Zimon Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Hmmm, sette DNS serveren til ISP som trusted IP. Hmm, skal testes ut neste gang. Notere Telenor sine DNS IP adresser. BTW, en liten update. En kompis av meg ringte meg her i går og fortalte at PC'en ville ikke på nettsider i det hele tatt, sa han. E-post (POP3 og SMTP fungerte fint) og mIRC. Samme problem som jeg slet med. Men her hjalp det ikke å reboote PC'en, fortsatt ingen kontakt. Nettbank på HTTPS fungerte helt fint etter en test. Så nok en gang Port80 som streiket. Han har Speedtouch 510i modemet som telenor leverer, dette ble prøvd å resettes uten at det hjalp. Han har idag (han rakk ikke å gjøre dette i går) etter anbefaling av meg å prøve å avinstallere NIS2004 som han får via Telenors ADSL pakke. Etter avinstallering så kom PC'en rett opp med en gang, nettsider fungerte etc. Han drev nå å reinstallerte NIS2004 så vi får se om det fungerer etter denne installeringen også. Jeg kjører også NIS2004 som er levert fra Telenor. Vet ikke om dere gjør det også, men mulighetens at det er firewall biten til NIS og bare port 80 der som tryner og henger? Vet ikke. Skal se om jeg får pratet med telenor en dag og fortalt dem om problemstillingen. I allefall en liten update på hva vi har funnet ut så langt. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har akkurat samme problemene. ser ut som msn streiker i samme slengen når det skjer. Sitter på telenor linje med kun adsl modem. Har xp home med sp2 installert. Problemet var der før sp2 også. Har hele tiden hatt fullt oppdatert NIS og WIN. Eneste som hjelper som noen andre nevner en god gammel restart. edit: Nettlesere: IE, Opera og Firefox, alle streiker. Men kan fortsatt gjøre alt annet på nett, som mirc, xfire, outlook, dc++ osv Endret 5. oktober 2004 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 ChrchBrnr: kjører du NIS2004 fra Telenor også? Kunne være greit å vite om man skal nevne det videre til Telenor's kundeservice. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Har samme problemet her, med SP1 og mozilla.... eneste som virker er restart Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har mistanke om at vi har en rød tråd i dette problemet folkens. Kan alle fortelle om hva de kjører av firewall? Særlig om man bruker Norton Internet Secutiy 2004 som blir levert fra Telenor til sine aDSL kunder. En kompis av meg avinstallerte NIS2004 og han var vips på nett igjen, før hjalp det ikke med reboot en gang. Jeg kjører også Nis2004 fra Telenor. Så fint om andre kan si ifra om hvilken FW de kjører. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 ChrchBrnr: kjører du NIS2004 fra Telenor også? Kunne være greit å vite om man skal nevne det videre til Telenor's kundeservice. Ja kjører NIS2004 fra telenor Lenke til kommentar
pygmytwylyte Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Heisan, Jeg opplever det samme som de andre i denne diskusjonen. IE slutter å laste sider etter en stund, mens MSN og eventuelle pågående nedlastninger (samt Battlefield (online) ) fortsatt fungerer. Jeg bruker XP med SP2 og ZoneAlarm Firewall. Har ADSL fra Direct Connect koblet via en Billion BIPAC 743 router/ADSL-modem (PC'en er koblet via patch-kabel til en av de 4 portene på routeren). Reboot løser problemet. Usannsynlig frustrerende å ikke finne ut av dette Lenke til kommentar
Never Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) har selv hatt disse problemene, har catch og og kjører win i netverket mitt ( er på mine 2 xp maskiner dette har vært.) forsvant etter oppgradering til sp2 for min del.... men det har jo kommet en del andre bugs etter den oppdateringen da... etter de små forklaringene fra div hold jeg har fått skal/er det noe galt med et eller annet med DNSinstillingene i xp.. please dont ask me, for dette vet jeg egentlig nada om.. tillegg: rett etter at jeg skrev dette innlegget skjedde det igjen.. må være routern min som ikke fixer alt *en reboot av den og alt helt fint igjen* har en D Link 604.. med siste firmware oppdatering.. Fw = keiro og sygate *begge gratis ver* keiro vil bli byttet med sygate sin når maskinen skal formateres neste gang Endret 6. oktober 2004 av Nake Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har også hatt disse problemene. Men etter kjøp av ny router, oppgradering til NIS2005 og SP2, har jeg ikke opplevd disse problemene lengre. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Han kompisen min som hadde problemet også, han avinstallerte NIS2004 som gis med Telenor ADSL pakka. Da gikk nettet bra med en gang. Reinstallerte NIS2004 og enda ikke opplevd lignende. Det rare før vi gikk til de skritt var at alt på port 80 låste seg og det hjalp ikke å reboote PC'en en gang. Men tror vi har en rød tråd på mange av tilfellene her. NIS2004 som leveres sammen med Telenor ADSL, men med noen unntak da. Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Prøvd telnet mot websider når dette skjer? Hvis telnet funker via port 80 så burde det utelukke nettverksfeil. eks telnet www.google.com 80 Skriv deretter nøyaktig dette, legg merke til at det du skriver kommer ikke fram i klartekst, men du ser at markøren beveger seg når du skriver; GET / HTTP/1.1 (klikk enter) Host: www.google.com (klikk enter) Connection: close (klikk enter 2 ganger) Da skrives htmlkoden ut i terminalvinduet. Høres forøvrig ut som det er firewall som er grunnen til problemet for de fleste her.. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har opplevd det samme. Fant raskt ut av ved å midliertidig deaktivere NIS2004 ble internet normalt igjen. Ved å aktivere det, kom problemet tilbake. Min løsning var også å avinstallere NIS2004, og installere det igjen. mvh surferxy telenor adsl Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er litt rart... Dette problemet kommer og går hos meg. Akkurat nå funker det greit. Bruker ikke NIS2004. Har også deaktivert windows firewall. Fatter ikke hva som kan være problemet. Har snakket med Nextgentel. De sier det må være noe med pc'en. For nettet funker greit. Problemet kom hos meg når jeg fikk ny maskin (AMD64) og brukte WinXp SP2 i steden for Win2k. Har ikke testet det telnet greiene enda som Brafa sier. Men skal gjøre det ved neste "klikk" =) Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Testet det telnet greiene... Etter de siste 2 enter trykkene så forsvinner vinduet. Hvor er terminalvinduet? (noob) Lenke til kommentar
kimpa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 må bare spørre om det er noen som har kommet til noen konkulusjon på dette punktet...? takk for evnt. svar.. sliter med det samme her 510i router via nextgentel. Kjører på Norton 04 Firewall. Prøvd det meste her også uten hell.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Etter det jeg har lest her, synes jeg flere burde prøve å avinstallere NIS, og heller prøve Sygate Personal Firewall, som er en meget bra og gratis brannmur. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Husk å bruke 1 firewall.Det mange som ikke skrur av XP sin firewall,feil oppstår ofte dersom man bruker 2 firewaller. Får håpe tipset gjalp noen Lenke til kommentar
kimpa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 bruker bare 1 firewall... Skal teste å fjerne NIS nå... er meget fornøyd med NIS så tror ikke jeg går over til noe annet... ellers takk for respons... gjerne komme med mer hvis det er noen som føler for det... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Hmm, tråden lever enda. hehe NIS2004 var årsaken hos meg, avisntallerte det og heller skaffet med NIS2003. Har ikke opplevd problemet tidligere. Merk at jeg kjørte NIS2004 norsk som er levert av Telenor (i ADSL pakken), kjører det på Win XP Pro Engelsk med SP1. Så ser ut som NIS 2004 har noen bugs som ikke er helt bra. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hadde samme problemet her for et par dager siden. Løsningen var å bytte nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå