Lautsprecher Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Et skole-system funker utmerket uten PC'r. De "trenger" ikke PC i afrika, de trenger først basic allmenn-kunnskap før de hakker løs på en pc. Unødvendig tiltak spør du meg. Uannsett. disse pcene havner uansett hos mellommenn på veien nedover. Endret 28. august 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det er jo de rike landene som er skyld i mye av elendigheten i u-landene. Pga av utbyttingen opp i gjennom tiden. Lenke til kommentar
whom Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hvis forholdene er så forferdlige der de kommer fra så får de heller slutte å bruke alle pengene sine på våpen og heller konsentrere seg om andre ting! Kan tenke meg at tankegangen din fortesetter: "og hvorfor har de så mange unger, ikke rart de er fattige" Alvorlig talt, du må da skjønne at situasjonen er en helt annen i u-land! Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) *Feil Post* Endret 28. august 2004 av Steffen2 Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) *Trekket til bake* Sorry for ufine kamentarer Endret 28. august 2004 av Steffen2 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hvis forholdene er så forferdlige der de kommer fra så får de heller slutte å bruke alle pengene sine på våpen og heller konsentrere seg om andre ting! Kan tenke meg at tankegangen din fortesetter: "og hvorfor har de så mange unger, ikke rart de er fattige" Alvorlig talt, du må da skjønne at situasjonen er en helt annen i u-land! Joda, du har helt rett at det er slik tankegangen min fortsetter, men jeg skjønner likevel at det er annerledes i u-land! Hadde de klart å holde religion litt på avstand så hadde det kanskje blitt litt bedre der nede! Endret 28. august 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
Mr. Horse Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 WOW! Snakk om innsiktsfulle kommentarer :!: Jeg nevnte u-land, og mange her får da tydeligvis assosiasjoner til Afrika, negre, tigging, våpen, "bambus-land" osv. Gledelig å se det sanne ansikt til mange av dere, antar det dreier seg om mange av de samme som helhjertet støttet opp om den tidligere omtalte aksjonen, men da var vel hudfargen den rette også. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hva er det vi får i fra de bambus landene ? ikke en drit, de tigger bare... Er sint på de les og lær forholdene mellom U og I land! Hvor er det I landene henter en stor del av sine ressurser! Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har dette noe med; Hjelp, jeg skal ha ny pc? Forresten så synes jeg det bare er teit at vi skal vi bort pc'er til skoler i u-land når vi så desperat trenger de på skoler her... Jeg gikk ut av 10.klasse før sommeren, til eksamen da hadde de plutselig funnet ut av, ja, nå skal vi gjøre deler av matteeksamen på pc! To dager før vi hadde eksamen hadde vi ti pc'er som var halvveis brukbare... Og dette var til en skole med 3 fulle klasser... dårlige greier... Lenke til kommentar
Vims Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 En 1. klassing trenger ikke PC, det siste norske barn trenger er mer stillesitting foran en skjerm. Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Er veldig mye saklige argumenter ute og går her ser jeg. steffen2 brilijerer jo med sine fine uttaleser basert på lang erfaring og mye kunnskaper om hvordan folk i fattigere deler av verden har det. Endret 28. august 2004 av trra Lenke til kommentar
whom Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hvis forholdene er så forferdlige der de kommer fra så får de heller slutte å bruke alle pengene sine på våpen og heller konsentrere seg om andre ting! Kan tenke meg at tankegangen din fortesetter: "og hvorfor har de så mange unger, ikke rart de er fattige" Alvorlig talt, du må da skjønne at situasjonen er en helt annen i u-land! Joda, du har helt rett at det er slik tankegangen min fortsetter, men jeg skjønner likevel at det er annerledes i u-land! Hadde de klart å holde religion litt på avstand så hadde det kanskje blitt litt bedre der nede! Du må finne mer ut om situasjonen der nede før du kan komme med sånne påstander, jeg er ingen ekspert selv, men som nevnt så er hovedgrunnen til at U-land er og forblir U-land de rike landene sin skyld, vi importerer til bundpriser bare for at det skal bli billigst mulig for alle her til lands. De rike landene tenker altfor mye på pris, eks bønder dumper mange tusen tonn tomater fordi det er billigere for dem, å "ikke masseprodusere," enn å ha lav produskjon og selge dyrt. Tenk hvor nyttige de tomatene hadde vært i ulandene! Ang hvorfor de får så mange barn i Kina, er at de ikke har trygd. Dvs når de er 70 år, og ikke kan arbeide så kommer de mesten garantert til å dø, men har de unger, så tar ungene vare på dem. i motsettning til i Norge, er ungene en inntekt. Harde fakta: Rike land bruker mer penger på kjæledyrfor, enn det ville kostet for at alle landene skulle fått skoleplass. Og vi får god samvittighet igjen ved å kaste noen slanter ned til dem... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hva er det vi får i fra de bambus landene ? ikke en drit, de tigger bare... Er sint på de Dette kan du regne med å lære når barneskolen gir slipp på deg. Eller har man sluttet helt med å la barneskoleelever dumpe? Jeg er sikker på at enkelte er villige til å opplyse deg om hvor Nike-skoene dine er produsert. Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 trra Hvem er steppen2 Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Det var nok en trykkleif, men du skjønner nok hvem jeg mener, er ikke så lett å skrive riktig når man er trøtt Endret 28. august 2004 av trra Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Av og til lurer jeg på om der er folk her som er på min alder..over 14.. Edit: for de som lurer..så er det mange innlegg som er helt på jordet..selv en 8-åring har bedre kunnskaper om u-land og de sin utvikling de siste 100 årene.. Endret 28. august 2004 av Xander^ Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Av og til lurer jeg på om der er folk her som er på min alder..over 14.. Alt for mange er jeg redd. Får ihvertfall en viss innsikt om hvilke miljøer den typiske Fremskrittspartivelgeren kommer fra... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Av og til lurer jeg på om der er folk her som er på min alder..over 14.. Nei, de er nok dessverre i sterkt mindretall her. Det tristeste av alt er at det er disse fjortisene som skal ta vare på landet om 30-40 år, og sørge for at vi som da er gamle får et nogenlunde levelig liv. Jeg begynner virkelig å blir skremt over den sosiale intelligensen de fleste 14-isene her har. Når de tar over er de vi som er ubrukelige tiggere som burde løfte de feite rompene våre ut av senga på gamlehjemmet og heller gjøre noe nyttig så de kan få spille CS og Doom i fred uten å behøve å måtte betale en krone for at noen andre kanskje skal ha et nogenlunde levelig liv. Hvor f... ble det av respekt for liv her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå