Mr. Horse Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Så gi den heller til FAIR. De deler ut PC'er til skoler o.l. i U-land. Eneste ulempen er at det ikke gir en like god mulighet til å skryte av sin gavmildhet som slike poster gjør, på den annen side er det kanskje andre steder i verden som har mer behov for datautstyr enn en liten sprett i Skien. Kanskje jeg er litt krass nå, men jeg har god kjennskap til norsk skole og vet om mange elever langt opp i alderstrinnene som klarer seg utmerket med de PC'ene de har på skolene og ikke har behov for egne hjemme. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Gi bort en PC... Ehh, nei Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) og vet om mange elever langt opp i alderstrinnene som klarer seg utmerket med de PC'ene de har på skolene og ikke har behov for egne hjemme. Yea right.... Har fire maskiner stående, bruker dem en god del, men ikke i hælvete om jeg gir dem bort bare for at noen har sååå lyst... Og personlig ser jeg heller at norske skoler får bedre maskiner før vi begynner å eksportere dem gratis til U-land... Endret 28. august 2004 av CCTSMaster Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det er vel mer rettferdig at de får pcer i det hele tatt en at vi får "bedre" pcer...... Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Vel, når norske skoler har 20 gamle 486'er stående i et bøttekott til hele skolen, mener jeg at å puffe disse opp noen hundre hakk (og eventuelt sende skrotet til U-landene) er bedre enn å gi gi gi, bare for at lille norge er dumsnill... Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) I utgangspunktet en god sak.. Hadde du bare hatt et annet utgangspunkt enn å trokke ned på andre personer.. Jeg er forresten av den mening av at alle burde hatt en egen hjemme pc. Man kan godt si at "man har jo nok med den pc'en man kan bruke på skolen, hva skal folk egentlig med hver sin??" Jeg er svært dyktig med data, og har alltid vært mer kunnskapsrik en lærerne mine (selv når jeg studerte på høyskole). Jeg er av den mening av at elever blir holdt igjen i dataundervisningen. De som er dyktige blir holdt tilbake, slik at læreren "kan holde seg til pensum, og det han kan". Hjemme derimot, der er eleven sin egen mester. Jobb med data når man vil, hvordan man vil, og hvor ofte/lenge man vil. Endret 28. august 2004 av kimandre Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) "en liten sprett i Skien" Med den kommentaren sikret du sikkert en mengde pc'er til U-land! Endret 28. august 2004 av Spurs Lenke til kommentar
Heales Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Så gi den heller til FAIR. De deler ut PC'er til skoler o.l. i U-land. Eneste ulempen er at det ikke gir en like god mulighet til å skryte av sin gavmildhet som slike poster gjør, på den annen side er det kanskje andre steder i verden som har mer behov for datautstyr enn en liten sprett i Skien. Kanskje jeg er litt krass nå, men jeg har god kjennskap til norsk skole og vet om mange elever langt opp i alderstrinnene som klarer seg utmerket med de PC'ene de har på skolene og ikke har behov for egne hjemme. Med 22 postinger og en slik posting som dette er det kanskje like greit at du fortsetter å opprettholde lav aktivitet her inne på forumet. Rent bortsett fra at du avslører total mangel på empati uttaler du deg samtidig om ting du strengt tatt har liten greie på. Samtidig presterer du kunststykket å sette to helt forskjellige ting opp mot hverandre. Det er like våsete som å si at vi ikke skal feire jul i Norge fordi da ville barna i tredje verden fått det mye bedre. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 nå ble jeg nesten sur, skl vi gi bort hjemme pcene til fordel for at barn i uland som ikke har internett skal ha glede av super pc mens vi må klare oss med p2 maskiner som knapt nok kjører kabal på full grafikk!!!! Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hmm! Fikk ikke lest linken til den andre "thread`n", men hvorfor ikke gi bort en pc som du ikke bruker til Fair eller skolen.. Da kan jo Fair få de gamle pc`ne som står i bøttekott i norske skoler. Eller du som har 4 pc`r, har du virkelig bruk for alle. Kanskje du heller burde kjøpe en 200 Gb hardisk til 1000 kr, enn at du har flere pc`r stående pga av lagringsplass. Hvis det er det som er poenget med dem da ;-) Fant forresten en cinet P3 233mhz 128 Mb Ram , og en Thoshiba Protege 620 ct (bærbar m batteri-kapasitet) på gjennvinnings-stasjonen her om dagen, kanskje de heller burde gitt dem til Fair. Begge skal jeg sette opp og gi bort til familie. Rett pc til rett Person.. Lenke til kommentar
Mr. Horse Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Ja, det er sikkert mange som er av den oppfatning at PC'ene i den norske skolen er for dårlige, men til den beskjedne IKT-undervisningen som er i barneskolen er det vanligvis mer enn nok. Det er uansett ikke bare å pøse på med nye maskiner, siden problemet også dreier seg om å avse lærerressurser til å vedlikeholde og drifte disse. I andre land har de kanskje ikke PC'er overhodet i skolen. For at disse skal ha en sjans til å være med på IKT-utviklingen er de avhengige av hjelp. Det var kanskje en dårlig idé å sette dette opp mot saken jeg linket til, men for meg virket hans henvendelse som tidenes luksusproblem. En 1. klassing trenger ikke PC, det siste norske barn trenger er mer stillesitting foran en skjerm. Det er heller ikke noe argument at han trenger å lære IKT i den alderen, dette vil de fleste barn fikse greit når de blir eldre. Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Gir bort til u-lan, aldrig i live Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det var kanskje en dårlig idé å sette dette opp mot saken jeg linket til, men for meg virket hans henvendelse som tidenes luksusproblem. En 1. klassing trenger ikke PC, det siste norske barn trenger er mer stillesitting foran en skjerm. Det er heller ikke noe argument at han trenger å lære IKT i den alderen, dette vil de fleste barn fikse greit når de blir eldre. Jaha...? Jeg vil da påstå at: - enten har du ikke barn selv, og særdeles liten innsikt i små barns hverdag - eller at det er lenge siden du hadde små barn, og mangler innsikt i hvordan små barns hverdag i dag er Jentungen min går i andre klasse, og de fleste på hennes klassetrinn hvor begge foreldrene jobber, har tilgang til såvel PC som minst en spillkonsoll. Flere har både PC, playstation, gameboy og enten N64 eller Gamecube. De barna som ikke har noen av delene....vel....de får definitivt merke at barn også opererer med sosial status og hakkeorden. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er det du tenkte på med at "går det ann", at folk kaster slike pc`r? Enig med deg Horse, dessuten lærer du mindre med en gammel enn en ny pc?? Bare den er bra nok til å kjøre xp evt 2000, burde det vel være bra nok.. Er vel ikke meningen at man skal lære å spille og laste ned filer på skolen.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Gir bort til u-lan, aldrig i live og her i norge hvor vi har det så bra skal alle kribbe til seg mest mulig! staten burde vel sende noen nedover.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er veldig mange gamle pcer som blir gitt bort fra fabrikker o.l Disse er ikke selig kjappe men fungerer sikkert til det dem skal brukes til. Synes noen av de som blir gitt bort til skoler o.l kansje kune blitt sendt nedover istedet. Lenke til kommentar
Steffen2 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Vær grei, synes at staten gir bor nok penger... Her i nabolaget var det ganske nytt hus til salg, De norske som hadde leid det huset før det vart til salgs fikk ikke lån, men de i fra afrikka fikk lån få heile pakka ut av landet... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det siste jeg skulle gjort er å gi fra meg en PC til noen jeg ikke kjenner! Når det derimot gjelder U-land så gir jeg F... meg ikke fra meg en ting! Ingen ting som irriterer meg mer enn når det kommer et eller annet innslag på TV om at vi skal gi penger til en og annen neger som ikke har det så bra! Hvis forholdene er så forferdlige der de kommer fra så får de heller slutte å bruke alle pengene sine på våpen og heller konsentrere seg om andre ting! Hvis Norge absolutt må gi til u-land hele tiden så burde det vært kondomer og noen til å instruere de i hvordan de skal brukes! Er jeg en rasist? Nei, men får et fikt nå og da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå