Gå til innhold

52" tv, er det brukbart?

Anbefalte innlegg

Har sittet og sett litt på tv, og vurdert 32" widescreen for det mest, og dem fleste i den størrelsen hvis det skal vere litt kvalitet ender jo på ca. 8000-11000kr. Så jeg kikket litt på elkjop.no og fant 52" widescreen til 20000 på tilbud. Det er jo en del penger mere, men hvis kvaliteten er så og si den samme som en 32" til 10000kr så er det jo ikke så ille. Men hvordan er egentlig kvaliteten på disse? Hvordan blir det fks. å se divx og andre komprimerte filmer i full størrelse på en slik skjerm? Og vil det vere noen svakheter med tanke på vanlig tv sendinger, dvd og vhs fremvisning?

Skjermen jeg kikket på var en THOMSON 52JW642S . Er det noen sider som tester slike tv'er (gjerne 32" tester og for den del)?

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig kvaliteten på slike bakprojeksjons tv'er ?

Hvordan blir kvaliteten på tv signaler i fra kabel på slike tv'er ?

Jeg har også lyst på en slik tv, men har ikke så mye peil. Er det noen som kan komme med noen tips ?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Har sett ganske mange thomson tv'r i bruk, de har alle hatt ett bra bilde, og det virker som de holder en bra kvalitet, de er vel stort sett den eneste produsenten som leverer stooore tv'r til en relativt rimelig penge. Thomson, som tidligre het Pace, har mange års erfaring og meget godt rykte på stort sett alt av elektronikk produkter.

Jeg ville definitivt heller gått for en 52", enn en 32" widescreen 100hz, jeg synes ikke widescreen tv'r kommer til sin rett før de passerer minst 40"

:w00t:

Lenke til kommentar

Når jeg bodde hjemme hadde vi en 28" 4:3 og så kjøpte en 32" widescreen, og jeg syntes nesten at den gamle 28" 4:3 var større enn widescreen tv'n. Og når jeg ser på målene på den nevnte 52" så er jo ikke den stort større enn en 32" med tanke på plassen den trenger.

Endret av Ørjan Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...