XonatoR2k Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Skjermen min er j***** uklar er det noen måte jeg kan redde den på eller er det bare og kaste den? Skjerm; Siemens scaleo c772 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) De fleste skjermer blir uklare over årene. Dette er det som regel ikke noe å gjøre med desverre. Noen få skjermer har resistorer du kan justere for å refokusere lyset fra bilderøret, men det er ikke noe jeg vil annbefale for folk som ikke har erfaring med TV/monitor reparasjoner (fordi det ofte er farlig spenning i TV/monitorer, selv lenge etter de er koblet fra strømnettet). Desverre aner jeg ikke om dette en gang eksisterer på din modell, men du må nok med all sansynlighet regne med å måtte kjøpt en ny (evt. lett brukt) skjerm om du ikke orker å se på den uklare du har nå. Jeg annbefaler alle å bruke gode skjermer. Spesielt om du bruker PC mye. Tross alt er det skjermen du sitter og glaner på hele dagen, så da er det verdt å investere i noe bra utstyr IMO. -Stigma Endret 28. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
XonatoR2k Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 De fleste skjermer blir uklare over årene. Dette er det som regel ikke noe å gjøre med desverre. Noen få skjermer har resistorer du kan justere for å refokusere lyset fra bilderøret, men det er ikke noe jeg vil annbefale for folk som ikke har erfaring med TV/monitor reparasjoner (fordi det ofte er farlig spenning i TV/monitorer, selv lenge etter de er koblet fra strømnettet). Desverre aner jeg ikke om dette en gang eksisterer på din modell, men du må nok med all sansynlighet regne med å måtte kjøpt en ny (evt. lett brukt) skjerm om du ikke orker å se på den uklare du har nå. Jeg annbefaler alle å bruke gode skjermer. Spesielt om du bruker PC mye. Tross alt er det skjermen du sitter og glaner på hele dagen, så da er det verdt å investere i noe bra utstyr IMO. -Stigma Det er strømm drit lenge i skjemer netter at kontakten er dratt ut er ikke sikker på hvor lenge men det viste jeg ... gikk på mekanisk og hadde elektro, lærte litt der... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Off topic: Stemmer det. Opp til 10.000 V på mindre skjermer. Da er det nok med én cm klaring mellom den komponenten og fingeren din, så får du en smell du sent glemmer. Lenke til kommentar
XonatoR2k Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Off topic: Stemmer det. Opp til 10.000 V på mindre skjermer. Da er det nok med én cm klaring mellom den komponenten og fingeren din, så får du en smell du sent glemmer. Hehe stemmer det ja fant frem elektro boka mi nå jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå