Gå til innhold

Data høytalere,...den beste bass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...si det.

 

Håper du ikke er stormannsgal og må ha X antall tusen watt for å være fornøyd.

 

Jeg har selv (i et par år hatt Labtec Høyttaler STD Edge-418) og er svært fornøyd ennå. og kan ikke for alt iverden tenke meg å bytte til noe annet.

 

Disse kan jeg anbefale, koster bare 980 kroner.

 

Basshøytaleren (m/innebygd aktiv forsterker) bruker "hardt gulv" som forsterker bassen. Hvis du har mykt gulv med vegg-tilveggteppe f. eks. så ville jeg anbefale noe annet.

 

Diskantene er bare 1 cm dybde og har veldig bra kvalitet på lyden :grin:

 

Du finner disse under "Lydkort/Høyttalere" - "Høyttalere std." Hos http://www.geto.no/

 

Jeg syns det blir for mye bass enn diskant av og til men bassen kan du selvsagt justere :smile:

 

Sveinl.

 

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

Hammer.jpg

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-05-04 23:58 ]

Lenke til kommentar
Quote:


nyk skrev (2002-05-04 23:05):

Hvilke Data høytalere gir best BASS..Jeg er en bass pfreak


Ev venn av meg kjøpte Klipsch Promedia 4.1 pakken for en stund siden, og den er mildt sagt rå på alle områder... Leste riktignok en test noe senere på http://www.hjemmepc.no/Tester/Test_Lydanlegg.htm hvor det sies at bassen av og til er litt uklar, men det merker i allefall ikke vi noe til... Systemet er THX-sertifisert og DYRT :sad:
Lenke til kommentar

Bruker selv stereo anlegg som lydgiver for PC-en, det er noe annet enn den slappe, merkelige bassen og merkelige lyden som kommer ut alle pc høytalere, mulig Klipsch er i nærheten, men som sagt ingen pc høytalere er bedre enn ett sikkelig anlegg med subwoofer i.

Skal du komme i nærheten så er Klipsch det billigste rene pc høytalere du kan få.

Ellers så er det vel verdt å nevne at det der med THX godkjenning er jo liten vits, kan ikke sammenligne pc høytalere mmed kinolyd (eks. Coloseum).

De fleste pc høytalere har ofte oppgitt noen sinnsyke watt effekter, de aldri noe med den virkelige watten å gjøre, se bak på høytaleren og se hvor mange sikkelige watt den trekker av strømnettet, mer kan den heller ikke levere til de som sattelittene. HVis eks. et sett med 5 satteliter og den stygge pcsubben trekker 50 watt fra strømnettet er det vel logisk at det ikke blir bra lyd, hvis den skal drive en sub og 5 sattelitter. En Hifi sub har som regel 100 - 500 sikkelige watt, og resten av anlegget fra 200 - 1000 sikelige watt tilsammen.

 

mvh Christian

 

Jeg glemte å nevne at jeg er Hifi fiksert......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...