Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Plutselig stopp på surfing, annet = Ok.

Anbefalte innlegg

For 3 dager siden satt jeg opp (telenor) adsl linje for naboen. Bruker da d-link 604 router og en speedtouch (thomson) modem. 2 pc-er i nettverket en med xp som kjører innlogging og en med 98. I dag altså 3 dager etter kommer han ikke på nettet mer. Modem kommer med 2 grønne lamper og en orange. Kobler man vekk routeren kommer begge pc-ene på nettet hver for seg. Begge pc er oppdatert med NIS2004.

Skal forsøke å fjerne NIS på begge. Telenor support mente at både router og modem ville leke "sjefer" og ha kontroll på oppkoblingen. Men er ikke det rart ? Mener router ligger jo med standard IP adr. Modem får jo oppdateringene sine fra Telenor.

Noen andre som har tips ? Skal komme tilbake med hva som skjer npr jeg fjerner NIS2004

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også tilsvarende problemer som nevnt i denne tråden. har nis2005 & telenor adsl... problemet oppstod først for en måned siden, har formatert et par ganger siden den tid. bruker primært opera som nettleser. har annen pc bak router d-link 714p+ som ikke har slike problemer, men ellers samme oppsett, med unntak av kapersky firewall istedetfor nis. sistnevnte pc har kjørt nis2004 tidligere - uten problemer. pussige saker, skulle likt å få en bedre løsning enn restart...

Lenke til kommentar

Thomson modemet må settes i bridge om man skal ha en router bak, som f.eks d-link 604. Da blir thomson bare ett modem og det er d-linken som logger seg på og styrer ip til interne klienter etc. Om begge prøver å være router så blir det kluss.

Lenke til kommentar

Har samme problem jeg også.

Win XP Pro Sp2, Zone Alarm nyeste. Topcom Xplorer modem fra Telenor 2048/256 satt som rent bridge modem, har en SMC 7000 8ABR router i andre enden.. Sitter jeg å surfer i noen timer funker alt som det skal.. Når jeg kommer hjem fra jobb, så stopper det opp, men bit torrent som kjøres på en server, står og går.. Uten problem.. Prøvde å legge til DNS som trusted i Zone Alarm nå... Fåt vente å se om det hjelper...

Irriterende, reboot funker ikke for meg... Må inn i oppsett av SMC routern, og DSL PPPoE skrive inn passordet på nytt.. Så funker det.. Mulig det funker med disconnect og connect igjen... Har ikke prøvd.. Prøver neste gang jeg får problemet igjen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Thomson modemet må settes i bridge om man skal ha en router bak, som f.eks d-link 604. Da blir thomson bare ett modem og det er d-linken som logger seg på og styrer ip til interne klienter etc. Om begge prøver å være router så blir det kluss.

Hvordan gjør jeg dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg dette? :hmm:

Står på online.no

Dette er ganske rare greier egentlig, i og med at jeg har møtt denne problematikken gang på gang på gang, uten å finne en løsning. Personlig så har det aldri skjedd til meg.

Samme skjer til Outlook Express av og til, den klarer bare ikke kontakte en pop server, uansett. Alt er riktig, den klarer bare ikke. Har hat kontakt med MS.no , ingen forklaring på det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Leste ikke hele tråden, men jeg har opplevd at mange brukere har problemer med tcp/ip fordi de går på nett uten oppdatert windows, og de får en orm som fører til at tcp/ip bare fungerer i få minutter.

AtW

Er ikke det som skjer i mitt tilfellet, men det er ugler i mosen med Opera+NIS hvertfall :hmm:

Lenke til kommentar
Leste ikke hele tråden, men jeg har opplevd at mange brukere har problemer med tcp/ip fordi de går på nett uten oppdatert windows, og de får en orm som fører til at tcp/ip bare fungerer i få minutter.

AtW

Er ikke det som skjer i mitt tilfellet, men det er ugler i mosen med Opera+NIS hvertfall :hmm:

hadde allikevel kjørt en nettsta -a -o og sjekkt om noen prosesser bruker mange porter.

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da tror jeg jaggu jeg har funnet en løsning på problemet gitt! Fikk en error i Event Viewer at "The Symantec Network Proxy service terminated unexpectedly". Er bare å starte den igjen manualt under Services, så kan man fortsette å surfe! :w00t:

Hvorfor den terminerer er dog ikke godt å si ;)

Lenke til kommentar

Gratulerer om dette er løsningen, men kanskje for de som er uinvidde på hvordan manuellt starte services igjen, så kanskje lage en liten oppskrivt slik at dette kan være til hjelp for andre i fremtiden?

Selv har jeg kasta ut Norton for lengst og dermed ikke så aktuellt for meg lengre.

Lenke til kommentar

Ok her kommer en rask liten oppskrift:

Trykk på startmenyen, velg "kjør" og skriv inn "services.msc" og trykk ok.

Da får du opp alle services. Bla så nedover på listen til du finner "Symantec Network Proxy". Status på den skal være "started" og startup type skal være "automatisk". Hvis status ikke er "started" så dobbelklikk på Symantec Network Proxy og trykk på Start. Da skal servicen starte igjen og du skal kunne fortsette å surfe uten å reboote maskinen. Du kan nå lukke disse vinduene. Da er vi i boks :thumbup:

Lenke til kommentar

har samme problemet med wlan på et canal digital abb.

har ikke symantec, men nod32,zonealarm 5.5,winxpsp2.

alt fungerer untatt browsere, løsning er å logge av, så på igjen.

repair av trådløst fungerer ikke.

det skjer etter at en har lastet ned en stund i øvre hastigheten en har.

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem ! (begynner å blir mange som sier det nå)

Jeg har BBK bredbånd og WLAN..

Tror porblemet kom etter at jeg avinstallerte Norton Antivirus (det er irriterende når man spiller og den spør om du vil tillate div ting som er et selvfølge)

Er det noen som har funnet en løsning som for de som faktisk ikke har Norton sine "bug progs" lenger ?

Lenke til kommentar

Har også hatt/har det problemet, sitter og surfer også kommer det opp, siden kan ikke vises? Må legge til at eg har nye router + NIS 2005 på alle mine mskiner.

Det som eg måtte gjøre var å resette routern, så funker alt etter på. Har også satt på LAN IP Lease Time 2timer. Men om det har noe å si aner eg ikke? Nå i dag har ivertfall min maskiner funket. Så vil prøv noen dager til å se om det hjelper.

PS: Routern min er SMC7008ABR v 2.0 EU. Har også siste firmware: V1.036 (Jun 11 2004 18:04:23)

Lenke til kommentar

Har samme problem som trådstarter. Er faktisk bare om jeg bruker opera at dette skjer, og bare når jeg besøker gamer.no at problemet dukker opp.

Eneste løsningen jeg har hatt til nå er å restarte maskinen.

Kan nevne at feilmeldingene jeg får er fra reklamen som er på gamer.no. Er alltid en feilmelding om at ad1.gamer........ ikke kan kople seg opp, så detter all surfing helt ut rett etterpå og jeg må restarte for at det skal virke igjen.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har vært borti to tilfeller der "rester" etter en avinstallert Zonealarm har lagt trøbbel.

Internett fungerer fint et par minutter før det plutselig er helt dødt.

Sjekk i services om du har "True Vector" eller noe slikt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...