Gå til innhold

Baklys på LCD

ketle

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en Samsung 710T som ble kjøpt som demomodell av Netshop. Er det kanskje den dere testet? De hadde to stk som var demobrukt.

Synes at baklyset skinner for mye igjennom når man kjører 16:9, da blir siver det inn masse lys fra kanten på oversiden og på undersiden. De svarte feltene blir da koks-grå og ikke svarte. Synes også at den ikke henger like godt med i svingene i BF-Vietnam som min gamle 17" Targa CRT (den knuser ellers CRT på alle måter ellers.) Hvor mye baklys er akseptalbelt/må man regne med? Jeg er veldig usikker iogmed at jeg ikke har hatt LCD-skjerm før. Lurer på om jeg skal returnere den. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du snakker om aksetabelt nivå, mener du på LCD skjermer generelt eller akkurat din skjerm?

Den skjermen har hvertfall to erfaringer i prisguiden og begge to klager over baklys.

Men er det sånn at man bør bytte en LCD skjerm basert på TN panel hvis det er så mye baklys at svart blir grått i en rom med dempet belysning, eller er det slik det skal være??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

For å være ærlig så har jeg null peiling på LCD skjermer, så jeg skal ikke anbefale deg noe. Men det er nok desverre såpass mye baklys på den skjermen du har, for de to som har lagt inn erfaringer på den sier også svart blir grått....

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 710T, men sendte den tilbake på angreretten. Det gjorde jeg hovedsakelig på grunn av baklysene. Nå har jeg en NEC 1760NX, og der ser jeg ikke baklysene i det hele tatt under normale lysforhold.

Endret av ejen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...