*Magnus* Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hei. I en god stund nå, så har skjermen min begynt å flimre mellom vanlig farge å gul farge. Men nå er den helt koko, nå vil den ikke være noe annen farge enn gul, noe som er veldig plagsomt.!!. Den eneste måten å få forhåpentligvis fjernet fargen på er å sllå skjermen av å på. men etter noen sek, så blir den gul igjen.. Er den noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre for å få den "normal" igjen? -Takk Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Kjøpe ny? Du vet, datautstyr kan bli gamle de også... :!: Edit: Du kan bruke briller med blått glass, for da blir skjermen grønn... Endret 28. august 2004 av Hurley Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Høres ikke akkurat ut som noe softwareproblem og da er nok skjermen ødelagt. Med mindre du er meget god med hardware, elektronikk og skjermer er det lite du kan gjøre. Dersom skjermen er mindre enn 3 år kan du sende den inn for retur (Det KAN være at det er 5-års-grensen som gjelder her, noe jeg faktisk vil påstå da en PC-skjerm er noe vi gjerne bruker i mer enn 5 år), hvis ikke får du bare kjøpe deg en ny. Tror det er jmdata.no eller noe som har meget bra priser på skjermer. Edit: Heh, regna da med at du hadde sjekket diverse kabler allerede? Forresten, når jeg tenker over det, kan det være smart å ta med skjermen til en kamerat og se om det samme skjer der også før du kjøper en ny Endret 28. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
Piggsvinet Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg hadde akkurat samme problem med den gamle skjermen, det var en av de mogolide pinna som hadde blit fucky fresh, men jeg kjøpe med ny skjerm da, så veit ikke åssen du skal få fiksa det, du kan skifte den blå tingen og se om det funker Lenke til kommentar
Delphi Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Sjekk skjermkabelen. Jeg har hatt samme problem, og da var det fordi de små pinnene i skjermkabelen var bøyd, så de traff feil hull på skjermkortet. Problemet ble løst ved å rette ut pinnene (forsiktig) med tang. - Delphi Lenke til kommentar
Snorrere Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 HAHA GUL SKJERM!! gjett om eg har sett mangen av dei opp gjennom åra! alltid lika løye kvar gong, men da er ganske effektivt for da ser ut som du har nightvision visst du speler cs:P men ja da er skjermen som er gammal! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Takker for svar folkens.. Skjermen ble enten 2 eller 3 år nå i august. skal sjekke om kableme sitter godt inni Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hadde samme problem med en Goldstar CRT skjerm. Grunnen var nok at den var utslitt / hardt kjørt. Den gikk alltid på maksimal oppløsning. Først ble bildet gultonet, så begynte bildet å blinke og deretter kom timeglass formen Skjermen var da ca 4 år gammel. Endret 28. august 2004 av sm1pea07 Lenke til kommentar
boosting Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Kjenner til den ja. Min 21" CRT har samme problemet nå, så jeg fikk endelig en god grunn til å bestille meg en LCD Lenke til kommentar
AX_ Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Kjenner til den ja. Min 21" CRT har samme problemet nå, så jeg fikk endelig en god grunn til å bestille meg en LCD Håper det samme skjer med min snart Edit: 20" fra mars 1996 Endret 28. august 2004 av AX_ Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 En kamerat av meg har samma problemet... Det er kabelen som får dårlig kontakt i skjermen hans. Må ligge på en spesiell måte for at det skal funke skikkelig. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 En kamerat av meg har samma problemet... Det er kabelen som får dårlig kontakt i skjermen hans. Må ligge på en spesiell måte for at det skal funke skikkelig. hmm. skal rette på kabelen når den bynner å bli gul igjen.. noe som skjer ofte.. Men er det ikke tidlig fir å være ente 2 eller 3 år ? 22" btw Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det kan være en løs lodding på printen inne i skjermen. Jeg hadde en gammel 15" som oppførte seg sånn, og det ordna seg etter jeg lodda over lodde punktene på kretskortet der signal kabelen satt. Så hvis den er utenfor garanti og du har loddekunnskaper (eller kjenner noen som kan det) så kan det være en mulig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå