Kevlar Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Har en D-link DI-624trådløs router som deler internett og iper på nettverket mitt. Pcen min er koblet til routeren med vanlig nettverkskabel siden den står rett ved siden av. Men routeren "reconnecter" jevnlig, dvs. at jeg får "tilkobling frakoblet" i windows, og så tilkoblet et sekund senere. Dette er plagsomt, fordi det gjør at f.eks msn logger seg av, og cs mister forbindelsen. Det er ikke adsl linja som må kobles opp på nytt eller noe slikt, det er bare routeren som gjør det. Hva er det som kan forårsake at routeren holder på sånn? Btw, jeg vet at jeg kan koble pcen rett i modemet, men routeren deler internett trådløst til alle bærbare i huset, så må få fikset den.. Endret 28. august 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Problemet er bare på LAN, ikke på det trådløse nettverket Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har samme problemet! Er en D-Link DI-624 som har det med å disconnecte i tide og utide...mistenker at den av og til rebooter og sånn og...hadde en Smoothwall server før, men så har vi delvis gått over til trådløst, og da var det like greit å bruke D-linken...utroolig irriterende! Før kunne jeg være connected i en måned i strekk uten problemer... Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Dette er et problem som mange d-link kunder har. Sjekk hvilken h/w og f/w versjon routeren har. Sjekk så www.dlink.no etter ny firmware og evt oppdater routeren. Hvis dette ikke løser problemet må du sende inn routeren til d-link. Jeg har selv hatt en di-624+ som restartet seg selv i tide og utide. Etter mye tolmodighet og x antall resettinger og oppdateringer sendte jeg den inn. D-link sendte meg en ny router med ny h/w og f/w revisjon. Tidligere hadde jeg h/w A1 f/w 1.18. Når jeg fikk ny, fikk jeg h/w b1 f/w 2.02. Har ikke hatt problemer med routeren etter dette. rk Lenke til kommentar
delfin Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har siste versjon av FW. Har fortsatt angrefrist på den på netshop, og vurderer å bare bruke denne om ting ikke går seg til snarest...fikk ikke med sånn angrefristskjema...hvor lang er returretten da? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hadde samme D-Link router, opplevde akkurat det samme, sjekket litt rundt på Internett og fant ut at dette var et problem som gikk igjen hos mange med denne ruteren. Jeg benyttet meg av angreretten og fikk pengene tilbake, kjøpte istedet en asus router på komplett, denne har jeg ikke hatt noen problemer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå