Leshrac Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 hey hey jeg skulle gjerne ha hatt 2 mikrofoner på min ene-mic inngang så de kan kombineres på maskinen min...så to stykker kan snakke samtidig på hver sin mikrofon på en pc eventuelt finnes det noe program som kombinerer mic-inngangen og line-in inngangen så man får samme resultalt? jeg har prøvd en stereo-splitter men dog det eksperimentet feilet, hehe takker for alle tips og lenker til produkter Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tror du nok må ty til software-løsning for dette. Det er ikke mulig med bare ledninger, for det vil ikke kunne takle at dere sender signaler i samme øyeblikk. Kjenner desverre ikke til noe slikt program, men det finnes sikkert noe som kan brukes. Håper andre kan hjelpe. -Stigma Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Hva slags mikrofoner bruker du? Er det mic'er med mini-phone/jack, TRS eller XLR? Det å bruke 2 mic'er på samme mic-inngang er egentlig en stor fy-fy. Hvis du skal bruke begge mic'ene samtidig, må du nok anskaffe deg en ekstern mic-preamp for at det skal fungere, som er da koblet opp mot lydkortet ditt. En (god) preamp trenger ikke være ekstremt dyr. Jeg vet M-Audio har noen som hadde passet sikkert helt fint: http://www.m-audio.com/products/en_gb/MobilePreUSB-main.html http://www.m-audio.com/products/en_gb/AudioBuddy-main.html http://www.m-audio.com/products/en_gb/DMP3-main.html DMP'en og Audio Buddy'en er meget stabile og har reddet en del lydteknikkere i siste liten (derfor ble det lagd en "forbedret" versjon av den ene, som endte opp blant "Pro" produktene). MobilePreUSB løsningen er selvfølgelig mer beregnet på laptop brukere som er i farta... Endret 29. august 2004 av CosmoK Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) skal du ha 2 mic'cer på 1 mic inngang? da har jeg løsningen en sånn koster 49,- hos clas ohlson har en sånn selv, og er godt fornøyd, kan også brukes til 2 høytallere/headset på 1 pc Forgreningsledning, 0,3 m. 3,5 mm stereoplugg til to stk 3,5 mm stereouttak. Gullplatterte kontakter. Endret 29. august 2004 av Zer0z Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Sa ikke trådstarter at han nettop hadde prøvd en splitter, men det fungerte ikke?... -Stigma Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 ja, takk for hjelpen CosmoK. nei, eh, det funka ikke når jeg prøvde det Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Å bruke den kabel-løsningen der vil ikke fungere så bra nei... En stereo-splitter er god for alt annet enn mikrofon bruk. Jeg regner med at du opplevde først og fremst fase problemer ved bruk av stereo-splitteren. Du må og huske på at et mikrofon-signal er mono, og at å bruke en stereo splitter vil ikke "dele" signalet fra hver enkel mic til hver sin egen kanal i stereo. Mono-signalet fra hver mic vil ligge på samme kanal i stereo, noe du sikkert vet allerede eller har nettopp funnet ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå