Gå til innhold

Stereo anlegg koblet til pcen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Test og sjekk ut.

Jeg testet mp3/spill/film med mitt anlegg og det interne lydkortet mot et eksternt audigy kort en kompis av meg hadde og jeg fant forsåvidt ingen grunn til å oppgradere lydkortet. Men, igjen, det kommer selvfølgelig an på anlegg/høyttalere/kabler.

Lenke til kommentar

Forsterkeren formidler bre det signalet den får (på en i varierende grad vellykket måte alt etter hvilken forsterker du bruker..) Gode lydkort vil absolutt gi deg bedre lydkvalitet enn integrerte kort, men å oppgradere til Creative 5.1/audigy er ikke særlig vits i siden disse kortene bare er marginalt bedre på lydkvalitet.

For å få "anstendig" lyd trenger du et lydkort med gode konvertere samt RCA- eller TRS-utganger. Slike kort koster fra 1700,- (M-audio Audiophile 2496) og oppover.

Jeg byttet ut mitt Creative 5.1 (koster ca 400) med et E-MU 1212 (koster ca 2300), og lydkvaliteten er mange hakk høyere, både i dynamikk og klarhet i lydbildet.

Men først kan du jo prøve å koble til med en minijack - stereo rca-kabel og høre hvordan ditt integrerte lydkort høres ut. Den koster en 50-lapp på elkjøp.

PS. Det heter stereoanlegg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...