iddi0t Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hello mistahs! Shuttle SK43G Radeon 9600xt 256 1024 mb 333 ram athlon 2800+ Barton noname dvdspiller 160gb seagate barracuda 7200rpm Denne må der gjøres litt med... Hvordan kan jeg gjøre den veldig mye mer stillegående og kaldere..? Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 bytte vifta ! Faktisk et ganske godt tips, ja... Noe forslag til hvordan type vifte jeg bør bytte til? Oh, og: Kjølinga er basert på Shuttle ICE saken med heatpipes (?)... skal jeg bare lime en vifte fast til den..? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Frem med dremelen. Å få den mer stillegående er en smal sak. Da bytter du bare ut den originale CPU-viften med noe litt mer rolig, f.eks. en Sharkoon low-noise-vifte. Link pluss litt mer info finner du her. Du kan også bytte ut viften i strømforsyningen med en litt mer rolig vifte. Selv har jeg ikke hatt behov for det, da min er svært stillegående. Skjermkortet kan du gjøre lite med uten å kappe ut et lite vindu i siden av kabinettet. Gjør du det, kan du sette på en passiv kjøler. Er du først fremme med dremelen, kan du også kappe ut viftehull i toppen av kabinettet, rett over CPU. Selv har jeg 2 60mm Papst-vifter som knapt kan høres. Helt til sist, fjern gitteret som sitter foran CPU-kjøleren. Folk snakker om at temperaturen synker en del grader etter denne operasjonen. Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Frem med dremelen. Å få den mer stillegående er en smal sak. Da bytter du bare ut den originale CPU-viften med noe litt mer rolig, f.eks. en Sharkoon low-noise-vifte. Link pluss litt mer info finner du her. Du kan også bytte ut viften i strømforsyningen med en litt mer rolig vifte. Selv har jeg ikke hatt behov for det, da min er svært stillegående. Skjermkortet kan du gjøre lite med uten å kappe ut et lite vindu i siden av kabinettet. Gjør du det, kan du sette på en passiv kjøler. Er du først fremme med dremelen, kan du også kappe ut viftehull i toppen av kabinettet, rett over CPU. Selv har jeg 2 60mm Papst-vifter som knapt kan høres. Helt til sist, fjern gitteret som sitter foran CPU-kjøleren. Folk snakker om at temperaturen synker en del grader etter denne operasjonen. wee.. råd.. da settes sharkoon vifte og gitterfjerning på todo lista... Hvordan ville det fungert å montert en litt høy kjøleribbe på toppen av ICE saken som er på cpuen med termisk lim? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Så lenge du har plass, ser jeg ikke noe problem med det. Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Så lenge du har plass, ser jeg ikke noe problem med det. men det vil ha en effekt..? eller bør jeg da også bore hull i toppen og kaste in en vifte der..? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det vil nok ha sin effekt, men en voldsom reduksjon på CPU-temp bør du ikke forvente. Den ICE-kjøleren som følger med kabinettene er knakende bra. Det du vil tjene mest på, er å flytte den varme luften ut vha et par vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå