Gå til innhold

Å gjøre en Shuttle stille?

iddi0t

Anbefalte innlegg

Hello mistahs!

Shuttle SK43G

Radeon 9600xt 256

1024 mb 333 ram

athlon 2800+ Barton

noname dvdspiller

160gb seagate barracuda 7200rpm

Denne må der gjøres litt med... Hvordan kan jeg gjøre den veldig mye mer stillegående og kaldere..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bytte vifta ! :)

Faktisk et ganske godt tips, ja...

Noe forslag til hvordan type vifte jeg bør bytte til?

Oh, og: Kjølinga er basert på Shuttle ICE saken med heatpipes (?)... skal jeg bare lime en vifte fast til den..?

Lenke til kommentar

Frem med dremelen. :)

Å få den mer stillegående er en smal sak. Da bytter du bare ut den originale CPU-viften med noe litt mer rolig, f.eks. en Sharkoon low-noise-vifte. Link pluss litt mer info finner du her. Du kan også bytte ut viften i strømforsyningen med en litt mer rolig vifte. Selv har jeg ikke hatt behov for det, da min er svært stillegående.

Skjermkortet kan du gjøre lite med uten å kappe ut et lite vindu i siden av kabinettet. Gjør du det, kan du sette på en passiv kjøler.

Er du først fremme med dremelen, kan du også kappe ut viftehull i toppen av kabinettet, rett over CPU. Selv har jeg 2 60mm Papst-vifter som knapt kan høres.

Helt til sist, fjern gitteret som sitter foran CPU-kjøleren. Folk snakker om at temperaturen synker en del grader etter denne operasjonen.

Lenke til kommentar
Frem med dremelen. :)

Å få den mer stillegående er en smal sak. Da bytter du bare ut den originale CPU-viften med noe litt mer rolig, f.eks. en Sharkoon low-noise-vifte. Link pluss litt mer info finner du her. Du kan også bytte ut viften i strømforsyningen med en litt mer rolig vifte. Selv har jeg ikke hatt behov for det, da min er svært stillegående.

Skjermkortet kan du gjøre lite med uten å kappe ut et lite vindu i siden av kabinettet. Gjør du det, kan du sette på en passiv kjøler.

Er du først fremme med dremelen, kan du også kappe ut viftehull i toppen av kabinettet, rett over CPU. Selv har jeg 2 60mm Papst-vifter som knapt kan høres.

Helt til sist, fjern gitteret som sitter foran CPU-kjøleren. Folk snakker om at temperaturen synker en del grader etter denne operasjonen.

wee.. råd..

da settes sharkoon vifte og gitterfjerning på todo lista...

Hvordan ville det fungert å montert en litt høy kjøleribbe på toppen av ICE saken som er på cpuen med termisk lim?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...