Gå til innhold

Blitzhuset

Anbefalte innlegg

Forskjellen er at Unge Høyre ikke tar seg til rette på samme måten.

forskjellen er at dei har resurser til å leige eller kjøpe seg eit hus. det har ikkje blitzerene. betyr det at dei har mindre rett på ein plass å opphalde seg?

De er kriminelle, og de bør sperres inne.

Så din løysing på narkotikaproblemene er å sperre alle narkomane inne. ja det høyrtes jo ut som ein kjempe ide :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forskjellen er at dei har resurser til å leige eller kjøpe seg eit hus. det har ikkje blitzerene. betyr det at dei har mindre rett på ein plass å opphalde seg?

Selvfølgelig. Hva hadde du sagt om jeg hadde slått meg ned i den tomme garasjen din fordi jeg så den var tom og jeg trengte et sted til meg og gjengen min?

Så din løysing på narkotikaproblemene er å sperre alle narkomane inne. ja det høyrtes jo ut som ein kjempe ide :roll:

Det vil være flere fordeler bla:

* De fleste narkomane lever av vinningskrimnalitet som jeg som innbygger i Oslo sliter med. Ved å sperre de narkomane inne så vil vinningskrimnaliteten, butikktyverier og andre typiske inntektskilder for narkomane bli mindre.

* Man får avruset de narkomane. Tror du de narkomane vil være narkomane selv?

* Man fjerner store deler av markedet for narkotika, noen som vil gjøre underverker for de organiserte kriminelle som lever av å smugle inn denslags.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Selvfølgelig. Hva hadde du sagt om jeg hadde slått meg ned i den tomme garasjen din fordi jeg så den var tom og jeg trengte et sted til meg og gjengen min?

No har ikkje eg noken garasje, men vist eg får ein så velkomen inn :)

Det vil være flere fordeler bla:

* De fleste narkomane lever av vinningskrimnalitet som jeg som innbygger i Oslo sliter med. Ved å sperre de narkomane inne så vil vinningskrimnaliteten, butikktyverier og andre typiske inntektskilder for narkomane bli mindre.

* Man får avruset de narkomane. Tror du de narkomane vil være narkomane selv?

* Man fjerner store deler av markedet for narkotika, noen som vil gjøre underverker for de organiserte kriminelle som lever av å smugle inn denslags.

Dei blir kanskje avrussa, men når dei blir slept ut på gata i gjen kjem dei rett tilbakers til plata. Eit fengsel er ikkje ein plass for narkotikavending.

Smuglerene vil bare fine seg ein ny målgruppe å selge stoff til.

Ja.

så folk som har penger er bedre mennesker og har meir rett på eit ungdomshus?

Lenke til kommentar
De trenger ikke nødvendigvis å være bedre mennesker, men man har ikke rett på noen som helst gjenstand, det være seg et ungdomshus eller en Mercedes, uten at man kan betale for den.

Dei tar eit faleferdigt hus og gjør det om til noko dei liker og kan bruke. Kva er problemet med at dei får beholde det?? Det er betydeligt mykje billigere for kommunen å la blitz beholde huset enn å setta opp ungdomshus her og der.

Lenke til kommentar

Kan vi tillate at enkelte tar seg til rette på denne måten? Skal de få huset gratis fordi de ikke har penger? Hva hindrer disse ungdommene i å få seg normalt, lønnet arbeid og faktisk betale for seg - slik som alle andre?

Kva er det som er så gale med at dei okkuperer Blitz huset. Ser ikkje korleis dei skal ha mindre rett til å ha eit oppholdsted enn unge høgre osv..

Dere vidsynte kommunister er ikke så nøye på eiendomsretten, er dere?

Lenke til kommentar
Dei tar eit faleferdigt hus og gjør det om til noko dei liker og kan bruke. Kva er problemet med at dei får beholde det??

Utheving gjort av meg. Forøverig svarer du på ditt eget spørsmål.

Det er betydeligt mykje billigere for kommunen å la blitz beholde huset enn å setta opp ungdomshus her og der.

Det eneste argumentet jeg kommer på i farten for å la dem bil, er at det holder dem vekke fra gatene. Kan jo ikke risikere opprør, etterfulgt av ruteknusing, tagging og smadring av parkerte biler i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Kva er det som er så gale med at dei okkuperer Blitz huset. Ser ikkje korleis dei skal ha mindre rett til å ha eit oppholdsted enn unge høgre osv..

Dere vidsynte kommunister er ikke så nøye på eiendomsretten, er dere?

Nei - de er jo imot den, derfor er den gal og skal ikke respekteres uansett om den er bestemt ved lov eller ei.

Lenke til kommentar

unge høyre betaler for seg, d gjør ikke blitz. Og unge høyre er ikke akkurat kjent for hærverk og bråk? så kanskje ikke så rart at de får leie lokaler...

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

At folk her faktisk forsvarer Blitz sitt krav til huset er for meg rart.

Får ta det en gang til da:

Hvis en ikke eier huset, har en ikke krav på huset heller. Blitz eier ikke huset, og har heller aldri eid det, og kan derfor ikke kreve en dritt. Blitz blir meg opp i ræva.

:innocent::)

Edit: Så det ble litt irriterende med Caps'. :---P

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

unge høyre betaler for seg, d gjør ikke blitz. Og unge høyre er ikke akkurat kjent for hærverk og bråk? så kanskje ikke så rart at de får leie lokaler...

Unge høyre har lokaler med utsikt i Høyres hus :)

Nå er vel forsåvidt ikke blitz et parti, men de ville garantert klart å fiinne et eller annet sted de kunne leie/kjøpe. For min del kunne vi selge Blitz Bolærne. Eller en annen øy så får vi dem litt på avstand. Kjørte forbi blitzhuset i morges. Det er ett trist syn, det falleferdige huset og alle plakatene om "Gatefest" som er ulovlig hengt opp.

Lenke til kommentar

Blitz har skriftlig avtale med oslokommune om å leie huset.

Blitz okkuperer ikke Pilestredet 30c.

Unge i Oslo har ingen interesse av å miste det eneste sjølstyrte ungdomshuset som har øvingslokaler, konserter, fotogruppe, verksteder, politisk aktivisme, vafler og radiodrift - et ikke-kommersielt sted å være.

Det virker som mange her har den tankegangen at man bare kan fjerne noe i samfunnet.

Blitzere er også en del av samfunnet og kan ikke bare sendes av gårde.

Blitzerne okkuperer et hus i Pilestredet. Mange av dem er voldelig, og tar ikke fem øre for å banke noen de ikke liker. Gjerne v.hj.a. balltrær, både meg og uten pigger. Særlig nynazister får svi. Men Vestre Aker Unge Høyres styret f.eks skal ha blitt banket opp flere ganger. Og sikkert andre også. Mao, de banker de de ikke liker..

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Blitz har skriftlig avtale med oslokommune om å leie huset.

Blitz okkuperer ikke Pilestredet 30c.

Unge i Oslo har ingen interesse av å miste det eneste sjølstyrte ungdomshuset som har øvingslokaler, konserter, fotogruppe, verksteder, politisk aktivisme, vafler og radiodrift - et ikke-kommersielt sted å være.

Det virker som mange her har den tankegangen at man bare kan fjerne noe i samfunnet.

Blitzere er også en del av samfunnet og kan ikke bare sendes av gårde.

Jajamen, de leier. Men hva betaler de for det? Er leien en ødelagt dør på Oslo Rådhus?

Fotokurs finnes andre steder. Min fotolærer har lånt skolens fotorom flere ganger for å arrangere kurs. Politisk "aktivisme" tror jeg ikke er avhengig av blitzhuset.... Øvingslokaler finnes andre steder også. Skoler, kulturhus, den nye hallen på Bygdø(Bygdøhus?) skal også ha det. Vafler har de aller fleste kantiner. Radiostasjonen er heller ikke avhengig av blitzhuset.

Hva sitter vi igjen med? Rammen, altså blitzhuset, er totalt unødvendig.

Du tror altså ikke at Styret og de andre på UH-standen 1ste mai for tre år siden ble banket opp? Bare fordi de sosialistiske journalistene ikke skriver om det..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Fotokurs finnes andre steder. Min fotolærer har lånt skolens fotorom flere ganger for å arrangere kurs. Politisk "aktivisme" tror jeg ikke er avhengig av blitzhuset.... Øvingslokaler finnes andre steder også. Skoler, kulturhus, den nye hallen på Bygdø(Bygdøhus?) skal også ha det. Vafler har de aller fleste kantiner. Radiostasjonen er heller ikke avhengig av blitzhuset.

åherreminhatt.

hva slags retorikk er dette?

"nei, vi trenger ikke noe universitet i tromsø, vi har jo allerede et i oslo"

"nei, vi trenger ikke flere sykehjemsplasser her, det finnes jo hundrevis fra før"

"hvem trenger kabeltv? 2 kanaler holder i massevis"

noen kjappe eksempler for å illustrere hvor dum tankegangen din er.

forresten: MANGFOLD :)

Lenke til kommentar

Utifra ditt svar så virker det som du ikke har særlig stor innblikk i hva som faktisk foregår og hva dette er.

Jajamen, de leier. Men hva betaler de for det? Er leien en ødelagt dør på Oslo Rådhus?

Leien er en symbolsk sum basert på at de vedlikeholder den delen av kvartalet de benytter.

Ja, det var hærverk og er ikke betalt. Det er eventuelt politiet sin oppgave å finne de skyldige så de kan betale for skadene.

Fotokurs finnes andre steder. Min fotolærer har lånt skolens fotorom flere ganger for å arrangere kurs.

Er det ikke bra å ha flere tilbud så man slipper å henge seg på læreren din for å lære å fotografere.

Politisk "aktivisme" tror jeg ikke er avhengig av blitzhuset....

Der tar du rimelig feil. Mye politisk aktivitet er avhengig av nettop Blitz. Jeg kan si det så enkelt som at jeg aldri hadde hatt et så stort tilbud for det jeg er opptatt av om ikke Blitz hadde vært der.

Øvingslokaler finnes andre steder også.

Oslokommune har store problemer med å finne tilstrekkelig med øvningslokaler.

Dette er mye på grunn av at Private aktører har trukket seg som et tilbud for ungommen.

Skoler, kulturhus, den nye hallen på Bygdø(Bygdøhus?) skal også ha det.

Lager de et sjølstyrt ungomshus med det tilbudet man har på Blitz?

Vafler har de aller fleste kantiner.

Jo, det stemmer. Men dette er mer enn en kantine som selger vafler. Det er også et tilholdsted for ungommer.

Radiostasjonen er heller ikke avhengig av blitzhuset.

Radiostasjonen på blitz er faktisk veldig viktig. Det gir mennesker som er interessert i radio en sjanse til å prøve det, lære det osv. Det er faktisk flere mennesker som nå jobber i blant annet p3 og andre norske radioer som startet akkurat her på Blitzhuset.

Nei, Btw: Blitz arranger ofte fine konserter hvor ukjente, kjente band får prøve seg. Gatas Parlament spilte mye på blitz før de ble store.

Du tror altså ikke at Styret og de andre på UH-standen 1ste mai for tre år siden ble banket opp? Bare fordi de sosialistiske journalistene ikke skriver om det..

Nei, jeg tviler ikke på at det ble banket opp. Det finnes alltid noen som gjør ting som er galt, men det har vel ikke noe med blitzhuset å gjøre? Fordi en pakistaner banker en nordmann betyr det vel ikke at vi skal kaste ut alle pakistanere?

Jeg annbefaler deg å ta deg en tur på Blitz.

Er det virkelig så ille som du skriver?

Reg: Kan jo legge til at Hausmania blir. Da får man enda et fint Kulturtilbud.

Hausmania om saken

Statsbygg sin pressemelding

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Leien er en symbolsk sum basert på at de vedlikeholder den delen av kvartalet de benytter.

vet ikke hva du legger i vedlikehold men men...

Syns ikke oslo ungdommen trenger et hus som er knyttet til vold og hærverk... har sagt d før blitz er et miljø jeg nødig vil havne i... synd at enkelte som er inne i d miljøet er så hjernevasket ikke kan se gjennom blitz husets egne skitne vinduer og se at norge faktisk er verdens beste land og leve i. Uansett om du tjener 100tusen eller 2 million. Har ingen grunn for og beholde et hus fullt av folk som sier slagord som "spis de rike" og hjelper til å hisse opp personer så hærverk og vold skjer.

Lenke til kommentar

Ja, det var hærverk og er ikke betalt. Det er eventuelt politiet sin oppgave å finne de skyldige så de kan betale for skadene.

Da får man værsågod la dem betale, og la dem betale markedsleie. Så lenge de ikke fører noe positivt med seg, skal vi jammen ikke sitte og subsidere jevlene. Skadene får de jammen også faktureres for. Det sier seg selv at det ikke er Vigrid som kom og ropte "Blitz blir". Jeg sjekket dessuten opp blitz i organisasjonsregisteret. Cafe Blitz er for sikkerhetsskyld kun "annen juridisk person", men hvem det er har det ikke lykkes meg å finne ut.. Han eller hun, eller Lillevolden kanskje, kan egentlig putte pengene i egen lomme.. Og han/hun trenger dessuten ikke å levere inn regnskap. Desverre. For det er noe jeg hadde likt å se, hvor mange millioner de tjener på de som kjøper disse vaflene dere maser sånn om

Fotokurs finnes andre steder. Min fotolærer har lånt skolens fotorom flere ganger for å arrangere kurs.

Er det ikke bra å ha flere tilbud så man slipper å henge seg på læreren din for å lære å fotografere.

Jeg velger å tro at min fotolærer ikke er den eneste som bedriver slikt..

Politisk "aktivisme" tror jeg ikke er avhengig av blitzhuset....

Der tar du rimelig feil. Mye politisk aktivitet er avhengig av nettop Blitz. Jeg kan si det så enkelt som at jeg aldri hadde hatt et så stort tilbud for det jeg er opptatt av om ikke Blitz hadde vært der

Dette er politisk aktivitet av typen jeg stiller meg skeptisk til. Voldelige aksjoner - ja takk... Hvorfor skal forresten de politiske aktivitetene da få husleiestøtte ved symobolske leiebeløp i motsetning til annen politisk virksomhet?

Skoler, kulturhus, den nye hallen på Bygdø(Bygdøhus?) skal også ha det.

Lager de et sjølstyrt ungomshus med det tilbudet man har på Blitz?

Ikke "sjølstyrt" men tildels selvstyrt. Bygdøhus kommer til å huse idrettshall, menighetshus, ungdomsklubb, eldresenter og diverse annet. Tennisbaner skal også være tilknyttet. Det skal lages et brukerstyre. Mao, er det selvstyrt, men ikke i den grad at man løper inn i kafeen og roper "skal vi gå å knuse rådhusdøren", hvorpå alle roper JAAA!, det er noe mer sivilisert og ordentlig.

Vafler har de aller fleste kantiner.

Jo, det stemmer. Men dette er mer enn en kantine som selger vafler. Det er også et tilholdsted for ungommer.

Anbefaler deg Storsalens Cafe ;)

Radiostasjonen er heller ikke avhengig av blitzhuset.

Radiostasjonen på blitz er faktisk veldig viktig. Det gir mennesker som er interessert i radio en sjanse til å prøve det, lære det osv. Det er faktisk flere mennesker som nå jobber i blant annet p3 og andre norske radioer som startet akkurat her på Blitzhuset.

Ja vel, my dear friend, det slår deg ikke at andre radiokanaler leier lokaler?

Nei, Btw: Blitz arranger ofte fine konserter hvor ukjente, kjente band får prøve seg. Gatas Parlament spilte mye på blitz før de ble store.

Så jeg kan altså holde blitzhuset ansvarlig for Gatas Parlament også? NED MED BLITZ! (Forøvrig så er det diverse andre scener ukjente band får prøve seg på..)

Nei, jeg tviler ikke på at det ble banket opp. Det finnes alltid noen som gjør ting som er galt, men det har vel ikke noe med blitzhuset å gjøre? Fordi en pakistaner banker en nordmann betyr det vel ikke at vi skal kaste ut alle pakistanere?

Skyld på de andre... "Det var ikke meg, det var han, og jeg er en bedre blitzer enn ham" ? Det du vil ha det til da? Jeg gir f. i om "ledelsen" i blitz deltok, men så lenge halvparten av blitzmiljøet så gjorde, kaller jeg det blitz. Hele UH stod ikke på standen heller..

Lenke til kommentar

Var i militæret, ja militæret, sammen med en "blitzer". Verdiene stakk ikke så dypt i han som han ville ha det til. Slik tror jeg det er med de fleste, man står jo sammen mot noen, nemlig "de kapitalistiske svina".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...