Gå til innhold

Asus K8N-E Deluxe høy strøm-frekvens-lyd

boligego

Anbefalte innlegg

Har postet dette på et engelsk forum, fikk ikke noe svar, derfor står det på engelsk, håper det går fint.

Hello, I have just bought a Asus mobo. However when I connect an USB device (any device, I have tried two-three different devices) a high pitched nose comes from the coils that is next to the prosessor. When I disconnect the device, the noise stops... Have any of you guys experienced the same thing? Can I fix this kind of problem with bios update/usb drivers update? Any other ideas on how to fix this problem?

Here are my specs:

AMD64 3200+

1GB Kingston Ram

Radeon 9800 Pro

Maxtor 160GB IDE HDD

Windows XP with SP1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The coil noise is a result of poor grounding in the input power and/or high end graphics card with poor power filters. The PFC circuits are sensitive to poor grounding, usually using a better filtered power (UPS or line conditioner) solves the problem in areas with poorly grounded outlets. Also, Radeon 9x00 cards from certain manufacturers don't have good power filters on the card, this results in electrical noise/feedback being sent to the PSU which gets amplified in the coils."

Prøvd å byttet skjermkort? Eller prøvd en annen stikkontakt?

Lenke til kommentar

Første svar; Ja, lyden forrandrer seg om jeg tar på coilen med vislekær

Jeg fikk mange gode svar, og takker mye for de! :)

Jeg hadde PCen på ikke-jordet stikkontakt (i dag), forrandret til en jordet stikk kontakt men desverre forsvant ikke ulyden. Jeg har testet en del andre USB devices og ikke alle gjør at ulyden kommer... Min Matrix Orbital front display er den værste devicen som jeg kan connecte... Og uheldigvis er det den devicen jeg helst vil ha connected hele tiden...

Jeg skal prøve å bytte skjermort for å se om det kan hjelpe... gi meg 10 min

Finnes det noen andre løsninger på hvordan lyden kan fjærnes? kan det være hardware feil? tror noen jeg kan reklamere dette hovedkortet?

Endret av boligego
Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet skjermkort, og plugget inn original power plugg til hovedkortet. Med dette mener jeg den lille strømpluggen som brukes i tillegg til den vanlige store strømpluggen. Før brukte jeg en adapter fra vanlig strøm (som går i hdd) til P4 12v strømplugg.

Bilde av adapteren her

Dette hjalp heller ikke på ulyden...

Noen andre ideer?

Lenke til kommentar

Ganske nytt hovedkort?

Høres ut som om det er snakk om reklamasjon her ja.

Edit: Men siden det bare gjelder med noen få USB-devicer, og det er ikke skjermkortet, så er det jo vanskelig å si hva problemet er...

Endret av Hurley
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg får prøve å se om jeg kan få byttet mobo'et mitt...

Kan ikke ha en høy frekvenslyd i stua heller...

Edit: hårek, har tenkt på det... men tror jeg først hører om det er mulig å få nytt.... for forhåpentligvis skal det ikke være sånn...

Endret av boligego
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...