Gå til innhold

Valg av skjerm, TFT/CTR

LittOmAlt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tilbud om en Samtron 17" 76E CFC skjerm (samtron lages av samsung). Pris vet jeg ikke da det er en pakkepris for hele PC-en inkl skjerm.

Jeg har litt begrenset plass og vurderer derfor å kjøpe 15" TFT skjerm fra WievSonic til 5000 kr?

Jeg bruker ikke PC-en til spill, men driver litt med web utvikling, bildebehandling og surfing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du råd kjøper du Viewsonic`en/annen TFT pga. høy damefaktor :wink:

Men kjøper du CRT skjerm sparer du mye penger, spesiellt med tanke på at du ikke er en "ekstrem" bruker! Det er jo nesten et nytt fett data bord imellom!

Har ikke erfaring med Samtron, bare med Samsung og de er bra!!

Selv har jeg 19" crt, brukbar skjerm, men den tar plass/er tung å bære på. Har ikke råd/prioriterer ikke TFT enda, venter til pris/teknologi blir bedre!

S-O

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-07 13:57, LittOmAlt skrev:

Hei

Jeg har tilbud om en Samtron 17" 76E CFC skjerm (samtron lages av samsung). Pris vet jeg ikke da det er en pakkepris for hele PC-en inkl skjerm.

Jeg har litt begrenset plass og vurderer derfor å kjøpe 15" TFT skjerm fra WievSonic til 5000 kr?

Jeg bruker ikke PC-en til spill, men driver litt med web utvikling, bildebehandling og surfing.

Jeg tror jeg ville ha gått for tft vis jeg ikke spillte så mye spill.

På 15" tft er det ca 16" bildeflate men på 17" crt er det ca 16" der oxo.

Du merker det vis du sammenligner en 15"crt og en 15" tft du vil føle at tften er større.

Så har da tft ikke det at skjermen buler ut mot midten, tft buler lixom litt innover (slik som på flat screen tver) Det får den til å se stiligere ut å være bedre å se på.

Siden du driver med web utvikling å bildebehandling kunne du kansje trengt en større skjerm? en 19" crt foreksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...