Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan Trådløsnettverk bli delt i 2

Anbefalte innlegg

Jeg leier en Leilighet hvor jeg har trådløs nettverk, problemet er at jeg vil dele det trådløse nettverket i 2, sånn at jeg ikke kan gå inn på de pc'ene som leietakeren har og han ikke kan gå inn på midt....

dette vil vi gjøre med og splite nettverket i 2 nettverk.

Vet dette kan gjøres når man har et vanlig nettverk, men kan dette gjøres når man har et trådløs nettverk og evt. hvordan gjøres det!

Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leier en Leilighet hvor jeg har trådløs nettverk, problemet er at jeg vil dele det trådløse nettverket i 2, sånn at jeg ikke kan gå inn på de pc'ene som leietakeren har og han ikke kan gå inn på midt....

dette vil vi gjøre med og splite nettverket i 2 nettverk.

Vet dette kan gjøres når man har et vanlig nettverk, men kan dette gjøres når man har et trådløs nettverk og evt. hvordan gjøres det!

Sindre

Dyrere AP`er som Cisco 350 støtter VLAN, men det gjør ikke vanlige baser for hjemmebruk. Den beste muligheten er vel å ha to fysiske accesspunkt og en brannmur mellom dem. Men trenger du egentlig to nettverk? Om maskinene dine er sikret med rettigheter og alt så skal det jo ikke være noe sikkerhetsrisiko å ha maskinene i samme nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...