Herr Brun Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hallo! Jeg skulle gjøre litt backup i dag, og brant en dvd- 4x plate fra imation. Brenneren er kun 2x. Etter at jeg hadde brent ferdig så jeg at det sto inni coveret at jeg skulle laste ned ny firmware for at min 2x-brenner ikke skulle bli skadd. Nå finner ingen av maskinene mine platen. Finner ingenting på denne, og den andre gir en feilmelding når jeg prøver å åpne E:/... Hva kan jeg gjøre, og har jeg ødelagt brenneren? Herr Brun Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) dvdspilleren funker altså ikke lengre? Litt treg eg... Finner du den ved oppstart..? edit: kan ikke skjønne at dette skal kunne ødelegge spilleren, da den uansett vil brenne i sin egen fart...... Endret 28. august 2004 av dchwel Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Ja det var det jeg også tenkte. Har ikke rebootet enda, men den finner ikke cd-platene. Og den andre maskinen finner ikke dvden jeg brant... Får en merkelig feilmelding... Herr Brun Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Tror dette gjelder for Pioneer x04 og lavere. De bruker svjf. for høy kraft på 4x-plater med den originale firmwaren, og går varme. Det er mulig det gjelder andre 2x-brennere også, men dem er det vel ikke så mange av. Om du har ødelagt den må du nesten teste selv. Oppgrader firmware, og prøv med en annen plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå