Gå til innhold

Shuttle SB83G5 HTPC

Anbefalte innlegg

Har surfet rundt og funnet ut at jeg har lyst på SB83G5 (evt. SB81P). Har ikke helt fulgt med i timen i det site angående de nye socketene og minne sockets og MHz og alt det der.

Shuttelen kommer ikke før i oktober, så om det er noen elementer som kommer snart innenfor denne tidsrammen så har det ingenting og si :-)

Noen som gidder å sette opp en HTPC baser på SB83G5?

Noen ting som hadde vært kjekt å bruke PCen til:

- TV (koples til TV med VGA, men trenger TV Tuner)

- Divx/DVD (ffdshow)

- mp3,cd...

- Noen spill (snes emulatorer og slikt, kanskje Colin McRae, IKKE HL og Doom) :-)

- Ekstra skjermkort sparer jeg gjerne inn på hvis det onboard kortet ikke er fullstendig håpløst da.

Trenger bare selve boksen, har alt det eksterne.

Hva trenger jeg av CPU, minne, hd osv.?

Takktakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes egentlig ingen shuttler som ligner på sb83g5 sånt rent spesifikasjonsmessig. SB83G5 har ikke onboard skjermkort, så dette må du slenge på.

Om du har bestemt deg for akkurat den, så burde du komme med et lite budsjett slik at vi kan sette opp noe for deg.

Lenke til kommentar

forresten... er det ikke SN95G5 som ikke har onboard skjermkort. SB83G5 har da vitterlig VGA connector. (http://eu.shuttle.com/sb83g5.htm#connectors)

Har egentlig tenkt meg g5 kabinettet i svart (alstå SN95G5), men det blir vel kanskje litt dyrere med ekstra skjermkort. Athlon gir vel kanskje bedre ytelse enn P4? Vanskelig, vanskelig....

Trenger hjelp. :-)

Kanskje jeg må opp i 7-8000,-? Så billig så mulig hadde jo uansett vært kjekt.

Lenke til kommentar
Det finnes egentlig ingen shuttler som ligner på sb83g5 sånt rent spesifikasjonsmessig. SB83G5 har ikke onboard skjermkort, så dette må du slenge på.

Om du har bestemt deg for akkurat den, så burde du komme med et lite budsjett slik at vi kan sette opp noe for deg.

Jeg har den, kommer med en liten test av den imorgen! Og jeg kan skrive under på at det er VGA connector. Gir opptil 32mb delt minne. Rimelig stille er den og..

Lenke til kommentar
Skal lese test i morgen... men er det noen som kan sette opp et forslag med SN95G5 til 7-8000? Kan kanskje være vanskelig iom at man må ha med skjermkort....

UMULIG! Kassa koster 3.3k, cpu 3.2k = 6.5k.

Og for 1500 må man kunne få grafikkort,drev og harddisk, noe som er umulig.

Lenke til kommentar

Lager noe billig, men som funker sånn passe bra:

Shuttle SN95G5 Barebone S939 Sort nForce3 Ultra,AGP,S-ATA,GbLAN,240W

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Corsair TWINX512-3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched CMX256-3200 DIMMs

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Sort, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW

PowerColor Radeon 9600XT 128MB DDR AGP, ATI 9600XT, DVI-I, TV-Out, Retail

Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Totalt: 10645 + frakt fra Komplett

TVILER på at du klarer å sette opp noe billigere ved å bygge opp et system på SB83G5.. :hmm:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

oioi... takktakk for forslaget...

Hvis dette systemet er "passe bra"... hva skal til for å gjøre det "bra"? 13000? Det blir jo egentlig dobbelt så mye som planlagt... men er det som skal til, så er det det som skal til :-D

Trenger jo nesten noe IR greier for å styre pcen med fjernkontrollen også.

Kanskje jeg må vente en måned eller to for å skrape sammen noe mer før jeg kan realisere htpc oppsettet.

Lenke til kommentar
oioi... takktakk for forslaget...

Hvis dette systemet er "passe bra"... hva skal til for å gjøre det "bra"? 13000? Det blir jo egentlig dobbelt så mye som planlagt... men er det som  skal til, så er det det som skal til :-D

Trenger jo nesten noe IR greier for å styre pcen med fjernkontrollen også.

Kanskje jeg må vente en måned eller to for å skrape sammen noe mer før jeg kan realisere htpc oppsettet.

Kanskje "passe bra" var litt underdrevent. Det systemet der vil være " :dribble: ", om det sier deg noe. ;)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=7094

Shuttle SB83G5 [erstatt] 3695,-

Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz) [erstatt] 2590,-

Nec ND-2510A [erstatt] 695,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA [erstatt] 1120,-

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC2700 (2 stk.) [erstatt] 1730,-

TOTALT 9830,-

Hvordan vil ett sånt oppsett fungere?

Joa. Ville kanskje vurdert noen andre minnebrikker, men. Om den bare skal stå i stua så går det vell greit.

Lenke til kommentar

Jeg har den (SB83G5), kommer med en liten test av den imorgen! Og jeg kan skrive under på at det er VGA connector. Gir opptil 32mb delt minne. Rimelig stille er den og..

Hvor blir det av testen? :)

Feil quote. Jeg venter også på testen. :cry:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg har den (SB83G5), kommer med en liten test av den imorgen! Og jeg kan skrive under på at det er VGA connector. Gir opptil 32mb delt minne. Rimelig stille er den og..

Hvor blir det av testen? :)

Feil quote. Jeg venter også på testen. :cry:

Vel, kommer ikke før i løpet av uka, for noe ble galt med vårt publiseringssystem, så alt må desverre gjøres på nytt.. Men hald dykk fast ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...