v_k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Nå tok jeg meg selv faktisk i å gapskratte! Hehe.. Kommunisme er veldig langt unna noen som helst form for demokrati, det er noe man trygt kan fastslå faktisk både ved deduktiv og induktiv metode. Jeg for min del avslutter med dette denne debatten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Javel, du har problemer med fakta? Kommunisme er per definisjon ett stat- og klasseløst samfunn med stor grad av frihet for hvert individ. Sosialisme har ingen klar definisjon, men er i marxistisk tradisjon omtrent det samme som proletariatets diktatur, fasen mellom kapitalismen og kommunismen. Marx pekte på ett eksempel på proletariatets diktatur i sin levetid, pariskommunen, som i stor grad var demokratisk, selv når den franske staten stod på bygrensa med kanoner. Men for all del, jeg avslutter gjerne debatten jeg, så kan du heller fortsette den i en annen tråd om du er interesert. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Kommunistisk revolusjon, ja. You and what army? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Husker du ikke at AKP hadde skytetrening i fjellheimen på 70-tallet? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Kommunistisk revolusjon, ja. You and what army? FCG (førde communist gorilla) stiller mannsterke opp som vanlig, pluss elementer fra Baader Meinhof ogg du har en passe vill og ggal gjeng! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Husker du ikke at AKP hadde skytetrening i fjellheimen på 70-tallet? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Jeg blir så sinnsykt OPPGITT av å høre på sånne komunist raddiser som olsen!! Få de buttonene AV jakkene og de ekle veskene deres, og skyll palestina skjerfet ned i DASS!! EO(fucking)D Endret 30. august 2004 av Torsteinen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jøss. Palestinaskjerf er godt og varmt forresten. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg liker vanlige skjerf, jeg. Hva er det som er så spesielt med Palestina-skjerf, olsen? Utenom at du "støtter" noe "positivt". Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Raddisfaen er noe av det verste jeg vet; De kler seg forjævlig. Går 110% inn for å se styggere ut enn de er. Går med teite buttons og svarte/røde klær som burde a vært kasta i dass i '78. Eier ikke humor og har elendig holdning, makter ikke å gå rakrygget 1 meter. Er enten arbeidsløse, sosialklienter eller junkies - som oftest litt av samtlige, og skal bare kreve, uten å bidratt med 5 flate øre til annet enn en fattig blekke med elendig layout og typografi og noen "Bush er en ape" plaktater med snirklete ekkel rød skrift. Skadedyr som det burde aksjoneres mot på samme måte som gutta på Plata. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Gud som jeg elsker dette stedet. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Gud som jeg elsker dette stedet. Alltid gøy å kunne slenge dritt mot typer man ikke kan fordra, anonymt. Dog med et glimt i øyet. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Raddisfaen er noe av det verste jeg vet;De kler seg forjævlig. Går 110% inn for å se styggere ut enn de er. Går med teite buttons og svarte/røde klær som burde a vært kasta i dass i '78. Eier ikke humor og har elendig holdning, makter ikke å gå rakrygget 1 meter. Er enten arbeidsløse, sosialklienter eller junkies - som oftest litt av samtlige, og skal bare kreve, uten å bidratt med 5 flate øre til annet enn en fattig blekke med elendig layout og typografi og noen "Bush er en ape" plaktater med snirklete ekkel rød skrift. Skadedyr som det burde aksjoneres mot på samme måte som gutta på Plata. Jeg elsker deg, skal vi gifte oss? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg elsker deg, skal vi gifte oss? Da må du stemme inn noen raddiser på tinget først, du. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Dummeste jeg har hørt. Partnerskapsloven sier at homser kan gifte seg, jeg kjenner 2 menn som er gift. Homser er kule, kjenner faktisk flere enn de fleste (don't ask why) Er kanskje rasist, (Det er alle, men få innrømmer det), men kall meg ikke nazi) Endret 30. august 2004 av Torsteinen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Dummeste jeg har hørt. Partnerskapsloven sier at homser kan gifte seg, jeg kjenner 2 menn som er gift. Homser er kule. FrP er så vidt meg bekjent ikke for å likestille partnerskap og ekteskap. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg er ingen sosialist, men jo, jeg mener staten faktisk har et ansvar - det trenger man ikke være sosialist for å hevde. Du må gjerne mene at staten har et ansvar, men staten har faktisk ingen egne midler, den har kun det den tar fra innbyggerne. Å kreve at staten skal ta ansvar for å hjelpe vanskeligstilte, bygge skoler, drive kinoer, etc. er følgelig ikke noe annet enn å støtte institusjonalisert tvang. Å hevde at 25 milliarder er småpenger, er interessant nok i seg selv. Når staten stjeler over 490 milliarder fra folk, da er det ikke mye med 25 milliarder i skattelettelser. I 2001 var forøvrig tallet 420 milliarder ... [All erfaring viser at både samfunnet og individet tjener på at hver enkelt selv får forvalte sine midler som han ønsker. Dette fører til den mest effektive utnyttingen av ressursene i samfunnet. Hvilken erfaring legger du til grunn for denne påståtte effektive ressursutnyttingen? Jeg ber deg komme med eksempler. Det enkleste er å sammenlikne land der folk i stor grad får beholde pengene sine selv med land der man blir fratatt mesteparten av sitt produkt. Da vil man med en gang se hva som fungerer best, Man kan også se på hvordan en viktig ressurs som arbeidskraft utnyttes. I frie samfunn er det svært lav arbeidsledighet, ettersom man lar markedet regulere prisen på arbeidskraft dithen at tilbud er lik etterspørsel. De aller fleste økonomer er dessuten enige om at skatt fører til et effektivitetstap. De mest moderate anslagene er at staten må ta inn 1,15 kroner for å kunne bruke 1 krone. Les mer om dette her. Landet har ikke hatt en mer markedsliberalistisk regjering siden 1930-årene slår hardkokte politiske analytikere fast - er du ikke fornøyd med det? :!: Hvorfor ler du av det? Det er da aldeles korrekt. Jeg ler fordi venstresiden kaller det «markedsliberalisme» (hvorfor er det forresten kun sosialister som bruker dette uttrykket?) når staten tar mer enn 70% av individets produkt; når vi ikke har eiendomsrett, men eiendomstillatelse; når staten detaljregulerer det minste aspekt i folks liv. Dette kan vel ikke bety noe annet enn at venstresiden ønsker 100% skatt, ingen eiendomsrett og full detaljregulering av hva slags toalettpapir folk skal bruke. Når jeg tenker meg om, burde jeg kanskje heller gråte enn å le. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Raddisfaen er noe av det verste jeg vet;De kler seg forjævlig. Går 110% inn for å se styggere ut enn de er. Går med teite buttons og svarte/røde klær som burde a vært kasta i dass i '78. Eier ikke humor og har elendig holdning, makter ikke å gå rakrygget 1 meter. Er enten arbeidsløse, sosialklienter eller junkies - som oftest litt av samtlige, og skal bare kreve, uten å bidratt med 5 flate øre til annet enn en fattig blekke med elendig layout og typografi og noen "Bush er en ape" plaktater med snirklete ekkel rød skrift. Skadedyr som det burde aksjoneres mot på samme måte som gutta på Plata. Så du vil alle skal vera heilt like som deg og tenke heilt likt som deg? Alle skal kle seg slik du vil? alle skal ha den samme maseproduserte stilen? Og alle på plata er bare avskom som burde speres inne? Kva er det som er så gale med at dei okkuperer Blitz huset. Ser ikkje korleis dei skal ha mindre rett til å ha eit oppholdsted enn unge høgre osv.. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Og alle på plata er bare avskom som burde speres inne? De er kriminelle, og de bør sperres inne. Kva er det som er så gale med at dei okkuperer Blitz huset. Ser ikkje korleis dei skal ha mindre rett til å ha eit oppholdsted enn unge høgre osv.. Forskjellen er at Unge Høyre ikke tar seg til rette på samme måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå