Gå til innhold

S65 tok dagen

Anbefalte innlegg

Fikk meg S65 i går, og ettersom batteriet gikk litt fort ned så fikk jeg først brukt den ordentlig i dag.

Diverse problemer som jeg har støtt på

- dersom java filen har et lite problem så slår telefonen seg av

- ca 20-30 sekunder for å åpne en overført java fil (uansett, og alle har vært testet på feks 6230 og K700i)

- display blir helt blankt

- minnekortet stoppet plutslig å fungere, og jeg fikk beskjed om at minnekortet ikke var tilgjenngelig

- måtte formatere telefonen ettersom jeg ikke fikk noe løsning. Da døde den helt ut i noen minutter. Greide å få liv i den tilslutt, men da fungerte ikke lenger T9 ordbok. Jeg har haket av for at den skal være førstevalget for skriving, men det hjelper ikke.

Endret språket på T9 fra engelsk-norsk-automatisk uten at det hjalp noe.

alle programmer som Siemens hadde lagt inn forsvant jo, men jeg kan ikke finne noe sted å hente dem opp igjen. Finnes ikke noe programmer på CDen (har kett fra root i Cden)

Hva burde jeg egentlig gjøre?

Telefonen er kjøpt hos Elkjøp, men de sa jeg ikke fikk 30 dager siden jeg leverte tilbake en E700 og en 6230 som jeg var veldig misfornøyd med.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Returrett har du uannsett i 30 dager i følge forbrukerloven, Elkjøp

kan ikke overstyre den.

Har et ganske dårlig inntrykk av Elkjøp der jeg bor, de prøver alltid å prakke drit på folk og slikt. :mad:

Kjøpte min 7610 på Myhre Elektro, med forsikring mot alt så lenge jeg tar den fysisk med til dem.

Lenke til kommentar

kan ikke overstyre den.

Har et ganske dårlig inntrykk av Elkjøp der jeg bor, de prøver alltid å prakke drit på folk og slikt. :mad:

Kjøpte min 7610 på Myhre Elektro, med forsikring mot alt så lenge jeg tar den fysisk med til dem.

finnes ikke noe § i fk som gir den retten.

Lenke til kommentar
Fikk meg S65 i går, og ettersom batteriet gikk litt fort ned så fikk jeg først brukt den ordentlig i dag.

- ca 20-30 sekunder for å åpne en overført java fil (uansett, og alle har vært testet på feks 6230 og K700i)

- minnekortet stoppet plutslig å fungere, og jeg fikk beskjed om at minnekortet ikke var tilgjenngelig

- måtte formatere telefonen ettersom jeg ikke fikk noe løsning. Da døde den helt ut i noen minutter. Greide å få liv i den tilslutt, men da fungerte ikke lenger T9 ordbok. Jeg har haket av for at den skal være førstevalget for skriving, men det hjelper ikke.

alle programmer som Siemens hadde lagt inn forsvant jo, men jeg kan ikke finne noe sted å hente dem opp igjen. Finnes ikke noe programmer på CDen (har kett fra root i Cden)

Telefonen er kjøpt hos Elkjøp, men de sa jeg ikke fikk 30 dager siden jeg leverte tilbake en E700 og en 6230 som jeg var veldig misfornøyd med.

Oppdatere FW?

Lenke til kommentar
Kanskje bedriftsøkonomilæreren din bør holde seg til bedriftsøkonomi og overlate kjøpsloven til noen andre. :thumbup:

Kanskje det, men det har jo med bedrifts økonomi og økonomi generellt å gjøre.

Poenget er nå i alle fall at hvis man kjøper noe så har men rett til å returnere det, innen for en viss tidsramme.

Jaja, jeg driter nå i det, har ikke tenkt å bli økonom. :!:

Lenke til kommentar
Nei,nei,nei... du har ingen returett på varer kjøpt i butikk. Returett(angrefrist) gjelder bare(nesten) ved postordre/netthandel. :thumbup:

Og den er bare på 6 dager eller noe sånn :p

Men hvis det er noe feil på mobilen som ikke har blitt fikset etter 2 reparasjoner, kan du få ny mobil eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Nei,nei,nei... du har ingen returett på varer kjøpt i butikk. Returett(angrefrist) gjelder bare(nesten) ved postordre/netthandel. :thumbup:

Og den er bare på 6 dager eller noe sånn :p

Men hvis det er noe feil på mobilen som ikke har blitt fikset etter 2 reparasjoner, kan du få ny mobil eller pengene tilbake.

nå begynner dette å ta av.

Kjøpsloven er klar på dette

ingen angre/returrett på kjøpt over disk varer

postordre eller telefonsalg er 14 dager, uten ferdigfylt skjema 3 mnd og ingen info er 1 år

Hva bedøk læreren din har sagt for han/hun stå inne for, men hvis personen har sagt dette så kan det neppe være etter læreboken.

Zodiac brukte 1 uke alene på å registrere telefonen sist gang jeg sendte inn. Dette er den eneste telefonen jeg har så det er ikke en løsning jeg vil se meg fornøyd med tror jeg.

Lenke til kommentar

kan ikke overstyre den.

Har et ganske dårlig inntrykk av Elkjøp der jeg bor, de prøver alltid å prakke drit på folk og slikt.  :mad:

Og den loven heter kardemommeloven? Ingen lov som gjør at du kan angre deg på kjøp over disk.

EDIT: Anyway, om telefonen ikke fungerer skikkelig med masse bugs med EN gang du fikk den, så er dette noe jeg ville kallet for DOA. Noe som burde gi deg en ny telefon med en gang.

Uansett, firmwareoppgradering til FW12 anbefales da ytelsen øker kraftig pluss et par bugs fikses.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hiv dritten. Kjøp SE :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...