Xmir Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Borte... Endret 29. september 2011 av Xmir Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Har routermodem og en trådløs router ifra speedtouch liggende, samt ac-adapter og linkkabel til disse. Hentes på Nøtterøy utenfor Tønsberg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Har noen 12V likestrøm batterieliminatorer som har fulgt med diverse utstyr som nå er avleggs. For eksempel en på 1200mA og en på 1000mA. Begge har standard "batterieliminatorkontakt" som likner et rør, med + i hullet. Gitt bort strømforsyninger. Har også en universell batterieliminator med justerbar polaritet (bryter), valgfri spenning 3, 4.5, 6, 7.5, 9 og 12 volt. Denne er merket for 300mA og har en x-formet universalplugg som passer i de fleste apparater. Gitt bort justerbar strømforsyning. Endret 27. september 2011 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Edit: Gitt bort Endret 19. september 2011 av Makky Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Jeg fant nettopp ett ubrukt skrapekort som gir wifi fra Telenor. Telenor har satt opp wifi flere steder, inkludert Gardermoen flyplass. Du trenger en engangskode for å logge på, og dette kortet gir deg koden. Kortet gir deg surfing i opptil 4 timer, og må benyttes i år. Jeg kan skrape kortet og svare med koden på PM. Gitt bort WiFi-kode. Jeg gir også bort en spesiell overgang fra laptop-størrelse CD-ROM til PATA. Perfekt hvis du vil sette en laptop-størrelse CD-ROM inn i en stasjonær PC. Jeg snakker altså om et kretskort med laptop-typen elektrisk kontakt på den ene siden, og standard PATA-kobling, strømkobling og analog lydutgang på andre siden. Denne er så liten og lett at jeg sender den som brev. Bilder av overgangen: http://imageshack.us/photo/my-images/847/16092011012.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/442/16092011014.jpg/ Gitt bort overgang for laptop-CDrom. Endret 24. september 2011 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Jeg gir bort en Mediahub fra Biltema. SPEAKER/HEADSET SWITCHING HUB Easily switch between speakers and headset Volume control 3.5 mm plug for speakers and headset 2.5 mm plug for hands-free earphones On/Off switch for microphone 6 ft. cord Jeg fant tekst og bilde på nettet, men et forum sier at den beskrevne varen er identisk med Biltema sin. Den ligner i hvert fall, bortsett fra logoen. Jeg trenger den ikke. Jeg kjøpte den, men har ikke engang pakket den opp, så den leveres i originalemballasje med manual. Kan hentes, eller postlegges. Du betaler i så fall portoen. Gitt bort mediahub. EDIT: Gir også bort denne eksterne USB2 harddisken: Kabinettet er kjøpt hos Clas Ohlson, harddisken inni er utrangert fra en gammel laptop. Selve harddisken er en Samsung på 80 GB. Grensesnittet inni er PATA. Kan kobles til PC med standard, medfølgende USB-kabel. Er testet og funnet i orden, og er ikke forferdelig mye brukt. NB. Dette er altså ikke en harddisk i stor størrelse, men et lite kabinett med laptop-harddisk inni. Trenger selvsagt da ikke strømforsyning, siden den drives av USB2-porten. Apparatet er omtrent på størrelse med en normal kortstokk. Gitt bort ekstern harddisk. Endret 24. september 2011 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg gir bort en DVD-brenner. Kan sendes i posten. Du betaler porto, ikke noe annet. * Standard størrelse for stasjonære maskiner. * Svært lite brukt * Produsert i Juli 2006 * Samsung WriteMaster SH-S182 * Parallell-ATA * SVART frontdeksel * Skuff som du legger plata på. Ikke sprekk, slik som Mac har. * FØLGENDE LOGOER: . DVD MULTI RECORDER . RW DVD + R DL . ULTRA SPEED . ReWritable Kan ved behov legge ved en PATA-kabel. Gitt bort DVD-brenner. Endret 24. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Diverse datamus og -kabel ble kastet. Endret 4. februar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Noe offtopic er fjernet. Reaksjoner på moderering sendes per PM eller røyksignaler. Det tas hvertfall ikke i tråden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg fant nettopp ett ubrukt skrapekort som gir wifi fra Telenor. Telenor har satt opp wifi flere steder, inkludert Gardermoen flyplass. Du trenger en engangskode for å logge på, og dette kortet gir deg koden. Kortet gir deg surfing i opptil 4 timer, og må benyttes i år. Jeg kan skrape kortet og svare med koden på PM. Gitt bort WiFi-kode. Endret 25. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Diskettstasjon for Commodore 64 eller 128 gis bort. Dette er ikke den velkjente modell 1541, men en litt nyere og mer avansert modell som heter 1571. Har testet den, og den fungerer. Men desverre så har det hendt at den får husets jordfeilbryter til å ryke. Jeg har kjent etter når strømmen var avslått, og den hadde noe varmeutvikling der 220V-ledningen settes inn. Jeg har to stykk 1541 som jeg bruker, og orker ikke å feilsøke 220V-delen av en 1571. Den klarer å laste inn spill, men jeg er nervøs for om den får huset til å brenne ned. Jeg vet ikke om feilen skyldtes noe så elementært som en slarkete 220V-kontakt, eller om transformatoren er farlig. Men feilen er såvidt jeg skjønner på 220V-delen. Hvis du liker å feilsøke kan du få den. Det interne kretskortet for strømforsyning er koblet til resten av elektronikken via 4 ledere: 5V GND 12V GND Hvis du finner ut at du ikke stoler på den innebygde strømforsyningen, kan den såvidt jeg skjønner lett byttes ut, f.eks. med en vanlig PC-strømforsyning. Diskettstasjonen er altså i orden, men jeg tør ikke bruke den fordi den får jordfeilbryteren til å ryke, og blir varm rundt 220V-kontakten. Orker du å reparere den, skal du få den. Wikipedia-artikkelen omtaler denne som high-end og dobbeltsidig. Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_1571 Bilde: Kan sendes i posten (du betaler kun porto), eller hentes. Apparatet bruker samme type pappdisketter som den mer kjente diskettstasjonen 1541. Gitt bort 1571 diskettstasjon. Endret 26. september 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Optisk reisemus med blåtann gis bort. Sakser beskrivelse fra en nettside jeg fant via google: HP BLUETOOTH PC CARD MOUSE @ RM150 Innovative, wireless optical mouse that connects via Bluetooth, charges while conveniently stored in your notebook’s PC card slot and offers comparable comfort as a traditional USB optical travel mouse and notebook touchpad. HP Bluetooth PC Card Mouse Specifications Dimensions (H x W x D) 3.40 x 2.12 x 0.21 in (86 x 54 x 5 mm) Weight 1.5 oz (41g) System requirements Bluetooth-enabled Windows® 2000 or Windows XP Type II PC Card/PCMCIA slot Wireless range Up to 30 feet (10 meters) Bluetooth specification 1.1, 1.2 compliant Optical sensor resolution 500 DPI Operating RF transmit power <4 dBM Battery voltage 4.2V Operating current 165 mAH Internal rechargeable Standby current 22 mA Power Sleep mode current .04 mA Kit contents HP Bluetooth PC Card Mouse, documentation CD, user guide, warranty documentation. Har testet den med Windows 7, og den virket fint uten å måte legge inn drivere. Kan ikke garantere om batterilevetiden er på topp, da jeg ikke har hatt tid til å teste den grundig. INGENTING medfølger. Jeg har kun musen, ikke manual, programvare, blåtann-dongle osv. Musen kan BARE lades ved å sette den inn i PCMCIA-sporet på en laptop. Hvis du ikke har PCMCIA, er dette ikke musen for deg. Den har heller ikke scrollefunksjon. Kun to museknapper. Kan sendes i posten, og det blir lav porto siden den ikke er større enn et par kredittkort lagt oppå hverandre. Jeg har paypal. Gitt bort datamus Endret 19. oktober 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Dell D600 er gitt bort. Endret 29. september 2011 av Makky Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Gitt bort IBM 02R4084 hovedkort med Pentium4 2.4ghz prosessor og 1GB minne. Lydkontakten er loddet av for å få hovedkortet til å passe i et spesielt kabinett (Nokia IP440, dette gis også bort). Hovedkortet fungerer fremdeles fint, men uten integrert lyd. Nokia IP440 kabinett 4u rack kabinett Uten strømforsyning 8 ports PS2 Multi-pc controller (KVM) VGA/PS2 KVM kabler 2x hann-hann VGA kabel 3x hann-hunn VGA kbael Alle PS2plugger er hann Endret 24. oktober 2011 av woohoo Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Gir bort en standard harddisk for stasjonære datamaskiner. PATA-grensesnitt. Western Digital Caviar 120.0 GB ifølge merkelappen. Testet og fungerer. Kan sendes i posten hvis du betaler porto. Jeg har PayPal. Gitt bort harddisk Endret 1. oktober 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Green01 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Borte Endret 6. oktober 2011 av Green01 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Storsteinnes microsoft wireless laser mouse 7000 adapter og ladestasjon følger med, jeg har dessverre ikke senderen til musen. 8 port 10/100 switsj med magnetfeste og adapter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Klepp Har en gammel fujitsu siemens laptop med Clas Ohlson lader. Denne fungerer greit, men vil bli gitt bort uten hard disk og uten XP installasjonskode. Det er en fujitsu siemens amilo A1640. 15" skjerm. Sempron prosessor 1800mhz?, 512 mb ram om jeg ikke husker feil. Har også en gammel HP deskjet blekkskriver. Den fungerer greit, men er en rimelig modell og støyer derav noe. HP DeskJet 3650. Fabrikaten skryter på seg 1200x1200dpi, 17s/min s/h, 12s/min farge. Vet ikke helt jeg. Kan sende i posten mot at porto blir betalt, og en butikkøl for bryet Endret 6. oktober 2011 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Gir bort en standard harddisk for stasjonære datamaskiner. PATA-grensesnitt. Samsung SpinPoint 160.0 GB ifølge merkelappen. Testet og fungerer. Kan sendes i posten hvis du betaler porto. Jeg har PayPal. To harddisker gitt bort. Endret 7. oktober 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) To 5¼" diskettstasjoner gis bort. De ser ut omtrent som på dette bildet: Den ene er hvit, den andre er grå. Begge er Panasonic, men de er ganske ulike inni. Båndkabler som passer følger med. De er like store som CD-spillere og passer i vanlige kabinetter. Testet og funnet i orden, men det var mange år siden. Jeg har ikke lengre stasjonær PC med kobling for floppy. Antikke diskettstasjoner gitt bort. Endret 22. desember 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå