Gå til innhold

2 mikrofoner på en inngang?

Anbefalte innlegg

hey hey

jeg skulle gjerne ha hatt 2 mikrofoner på min ene-mic inngang så de kan kombineres på maskinen min...så to stykker kan snakke samtidig på hver sin mikrofon på en pc

eventuelt finnes det noe program som kombinerer mic-inngangen og line-in inngangen så man får samme resultalt?

jeg har prøvd en stereo-splitter men dog det eksperimentet feilet, hehe :)

takker for alle tips og lenker til produkter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du nok må ty til software-løsning for dette. Det er ikke mulig med bare ledninger, for det vil ikke kunne takle at dere sender signaler i samme øyeblikk.

Kjenner desverre ikke til noe slikt program, men det finnes sikkert noe som kan brukes. Håper andre kan hjelpe.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hva slags mikrofoner bruker du? Er det mic'er med mini-phone/jack, TRS eller XLR? Det å bruke 2 mic'er på samme mic-inngang er egentlig en stor fy-fy. :nei:

Hvis du skal bruke begge mic'ene samtidig, må du nok anskaffe deg en ekstern mic-preamp for at det skal fungere, som er da koblet opp mot lydkortet ditt.

En (god) preamp trenger ikke være ekstremt dyr. Jeg vet M-Audio har noen som hadde passet sikkert helt fint:

http://www.m-audio.com/products/en_gb/MobilePreUSB-main.html

http://www.m-audio.com/products/en_gb/AudioBuddy-main.html

http://www.m-audio.com/products/en_gb/DMP3-main.html

DMP'en og Audio Buddy'en er meget stabile og har reddet en del lydteknikkere i siste liten (derfor ble det lagd en "forbedret" versjon av den ene, som endte opp blant "Pro" produktene).

MobilePreUSB løsningen er selvfølgelig mer beregnet på laptop brukere som er i farta...

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

skal du ha 2 mic'cer på 1 mic inngang? da har jeg løsningen

321387_B_2004-06-29_161018.jpg

en sånn koster 49,- hos clas ohlson :thumbup:

har en sånn selv, og er godt fornøyd, kan også brukes til 2 høytallere/headset på 1 pc

Forgreningsledning, 0,3 m. 3,5 mm stereoplugg til to stk 3,5 mm stereouttak. Gullplatterte kontakter.

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar

Å bruke den kabel-løsningen der vil ikke fungere så bra nei...

En stereo-splitter er god for alt annet enn mikrofon bruk. Jeg regner med at du opplevde først og fremst fase problemer ved bruk av stereo-splitteren.

Du må og huske på at et mikrofon-signal er mono, og at å bruke en stereo splitter vil ikke "dele" signalet fra hver enkel mic til hver sin egen kanal i stereo. Mono-signalet fra hver mic vil ligge på samme kanal i stereo, noe du sikkert vet allerede eller har nettopp funnet ut... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...