frank_jarle Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er ikke helt sikker paa om denne skulle ha vert under Software/program forumet? Vel, jeg bruker IE6, samt jeg bruker Winzip9. hver gang jeg klikker paa en link som gaar til en zip fil saa begynner IE a laste ned filen uten aa spor meg om hvor jeg vil lagre den. Normalt saa kommer det jo opp et vindu som vil vite hvor jeg vil lagre denne filen, men ikke isammen med IE6 og WinZip9 (er ikke sikker paa om dette er noe som kommer fra installasjonen av Winzip9?), er det flere enn meg som har samme problem, eller eventuelt vet hvordan jeg kan faa dette frem igjen? Jeg syntes det er litt irriterende aa maatte vente til nedlastingen har gjort seg ferdig til winzip kommer opp, mens jeg egentlig vil lagre filen direkte paa HD'en. Bruker forresten Win2k PRo Engelsk (SP4), hvis det skulle vere til noe hjelp Frankie Singapore Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Dette skyldes at WinZip har gjort seg selv "eier" av zip-filene. Dermed har den krøllet til IE, slik at filen bare lastes midlertidig ned, for så å åpnes i WinZip. Dette kan sikkert forhindres ved en instilling i selve WinZip (noe jeg desverre ikke kan sjekke for deg). Ellers kan du høyreklikke på zip-filen du skal laste ned, og velge "Lagre Som..". Da kan du bruke begge deler om hverandre om du vil. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Jepp var inne paa tanken ja. Var innom Winzip men saa ikke noe om at winzip gjor seg til owner of... mulig jeg oversaa noe. Jepp Lagre som er det jeg gjor for tiden, men funker ikke paa paa linker som bruker cgi eller java script.... Men naa ar jeg are gaatt tilbake til winzip8, den gode gamle vennen min, saa naa funker det fint... Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå