Dizk Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 i dag kom pakken med bredbånds utstyret fra nextgentel som fattern bestilte for ca 3 år siden. er litt usikker på kordan eg skal installere dette. eg får opp et par grønne lys på rutern, men ikke der det står DSL.. rutern er foreløpig tilkoblet min bærbare, og en splitter. på splittern står det PHONE, LINE og ADSL. ADSL porten er tilkoblet DSL porten på rutern igjen. er det mer eg skal koble til splittern? og hva gjør eg med det gamle isdn modemet fra telenor? skal det fortsatt være i bruk? kanskje litt dårlig forklart men eg er ny på dette... hjelp fort Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 og hva gjør eg med det gamle isdn modemet fra telenor? skal det fortsatt være i bruk? På Line skal den kabelen som i dag går inn i ISDN-boksen og er merket line eller Linje inn, DSL til modemet og phone skal til ISDN-boksen hvis dere fortsatt skal ha telefon/ISDN. Lenke til kommentar
zuco Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) følger det ikke med en tegning som viser hvordan du skal gjøre ? Det var det på tele2 pakken verfall.. Endret 28. august 2004 av zuco Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Edit: Besvart. Endret 28. august 2004 av Hurley Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 eg forstår fortsatt ikke mye.. men her er kordan det ser ut nå http://www.cloud9legend.net/IMG_0358.gif Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 eg forstår fortsatt ikke mye.. men her er kordan det ser ut nå http://www.cloud9legend.net/IMG_0358.gif Vel, den kabelen til venstre på ISDN-boksen skal til splitteren i line-uttaket, det ser ut som den ikke er festet med plugg men går inn i boksen? Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) den går inn i boksen ja, men til venstre for den igjen er det et "Line" uttak Endret 28. august 2004 av Dizk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) den går inn i boksen ja Da må du få noen med en TP-tang til og klype på en RJ45-plugg, det er plass 4 og 5 i RJ-pluggen som skal brukes. Endret 28. august 2004 av agvg Lenke til kommentar
goggys Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Kan være at nextgentel ikke har koblet deg opp enda. Dette skjedde da vi skulle få tele2. Vi stresset med å finne feilen for så å ringe til tele2 som sa at de ikke hadde koblet oss opp enda. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 skal være klart står det på kundesidene men viss eg driter i splitteren da??? kordan gjør eg det da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 men viss eg driter i splitteren da??? kordan gjør eg det da? Du må jo få koblet til den kabelen som i dag går inn i ISDN-boksen, splitteren har ingenting med dette og gjøre sålenge du ikke har RJ-plugg på inngående på ISDN-boksen. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 eg vet ikkje ka en RJ-plugg er en gang.. så det finnes ingen muligheter for å bruke bredbåndet før eg får fiksa den kabelen som sitter fast? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 eg vet ikkje ka en RJ-plugg er en gang.. så det finnes ingen muligheter for å bruke bredbåndet før eg får fiksa den kabelen som sitter fast? Nei, bestill montør eller ring noen som kan dette og har utstyr. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Jeg har samme pakke som deg. jeg kastet alle bruksanvisninger fant linja inn til huset, klippte den i to satt på en splitter(hvit boks med en nettverkskontakt) Før --------------------------------------linje Etter------------[#]---------------------linje ut av den # putter du da ledningen til LINJE på splitteren din så en ledning fra splitteren til adsl så en ledning fra adsl til nettverkskort. rutern din må du putte i til slutt. få det til å virk.så del linjen. dette er da kobblet "rundt"isdn linja. den er urørt og fungerer som før Endret 28. august 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå