Gå til innhold

Agile messenger med push-to-talk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres bra ut. Jeg har Telenor og N7610 og selvsagt GPRS. Fikk det likevel ikke til. Er det mulig å laste ned til PC og så overføre til telefonen?

Da jeg klikket på download fikk jeg bare masse rare tegn opp etter en stund. Mulig jeg var i Wap..hvordan kommer jeg ut av wap og over til kun GPRS.

Så ut som om jeg lagret et vedlegg..finner det ikke noe sted på telefonen.

Lenke til kommentar

Vel... til å begynne med kan du jo starte programmet?

Uansett, en liten hurtigstart i AgileMessenger:

1:Velg tjenester du vil logge på

2:Trykk på "Connect" (venstre softkey)

3:Skriv inn brukernavn og passord når du blir spurt om det

AgileMessenger er forresten rimelig ubrukelig hvis du ikke bruker Instant Messaging-tjenester (f.eks. MSN og Yahoo).

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er problemet NerdVanna, hvordan får jeg startet det? Jeg finner det blandt Installerte programmer i Programbehandling, men jeg har ingen aktuelle valg der??? Log og hjelp var ingen hjelp. Det er innstallert....so what..?

Jeg bruker 3 forskjellige IM til daglig...også yahoo og MSN, så ja, det er kjent stoff for meg. Jeg skriver imidlertid ikke, jeg bruker talk funksjonen.

Takknemlig for alle tips....

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd både 3650-versjonen og 6600 versjonen. Bruker Siemens Data Suite og får opp "Uspesifisert feil" når jeg prøver å installere...

Hvordan fikk du det til???

Har versjon 2 installert fra før...

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd både 3650-versjonen og 6600 versjonen. Bruker Siemens Data Suite og får opp "Uspesifisert feil" når jeg prøver å installere...

Hvordan fikk du det til???

Har versjon 2 installert fra før...

Du kan jo prøve å legge det inn i systemet og åpne det i FExplorer!

Lenke til kommentar

Jeg sendte det over blåtann, og installerte det fra telefonen.

I "Min datamaskin" skal du ha et ikon med teksten "Siemens SX1" under. Koble telefonen til PCen via kabelen, åpne "Siemens SX1" i "Min datamaskin" og legg inn fila. Finn fila med en filbehandler, f.eks. FExplorer.

Lenke til kommentar

Bruk av Agile Messenger er absolutt ikke dyrt hvis du har det rette abonnementet. Bruker du NetCom eller Telenor tar de et sted mellom 50-100 kroner for hver megabyte du laster opp eller ned. Bruker du Mobyson eller One tar de 8 eller 6 (One) kroner per MB. Det å skrive og sende lyd med Agile Messenger blir da veldig, veldig billig.

For dere som er aktive med MMS har jeg følgende råd: IKKE BRUK MMS-protokollen!!! Hvis dere i stedet tar et bilde og sender det som mail via mobilen vil dere betale ca. 20 øre for den samme meldingen som operatørene tar 2-3 kroner for!

Oppsett av telefoner for de som har abonnement i NetCom sitt nett (bla. mobyson og one...) finnes på www.netcom.no/ota

-Magnus

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg får startet programmet Agilmobile? Jeg har innstallert det både på PC og telefon...kan ikke få åpnet det!

Jeg finner det blandt Installerte programmer i Programbehandling på telefonen, men jeg har ingen aktuelle valg der??? Log og hjelp var ingen hjelp. Det er innstallert....so what..? Please, noen der ute? Jeg vet ikke hva jeg har gjort feil!

Lenke til kommentar

NerdVanna, du er helt fantastisk! Ja, du hadde rett, programmet var der! Men nå har jeg selvsagt flere spørsmål. Jeg valgte Yahoo...fordi der husker jeg greit passord og brukernavn etc. Jeg valgte WAP GPRS, men når jeg klikker videre...ingenting skjer...jeg sendes bare tilbake til valg av type messenger og type connection wap gprs......Beklager at jeg spør og spør... jeg forsøkte også å angi access som kun GPRS, men det samme skjedde.

Lenke til kommentar

Det gikk fint med ICQ!!!!!!!! Dette er helt utrolig! Ja, jeg brukte GPRS. Det var bare Yahoo som ikke ville koble seg til. Jeg liker ICQ bedre uansett. Jeg hadde imidlertid litt problemer med talk funksjonen. Jeg fikk til å sende voice messages til en annen bruker på hennes PC...hun fikk imidlertid bare en link som ikke virket. Må den andre brukeren ha noe spesiell software for å kunne bruke talk? Vi klart fint å sende meldinger og smilies til hverandre, men hadde problemer med talk. Noen ide?

Det er helt fantastisk hjelp jeg har fått av dere her inne! :thumbup::thumbup:

Dere som har brukt talk funksjonen, har dere brukt den mot en annen PC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...