g0mpen Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 For dere som kan CuteNews, hvordan kan jeg få teksten til å flyte rundt avataren, istedet for under den eller på samme linje? Her er templaten for activenews: <table border="0" width="420" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> {avatar}{short-story}</td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0"> <tr> <td width="220"><i>{date}, skrevet av {author}</i><br> </td><td width="168" ><div align=right> [full-link]Les mer[/full-link] [com-link]Kommentarer ({comments-num})[/com-link]</font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Dette har absolutt ingenting med PHP å gjøre. Når man redigerer HTML i templates, bør du spørre i Webdesign, HTML & CSS. Anyway: Det kan lett gjøres ved å fjerne den nye tabellraden som blir lagt til etter avataren blir vist. Aller lettest blir det hvis du fjerner alle tabeller, og skriver det om til skikkelig HTML og CSS. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Hva vil CSS koden bli da? <i>{title}</i> <br> {avatar} {short-story} <br> <i>{date}, skrevet av {author-name}</i> [com-link]Kommentarer ({comments-num})[/com-link] <hr width="100%" size="1" color="#000000" noshade> <br> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Sånn omtrent noe sånt vil være grunnkoden. <i> rundt title kan godt endres til <h2>, og <br> etter {short-story} kan endres til <p>. Da legger du til en </p> etter [/com-link]. Så setter du enten inn style="" attributter i de forskjellige taggene, eller du kan lage et par klasser i det eksterne stilarket, og bruke dem. Du vil garantert få flere (og mer kvalifiserte) svar hvis denne tråden flyttes. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Her burde du få litt mer hjelp problemet ditt Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 I CSS-arket ditt skriv: float-left Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) I CSS-arket ditt skriv: float-left Og det hjelper for hva? Template: <h2{title}<h2i> <p>{avatar}{short-story}</p> <p class="date">{date}, skrevet av {author-name}</p> <ul> <li>[full-link]Hele saken... [/full-link]</li> <li>[com-link]Kommentarer ({comments-num})[/com-link]</li> </ul> Stilark: * { margin: 0; padding: 0; } h2 { font-size: .8em; } p { font-size: .7em; height: auto !important; height 1%; } p.date { font-style: italic; } p img { float: left; margin: 10px; } ul { list-style: none; } Noe sånn. Endret 28. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Og det hjelper for hva? Det gjør jo at CSS'en ikke validerer, for noen liker jo ikke å skrive validert kode... Neida, du kan bruke float:left eller float:right for avatar-elementet (bildet?) for at teksten skal flyte rundt det. Edit: der fyrte Pålekatten løs med en full kodesnutt til deg ja.. Endret 28. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Var noe sånt jeg mente da.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Var noe sånt jeg mente da.. Men hva er vitsen med å svare når du ikke vet svaret? Jeg: "Hvordan midtstiller jeg en div? Du: "distance: nada automatisk" Endret 28. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Jeg: "Hvordan midtstiller jeg en div?Du: "distance: nada automatisk" No offence, Skomaker! Endret 28. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Heh, ok jeg gir meg.. Du er og blir bedre enn meg PC! Endret 28. august 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå