Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av mapper, trådløst nett


Anbefalte innlegg

Jeg har trådløs ruter som 2 maskiner er koblet opp mot. Jeg får tilgang til Internett med begge maskinene, men ikke tale om jeg får til å dele mapper mellom de 2 pc'ene...!

 

Begge maskinene er på samme arbeidsgruppe : Workgroup. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke finner pc1 fra pc2, ditto.

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får opp Access denied nå..hvordan setter jeg rettighetene slik at de delte mappene kan aksesseres?

-------------------------

 

 

Hvis du får Access denied betyr jo det at de finner hverandre så det er jo bra. Du har ikke svart hva slags OS du har men hvis du har XP eller 2k, blir det nesten som jeg sier her:

 

du høyre klikker på den mappen du vil dele gå på "deling og sikkerhet". da får du opp et vindu, der krysser du av på "Del denne mappen på nettverket" Når det er gjort kan du skrive inn navne du vil at mappen skal bli kalt når du deler den.

Det betyr at når du skriver \\"datamaskin"\"navnet du nettopp skrev" og ikke mappe navnet.

Lenke til kommentar

Dette er merkelig altså..Jeg får til alt utenom å dele mapper. Jeg får tilgang til pc1 fra pc2 ved bruk av ftp via lokal ip-adresse.

 

Men jeg "Access denied" når jeg prøver å skrive \\ip\mappenavn, eller pc-navn etc...har testet alle mulige kombinasjoner!

 

Jeg må vel ikke lage til noen User Accounts på maskinene vel?

Lenke til kommentar
Dette er merkelig altså..Jeg får til alt utenom å dele mapper. Jeg får tilgang til pc1 fra pc2 ved bruk av ftp via lokal ip-adresse.

 

Men jeg "Access denied" når jeg prøver å skrive \\ip\mappenavn, eller pc-navn etc...har testet alle mulige kombinasjoner!

 

Jeg må vel ikke lage til noen User Accounts på maskinene vel?

Fortsatt ikke sagt noe om OS, men det kan virke som du bruker xp/2k.

 

Prøv å slå på enkel fildeling du, så slipper du å rote med kontoer o.l.. (men kan ikke sette passord på shares.)

Mulig du må enable guest-kontoen på win2k.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...