Gå til innhold

Design: Hvilken konsoll er finest?

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-05-05 13:02, Gaultier skrev:

Hehe, det har den IKKE. Hvis jeg skulle tegnet en konsoll så stygg som mulig hadde jeg nok aldri klart å tegne den så stygg som Xbox, for dere som synes den er fin, fortell meg 1 ting som er feint med den utsendemessig...

Og jeg er en elendig tegner....

Beste utsende må være Q. Så deler PS2 og GC.

Skullle ønske de kunne lage Ps2 og GC som en DVD spillet, så hadde de passet inn i sterobenken også. Xbox er for stor inni til det, men Xbox ser så billig ut...

Jeg liker ikke designet på Q. Den er alt for glorete.. Litt kul, men alt for glorete. Jeg liker det mer minimalistisk.

Hvorfor sier alle at XBOX er så sinnsykt stor? Den er større en de andre, ja. Men den er like bred som PS2 og noen cm dypere.. Den er litt stor, men den er ikke så stor som alle skal ha det til.. Hvis du har en video spiller eller en DVD spiller så er nok de ganske mye større en XBOX-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja.. Xbox har en greit design. Den ser litt kraftig og bolsete ut, det er bra.

GC ligner fremdeles på en eggekoker, ingen artige linjer, design? Tror det eneste dem har tenkt på er at den skal leve opp til navnet. Æsj, ekkelt! Herregud! Legokloss! For å ikke snakke om kontrolleren! Den bør føles bedre enn den ser ut.

PS2 ligner på en gammel steinplatespiller. Dog, litt bedre enn GC.

Og Q? whatta f.. Minner meg om et slikt ekkelt midi-anlegg som en får kjøpt på Elkjøp. *gåsehud*

Heldigvis slipper en å se på konsollen mens en spiller.. I don't really care..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 10:41, El_PoLLa skrev:

har xbox design idet hele tatt da?

Så et intervju med Bill Gates på en egelsk TV-kanal da de nettop hadde funnet ut hvordan utseendet på Xbox skulle være.

Bill sa selv at de hadde gjort en stor undersøkelse og funnet ut at designet blandt gamere ikke var viktig for flesteparten. Og utifra dette hadde da Microsoft bare laget en svart boks med logo på.

Konklusjon:

Xbox har ikke blitt produsert med design i baktankene. Men den har jo et form for design. Slik som absolutt alle andre varer og produkter i denne verdenen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Æsj alt det tullet om at konsollene skal passe inni overalt og inni stereobenker og under tv'en og rundt og tilogmed inni tv'n!! bare tull! Alle vet da at konsollene skal TRONE på toppen, uansett!!

så vet vi det!

Min N64 TRONER på toppen, ved siden av den stygge canal digital boxen! DEN er stygg den

Lenke til kommentar

Noen av oss har dvd spillere og stereoanlegg som får utlegget til spillmaskin(er) til å bli ubetydelig.

Da ser de gjerne _litt_ penere ut også.

Playstation 2 er jo den eneste konsollen som KAN gli inn i en sånn situasjon. De andre har en altfor "plast" look.

Nå skal det sies at jeg ikke er en av disse ettersom jeg ikke har tv engang (annet enn på pc`n)

Lenke til kommentar

GameCube er absolutt finest design messig (syns jeg)!

Enkel og kubistisk. Passer over alt, uten å forstyrre stilen i et stilfullt hjem. (Snakker selvfølgelig mest om den sorte utgaven, blå-lilla-fargen kan jeg være foruten).

Playstation er helt grei, selv om den ser ut som en slank luftrenser.

X-Box er klumpete og altfor stor, og kontrollen bør man legge bak TV'en hvis man får besøk. Har man åpnet opp X-box'en og kikket inni, er ihvertfall all illusjon om at dette er en konsoll ødelagt. Hvor fancy er det liksom med en billig ATAPI DVD-ROM, IDE-harddisk osv...

Nintendo har tilpasset innholdet i konsollen, slik at det ikke går utover designen, det har Microsoft ikke tenkt på engang virker det som. KLUMP!

1. GameCube (Sort)

2. PlayStation2

3. Jaguar

4. Super Nintendo (PAL)

5. NES

6. X-Box

7. PlayStation

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 10:20, SkyBoy skrev:

GameCube er absolutt finest design messig (syns jeg)!

Enkel og kubistisk. Passer over alt, uten å forstyrre stilen i et stilfullt hjem. (Snakker selvfølgelig mest om den sorte utgaven, blå-lilla-fargen kan jeg være foruten).

Playstation er helt grei, selv om den ser ut som en slank luftrenser.

X-Box er klumpete og altfor stor, og kontrollen bør man legge bak TV'en hvis man får besøk. Har man åpnet opp X-box'en og kikket inni, er ihvertfall all illusjon om at dette er en konsoll ødelagt. Hvor fancy er det liksom med en billig ATAPI DVD-ROM, IDE-harddisk osv...

Nintendo har tilpasset innholdet i konsollen, slik at det ikke går utover designen, det har Microsoft ikke tenkt på engang virker det som. KLUMP!

1. GameCube (Sort)

2. PlayStation2

3. Jaguar

4. Super Nintendo (PAL)

5. NES

6. X-Box

7. PlayStation

Så du hadde ventet deg en SCSI HD til en maskin til 2500kr? Skulle likt å se det.. De har tenkt igjennom nøye hva de putter inni... Tilogmed MS kan ikke være så dumme :smile:

Lenke til kommentar

XBox er jo på en desidert sisteplass av de nye.... den er så stygg og stor at hadde jeg hatt en ville jeg ikke fått plass på rommmet mitt( nei jeg har ikke et lite rom, og ja jeg overdriver)

Men som sagt har ikke akkurat MS brukt lang tid på designet.. I sammen ligning til GC er den sikkert 2-3 ganger større.. Veldig unyttig når konsollen skal fraktes hit og dit. Kunne like gjerne tatt med seg en datamaskin.

Her er i allefall lista mi:

1.PS2

2.GameCube, svart

3.PSOne

4.Playstation

5.Dreamcast

6.XBox

7.N64

8.Snes

9.Nes

10.Powerstation (kun tatt med for å få 10)

Har ikke tatt med GBA, Gameboy colour og Gameboy..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...