Gå til innhold

Datadeler som gis bort - post her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I vårt overflod samfunn sitter vi sikkert mange med kasserte data komponenter

i skuffer og skap.Mens rundt omkring i landet sitter enslige forsørgere og eier

knapt nåla i veggen.I gi en pc til sønn/datter er utenkelig.

Enn hvis vi hadde noen driftige karer som kunne startet produksjon av brukte

datamaskiner der delene ble donert fra slike som oss på forumet.Istedenfor

at delene bare ligger og slenger.Maskinene kunne blitt gitt vekk til de som

trengte dem men som ikke har råd til å kjøpe.

Kan se for meg gleden det ville blitt i et hus der en maskin ble bært inn

og oppmontert.

Men det blir vel bare med tanken.Men en ting må vi ikke glemme,det finnes

fattigdom i Norge også selv om de som er rammet prøver å skjule det så godt

de kan.

Endret av Raper
Lenke til kommentar

en guttunge i nabohuset har diagnosen adhd,og er verdens mest sjarmerende guttunge. litt travel kan han være og er i hundre når han får komme inn og vandalisere min maskin :yes: etter at han har spilt noe onlinegreier og gudene vet hva,så er maskinen min helt rar i flere dager.

nå får han ikke herpe min lengre,men når jeg er borte slipper kona han inn.og har herper min datters også...

hans foreldre er alkolhiserte og burde egentlig ikke hatt ansvaret,men det er en annen historie.

her i sommer bestemte jeg meg for å sette sammen en maskin til han,men det viste seg at det jeg skrapte sammen av deler aldri ble en komplett pc.

det jeg har er skjerm,skjermkort,sdram,tastatur og mus....og ett usannsynlig stygt kabinett :!:

så hvis noen har liggende noen p3 deler for å kompletere denne maskinen,tror jeg det ville bli julaften resten av året for denne godgutten

Lenke til kommentar
har en stor isopor kasse med ting jeg ikke bruker....  (deler)

der her jeg, hk, ram, gfx, prosessor, kjøler.

Har du mulighet for å liste opp innholdet i esken?

 

Ble nysjerrig nå, og kunne tenkt meg noe. Betaler selvfølgelig det det koster få sendt det hit.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar
Etter å ha sjekket annet sted på forum, fikk jeg ok til å opprette denne tråden.

 

Så dere som har deler som støver ned, og synes det er for mye styr å selge, legg dem ut her :-)

Har nå oppgradert RAM på PC´en min fra lusne pc2700 til pc3200, dvs at jeg har hele 3 GB liggende her som bare støver. 3 brikker på 1 GB hver, merke er Corsair.

 

Har også 1 Samsung 171T og en Samsung 191T LCD skjerm som ikke blir brukt lenger grunnet innkjøp av Apple 23"

 

9 Stk WD 160 GB 8 MB cache som heller ikke brukes lenger, har gått over til eksterne disker.( 1 LaCie 1TB :D )

 

1 XP 3200+ og 1 XP 2500+, gått over til Pentium :tease: !

 

 

Har du behov for disse til din sønn? Bare send meg en PM, kamerat! Du skal få disse gamle delene mine gratis :yes:

Lenke til kommentar

 

Har også 1 Samsung 171T og en Samsung 191T LCD skjerm

 

9 Stk WD 160 GB 8 MB cache som heller ikke brukes lenger, har gått over til eksterne disker.( 1 LaCie 1TB :D )

 

kan jeg få lcden eller noen av diskene jeg trenger og oppdatere jobb pcen min

og de gammle delene skal gis bort til en fattig/arbeidsløs kamerat?????

 

og kansje en eller to rambrikker til kameraten min????????

 

p.s betaler frakt og alt annet

 

hver så snill :blush:

 

d

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

I fall noen skulle ha bruk for det, har jeg drøssevis med retrodeler her. Dvs. socket 4 og socket 7 hk, edo-ram, diverse pentium 1 og cyrix cpu'er (60-166 MhZ), gamle i/o kort, porter, flatkabler, ymse grafikkort og noen små disker. Et par gamle AT-power og, forresten...

 

Ta kontakt (gjerne PM) om noen vil overta dette. Har ikke hjerte til å kaste dette *sukk*

Lenke til kommentar
Etter å ha sjekket annet sted på forum, fikk jeg ok til å opprette denne tråden.

 

Så dere som har deler som støver ned, og synes det er for mye styr å selge, legg dem ut her :-)

Har nå oppgradert RAM på PC´en min fra lusne pc2700 til pc3200, dvs at jeg har hele 3 GB liggende her som bare støver. 3 brikker på 1 GB hver, merke er Corsair.

 

Har også 1 Samsung 171T og en Samsung 191T LCD skjerm som ikke blir brukt lenger grunnet innkjøp av Apple 23"

 

9 Stk WD 160 GB 8 MB cache som heller ikke brukes lenger, har gått over til eksterne disker.( 1 LaCie 1TB :D )

 

1 XP 3200+ og 1 XP 2500+, gått over til Pentium :tease: !

 

 

Har du behov for disse til din sønn? Bare send meg en PM, kamerat! Du skal få disse gamle delene mine gratis :yes:

wow

 

trenger faktisk både hd, ram og cpu til ett hjemme-server prosjekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et gammelt 1 eller 2 MB skjermkort, noe voodoo eller nitro greier tror jeg, men jeg er ikke helt sikker på hvor det er (ligger her i huset et sted). Dessuten er det ikke sikkert frakten er verdt det. Men PM meg hvis det er absolut viktig, så kan jeg kanskje prøve å finne det...

Lenke til kommentar
Kjempebra initiativ! Da slipper kanskje andre å få all den kjeften jeg måtte forsvare meg i mot tidligere i dag...

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=288852&hl=

bra du prøver, de folka der skulle vært banna fra forum (ikke no person angrep nå)

 

her desverre ikke noe ligende, siden jeg holder på å fixe mamma og pappas maskin ! :blush:

Leste nettopp den andre tråden og er direkte sjokkert over folk her på forumet. Makan til trakasering har jeg ikke sett på lenge.

 

on-topic: Har masse datadeler jeg godt kunne kvittet meg med, men vet ikke kor mye av det som funker :hrm:

Lenke til kommentar
Kjempebra initiativ! Da slipper kanskje andre å få all den kjeften jeg måtte forsvare meg i mot tidligere i dag...

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=288852&hl=

bra du prøver, de folka der skulle vært banna fra forum (ikke no person angrep nå)

 

her desverre ikke noe ligende, siden jeg holder på å fixe mamma og pappas maskin ! :blush:

Ja, jeg leste vel 2 sider av tråden, og det e sjokkerende hvor lite enkelte folk tenker. Men du burde kanskje ha tatt det brevet til dale på pm.

 

Uansett: Lucas, kanskje du har noe til overs når du er ferdig å mekke foreldrepc? Mulig jeg har noe mer enn det skjermkortet også, jeg er ikke sikkert, isåfall poster jeg på nytt... Trading-side er en god idé, gi beskjed med URL dersom det blir noe av...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...