-balder- Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) For å gjøre en lang historie kort: Jeg har 2 harddisker 1.WD 80GB SE 1.WD 160GB SE På harddisk nr 2(160GB) har jeg backup av alt viktig + masse musikk spill, etc. Harddisk nr 1 (80GB) har jeg XP og div programmer Jeg skulle legge inn XP på nytt Formaterte da harddisk 1 og la inn XP på nytt. Men når jeg da skulle finne drivere ++div fra harddisk 2, så var den uleselig!!! Det viser seg at jeg har formatert den som en "dynamisk" HD' (ikke spør hvorfor ) Men finnes det overhodet noen måte å lese denne disken på og få ut noe av det som er på den??? Finner du en løsning, er jeg EVIG! takknemlig og vil huske deg for all tid. gir i tillegg en dusør på 200,- til første man som kommer med svar som løser problemet, men er åpen for alle forslag. Endret 28. august 2004 av -balder- Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) 1. Skift topic 2. Last ned GetDataBack for NTFS eller Fat GetDataback fikser alt Hvis du leser litt mer inne på lagringsmediakategorien er den en egen stiicky tråd om hvordan å løse problemene dine. Endret 28. august 2004 av dchwel Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Får ikke testet ut idag, men i morgen når jeg er tilbake på hybelen kommer jeg tilbake med resultat. Men på forhånd takk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Står veldig enkelt forklart hva basiske og dynamiske harddisker er, her (så får vi litt greie på hva som egentlig har skjedd). I teorien skal altså winxp klare å lese disken. Så filene er ikke forsvunnet (med mindre du har formatert den, men dette skal også kunne rettes på). Finner du overhodet ikke disken? Eller får du ikke tilgang til den? Er den helt tom? Brukes det ikke diskplass på den i det hele tatt? edit; Hvis du får ein feilmelding om at du ikke har tilgang, er nok dette bare pga at de "gammle" administratorrettighetene gjelder, og den "nye" adminstratoren (som du laget etter format) er ikke en del av "administratorene" på den gammle installen. Prøv å ta eierskap over hele disken på nytt i så fall. Endret 28. august 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis disken din står merket med "unreadable" i disk management, så lider den kanskje av det samme syndromet som min gjorde. Jeg løste problemet vha denne: Knowledge base - 320283 Du kan jo lese tråden min: Bare spør hvis du lurer på noe, tok meg litt tid å sette meg inn i all mulig partisjonstabellsemantikk osv... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvis disken din står merket med "unreadable" i disk management, så lider den kanskje av det samme syndromet som min gjorde. HVIS du har dette syndromet, er det da også liten sannsynlighet for at du kan redde data'ene på harddisken. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Problemet løste seg utrolig nok når jeg innstallerte SP1 Hurra!! men takk for all hjelp Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Svar til jallakim: Dette problemet skyldes som regel at et program som egentlig ikke bør hanskes med filsystemet på en dynamic disk (f.eks. fDisk) har prøvd å endre noe ved partisjonen. Partisjonstabellen har blitt endret slik at partisjonstypen leses av windows som feil. jeg fikk reddet alle mine data, løsningen var å manuelt endre partisjonstypen tilbake til "dynamic" i partisjonstabellen på disken. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 48 bit LBA say no more...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå