Gå til innhold

6800, og strømforsyning

Salty-B

Anbefalte innlegg

hei, hvis jeg skal kjøpe ett 6800 gt aeller lignende, hva hvor mye strøm trenger jeg, er det nok med ett med 360w da? eller trenger man mere?

Har en p4 2.8.gh, 1024 ram, asus geforce fx5600 og ett msi 875p neo series hovedkort, å ett creative soundblaster audigy 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv GT+2cdrom&2 Hd'er på en 400W Fortron PSU, Selv denne har for lav 12V (nede på 11.15 under max load)..  Vil anbefale noe større hvis du først skal kjøpe nytt/ eller har tenkt å overklokke.

12v ? hva er det som går på 12v utenom kortet ? jeg måtte koble vekk et cd-rom,disken min restartet seg flere ganger.går både disker og cd-rom på 12v ?

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Da tror jeg at det skulle gå helt ok.

hadde samme som deg, men jeg trodde at jeg trenkte mer, så jeg kjøte en mist 550 watt. det viste seg at misten hadde lavere 12 volt en 360 watt chieftec :hmm: .

tror det skulle gå helt fint jeg, men det utelokker nokk overklokking for deg, med mindre du kjøper en ny stømfosyning.

Det som du kansje burde tenke på er derimot dette: med en 2.8 ghz prsesor vill det bli den nye flaskehalsen hvis du kjøper ett kort i den klassen.

ps. på systemer hor prosesoren blir flaskehals skal vistnokk 6800 serien være bedre en x800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...