Skateee Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 ja jeg har et stereo anlegg som jeg vill bruke som pc høytalere, stereo anlegget har forsterker osv... men trenger jeg da noe dyrt lyd kort for å få noe akseptabel lyd eller ordner forsterkeren dette? Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Test og sjekk ut. Jeg testet mp3/spill/film med mitt anlegg og det interne lydkortet mot et eksternt audigy kort en kompis av meg hadde og jeg fant forsåvidt ingen grunn til å oppgradere lydkortet. Men, igjen, det kommer selvfølgelig an på anlegg/høyttalere/kabler. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Forsterkeren formidler bre det signalet den får (på en i varierende grad vellykket måte alt etter hvilken forsterker du bruker..) Gode lydkort vil absolutt gi deg bedre lydkvalitet enn integrerte kort, men å oppgradere til Creative 5.1/audigy er ikke særlig vits i siden disse kortene bare er marginalt bedre på lydkvalitet. For å få "anstendig" lyd trenger du et lydkort med gode konvertere samt RCA- eller TRS-utganger. Slike kort koster fra 1700,- (M-audio Audiophile 2496) og oppover. Jeg byttet ut mitt Creative 5.1 (koster ca 400) med et E-MU 1212 (koster ca 2300), og lydkvaliteten er mange hakk høyere, både i dynamikk og klarhet i lydbildet. Men først kan du jo prøve å koble til med en minijack - stereo rca-kabel og høre hvordan ditt integrerte lydkort høres ut. Den koster en 50-lapp på elkjøp. PS. Det heter stereoanlegg :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå