Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Installering av router cd på kablet pc

Anbefalte innlegg

Hei..

Vi har akkurat fått en ny stasjonær pc.. Jeg dro nettverkskabelen til routeren, og fikset ip-adresse å det der. Deretter satte jeg inn medfølgende router cd i den stasjonære pc'en, men da kom det bare opp en feilmelding hvor det sto føgende:

2804WBR.exe kunne ikke finne DLL

Biblioteket for dynamiske koblinger ipcfgdll.dll ble ikke funnet i den angitte banen.

X:\........................................................

Jeg trykker ok og router setupen kommer opp. Jeg trykker på router setup, men kommer ikke inn. Det står bare følgende:

DR.watson for windows NT

Det har oppstått en programfeil, og en logg for programfeilen ble opprettet:

2804WBR.exe

unntak: tilgangsforseelse(0xc0000005),adresse 0x27118e9

Hva er galt? Jeg kommer ikke inn på internett uten å få innstallert denne cd'en.

Info:

pc'en kjører windows NT 4.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er galt? Jeg kommer ikke inn på internett uten å få innstallert denne cd'en.

NT 4.0 er gammelt og sært, hvorfor må du ha en CD for og sette opp en router som helt sikkert kan settes opp i en webleser så sant du får NT-maskinen til og motta IP automatisk.

Lenke til kommentar

NT 4.0 er gammelt og sært, hvorfor må du ha en CD for og sette opp en router som helt sikkert kan settes opp i en webleser så sant du får NT-maskinen til og motta IP automatisk.

ok.. så du mener jeg ikke trenger å innstallere cd'en.

Hvordan skal jeg da fikse det? Må jeg fikse noe i routeren?

Lenke til kommentar
DEt er derfor det jeg lurer på: hVordan får jeg innstallert router cd'en uten en slik feilmelding??

Den støtter neppe NT ergo får du ikke innstallert den, hva skal du meed den hvis du får rett IP fra routeren?

Man trenger ingen programvare når routeren er satt opp korrekt en gang.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg nå har fiksa ip'en. på cmd ipconfig/all sto det at dhcp var muliggjort osv..

Men da jeg gikk inn på opera og søkte på en side kom det bare opp. Could not find proxy server.

Må jeg ta av proxy server. hvor gjør jeg i så fall dette i opera.

edit: jeg vet jeg er kobla til internett fordi jeg kan oppdatere antivirus programmene.

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...