mr. fotball Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny telefon, men trenger litt hjelp... Vet ikke så mye om mobiler, men brukte malen deres. Det jeg trenger er: Funksjoner: -Kalender: ja -MMS: ja -GPRS: nei -WAP:ja -Kalkulator: ja -JAVA:ja -Email klient:nei -Spill:ikke viktig Form: -Det betyr ikke så mye -Vekt: ikke viktig -Antenne: ikke viktig Skjerm: Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm: Spiller ikke så stor rolle -Touchscreen: nei Pris: Jeg har mellom 0 og 3000 kroner til rådighet. Diverse: -Merke: Det betyr ikke så mye -Kamera: Ikke viktig -Videokamera: nei -Symbian: nei -triband:Ikke viktig -Infrarød port:ja -Bluetooth:nei -Minne: Er ikke sikker -Minnekort?:nei -Polyfoniske ringetoner:ja -MP3: nei -Radio:nei -Ringer lite og sender ganske mye SMS. Kommer til å sende litt MMS. Jeg er åpen for alle forslag selv om de ikke passer helt til det behovet jeg har satt opp, men det hadde vært fint hvis dere hold dere innenfor budsjettet mitt. Så spørsmålet er egentlig får jeg en bedre mobil enn E-100 til denne prisen, og som matcher behovet mitt? Takker for alle svar Lenke til kommentar
eblth Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Så dette i en annen post, tenkte jeg kunne poste det videre: Quote CellularDude Ville sagt 4+ på E100. Pluss og minus (mine vurderinger): - Ikke alle trenger kamera, man på grunn av at de fleste mobiler i dag leveres med kamera, kanskje litt trekk her. + Mye minne gir pluss. + Knallgod innerskjerm gir pluss. - Utstikkende antenne gir minus (jeg driter i det, for dagens antenner er normalt korte) + Menyene gir pluss. - Antennefølsomhet, samtale-lyd og lyd generelt gir pluss. - Primitive IR-muligheter gir minus (men den har da IR-port) + Kvalitetsfølelse og finish gir pluss - Kalenderen gir minus (ikke mer enn det må være) - Javamulighetene gir minus (kun samsung-klarerte spill, ikke noe annet) - LItt høy pris, men tar igjen på kvalitet, vil jeg påstå. - Ikke innebygget handsfree - Ikke snooze-funksjon på vekkerklokke (eller kalenderpåminnelser) - Noe sær PC-programvare. Her er Nokia, Siemens og SE mye bedre. Batterikapasiteten er helt på det jevne for kamskjellstelefoner. Har aldri hatt E100 selv, men kjenner Samsungtelefonene, og har hatt E700, C100, S100 og X600. E100 er i hovedsak en E700 uten kamera, det. Alt i alt er E100 en meget bra telefon, men helst for de som skal ringe, setter design høyt, og som vil ha topp lyd og bilde. Hvor høyt man vektlegger pluss og minus ovenfor, må være opp til den enkelte. Men en god firer (av seks mulige) bør være en rimelig antakelse. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 ok, takk for det. Det virker som den kanskje svikter litt når det gjelder funksjoner og slikt, men det ser veldig fin ut. Er det noen andre mobiletelefoner i dette prissjiktet som bør vurderes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå