Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst hastighets trøbbel..


Anbefalte innlegg

Har Netopia trådløs 3357W fra Nextgentel og hastigheten er en tidendel av det korrekte når jeg bruker det trådløse nettet (med stasjonær D-Link DWL-510 kort).

 

Når jeg kobler meg direkte til routeren funker det fint og hastigheten er i nærheten av korrekte 2.9 Mbs. Det har også funket i korte perioder når jeg har brukt det trådløse nettet. Jeg er noe forvirret, noen tips????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også noe forvirret. Hva mener du med:

"hastigheten er i nærheten av korrekte 2.9 Mbs"?

 

Det finnes ingen hastighet med betegnelsen Mbs.

Videre ville jo den korrekte hastigheten i et trådløs nettverk variere avhengig av en rekke momenter (avstand, byggemasse osv.) men ideellt sett skull du oppnå 11Mbit henholdsvis 54Mbit (avhengig av utstyr og standard).

 

Kan du være snill å forklare hva det virkelige problemet er?

Lenke til kommentar

Sorry, var litt upresis..

 

Det jeg mente var at hastigheten er på div tester, slik som f.eks Itavisen sin, i nærheten av 2.400 Kbps som lovet fra Nextgentel (jeg har delta fra NGT) når jeg kobler meg direkte til routeren ved hjelp av kabel. Når jeg bruker trådløs tilkobling ved hjelp av D-link DWL-510 kort oppnår jeg bare 200-300 Kpbs på de samme testene. Routeren står bare noen få meter i fra pc'en og nettverket skulle i teorien gi 11Mbit. Så jeg antar da det virkelig problemet har noe med oppsettet av router/trådløst kort å gjøre??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...