Sindre Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg leier en Leilighet hvor jeg har trådløs nettverk, problemet er at jeg vil dele det trådløse nettverket i 2, sånn at jeg ikke kan gå inn på de pc'ene som leietakeren har og han ikke kan gå inn på midt.... dette vil vi gjøre med og splite nettverket i 2 nettverk. Vet dette kan gjøres når man har et vanlig nettverk, men kan dette gjøres når man har et trådløs nettverk og evt. hvordan gjøres det! Sindre Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg leier en Leilighet hvor jeg har trådløs nettverk, problemet er at jeg vil dele det trådløse nettverket i 2, sånn at jeg ikke kan gå inn på de pc'ene som leietakeren har og han ikke kan gå inn på midt.... dette vil vi gjøre med og splite nettverket i 2 nettverk. Vet dette kan gjøres når man har et vanlig nettverk, men kan dette gjøres når man har et trådløs nettverk og evt. hvordan gjøres det! Sindre Dyrere AP`er som Cisco 350 støtter VLAN, men det gjør ikke vanlige baser for hjemmebruk. Den beste muligheten er vel å ha to fysiske accesspunkt og en brannmur mellom dem. Men trenger du egentlig to nettverk? Om maskinene dine er sikret med rettigheter og alt så skal det jo ikke være noe sikkerhetsrisiko å ha maskinene i samme nett. Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Med mindre du har delte filer på maskinen din, har du vel egentlig ingenting å frykte? Det er vel også en mulighet å legge opp en software brannmur opp, og sperre for absolutt all ingående trafikk (med unntak av den trafikken man vil ha da..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå