Blixern Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Etter å ha innstallert et webkamera (creative nx ultra) i går ettermiddag oppdaget jeg en kjip liten sideeffekt.. Jeg kommer meg ikke lenger inn på internett. (har bredbånd, Avidi kabel) Jeg kontaktet bredbåndsleverandøren som kunne avkrefte at det var modemet det var noe i veien med, han pinget maskinen og fikk kontakt. Jeg har prøvd å avinnstallere webkameraet uten at det har funket. Det ser ut til at det er noe som blokkerer, men jeg har ikke den ringeste anelse om hva. (slo for eksempel av Zone Alarm for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke.) Modemet er tilkoblet via nettverkskort. Kan det være innstalleringen av webkameraet som er årsaken til at noe blokkerer internett-tilgangen, eller er det andre uhumske ting på fære? Er det noen som har peiling på hva som kan være i veien? Svar mottas med STOR og takknemlig takk! (skulle jeg ha postet dette på feil sted beklager jeg, er noget stresset, et rotehue OG hunkjønn) Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er det kun surfing som ikke fungerer, eller er det andre ting også? Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 All internetttilgang er nede. Det virker som at maskinen ikke får kontakt med nettet selv om den har tilgang til nettet. Ellers fungerer maskinen som den skal så vidt det er meg bekjent. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg hadde samme problemet selv, og hos meg var eneste løsning og formatere. Lenke til kommentar
Baldrick Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 All internetttilgang er nede. Det virker som at maskinen ikke får kontakt med nettet selv om den har tilgang til nettet. Ellers fungerer maskinen som den skal så vidt det er meg bekjent. Kan være at nettverkskortet ditt er deaktivert. Gå til Enhetsbehandling (Device manager). Lokaliser nettverkskortet ditt der å se om det har et rødt kryss foran seg. I så fall høyreklikker du og velger aktiver (enable). Om dette ikke hjelper kan du alltids forsøke å reinstallere driverne til nettverkskortet. Antar at din internett leverandør bare har bekreftet at linjen din frem til modemet er oppe - altså ligger nok problemet ditt på egen PC. Lykke til ! Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Skjedde det etter innstallering av ny programvare eller skjedde det over natta? Har tenkt på å reinstallere windows se, men da må jeg gå til innkjøp av en windows cd, da det ikke fulgte med maskina. Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Nettverkskortet er aktivert. Skal se om jeg finner driverne og reinstallere dem. Lenke til kommentar
hondapower Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har noen gang fått samme problemet. alt ser ut til å være tilkoblet men ingenting vil koble seg til nett. Som regel fungerer det å slå av maskinen helt , så slå av strømmen på modemet , vente 15 sek så slå strømmen på modemet og fyre opp pcn. Har noe med at pcn ikke finner ipn eller noe som sendes fra modemet.. Lykke til! Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Den metoden har blitt prøvd et titalls ganger uten noe resultat, dessverre. Maskina får tildelt IP-adresse, så det er nok ikke der problemet ligger, tror jeg. Jeg har forøvrig koblet en annen maskin til modemet, og det funker helt fint. Så det må være maskina det er noe i veien med. Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Det eneste jeg med sikkerhet kan si akkurat nå er at jeg ikke har særlig peiling på data, og at jeg overhodet ikke har peiling på hva som er galt med internett-oppkoblingen.. CanalDigital-mannen kunne forøvrig bare hjelpe dersom det var modemet det var noe galt med, så det spørs om man må hoste opp penger man strengt tatt ikke har for å drasse maskina inn på reparasjon... Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har du riktige DNSer i TCP/IP-instillingene dine? Eller mottar du eventuelt riktig DNSer fra DHCPen i routeren? Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Eehh..Har ikke peiling... Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 noen tips 1: prøv dette: høyreklikk på "my network places" (nettverkskoblinger), velg properties (egenskaper), høyreklikk på "local area network" (Local nettverkstilkobling), velg "Disable" (deaktiver), vent i 10-20 sekunder, høyreklikk igjen og velg "acivate" (aktiver). sjekk om ting virker da. 2: hvilken leverandør bruker du (eller sa du det?) jeg mener hvilket modem bruker du, noen adsl modem må du gå inn på og konfigurere, selv etter at det har fungert i flere måneder, vet ikke helt grunnen for dette men kan ha noe med at "du får det du betaler for" fra leverandøren, dvs-dritt for billig penge. (gjelder ikke alltid offcourse men) 3: og du: AVINSTALLER ZONE ALARM 4: hadde det vært min pc, hadde jeg brukt min favoritt-løsning: FORMATERE. .........Ghost er et fint program forresten...hehe......... I ¨håper noe hjalp, løkke tel! Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 høyreklikk på "my network places" (nettverkskoblinger), velg properties (egenskaper), høyreklikk på "local area network" (Local nettverkstilkobling), velg "Disable" (deaktiver), vent i 10-20 sekunder, høyreklikk igjen og velg "acivate" (aktiver). sjekk om ting virker da. Dette forutsetter at OSet er Windows 2000/XP eller Server 2003. Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Kjører windows 98se.. Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Kjører windows 98se.. oops.... men det er jo kanonkjapt å installere w98 på nytt da.... (iallefall om du har win98 mappa liggans på ein anna partisjon eller disk) Lenke til kommentar
Blixern Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Tusen takk for gode tips alle sammen ( ), men jeg må nok krype til korset og levere maskina på reperasjon. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Tusen takk for gode tips alle sammen ( ), men jeg må nok krype til korset og levere maskina på reperasjon. Feilsøking: 1) ping modemet 2) ping en webside, f.eks vg.no (193.69.165.20) Svarer modemet men ikke vg.no? Da er det noe galt med enten routing-tabellen på pc'n din (tvilsomt) eller modemet/routeren til din ISP (mer sansynlig). For å pinge vg.no: start -> kjør -> command ping 193.69.165.20 Bytt ut ip'n med ditt modems ip for å pinge modemet. Endret 29. august 2004 av Demolish Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har ett lignende problem. Med ujevne mellomrom så mister maskinen totalt kontakt med verden. Varer ikke lenge, men lengenok til at nedlastinger timer out 50% av gangene. Og mens nettet er borte, har jeg kontakt med både router og modem. Har også Canal Digital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå