Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 har slitt litt med pc'n en stund. har fått litt hjelp i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=288103 men når får jeg altså denne medlingen etter en stund i 3dmark 03:VPU Recover VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands. Please tell ATI Technologies about this problem. The generated error report contains only system information such as driver version, AGP settings, graphics frame buffer size etc. that will be used to analyze the problem. This report wll be treated as anonumous. Send error report Don't send jeg har prøvd å google men fra hva jeg har lest kan denne meldingen komme av nesten hva som helt. har prøvd å slå av VPU revover, men da bare henger pc'n seg i 3dmark i stede for å få den meldingen.. han noen hjelpe? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 ja, den eneste forskjellen var at 3dmark hakket mer før den kræsha Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Gå inn på skjermkortinstillinger å slå av VPU recover. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 som jeg skrev over, så har jeg prøvd å slå av vpu recover. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 At maskinen henger seg i 3Dmark skyldes ganske ofte av for varm CPU eller skjermkort. Hadde samme problem for en stund tilbake der maskinen bare hoppet tilbake til skrivebordet, eller låste seg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 CPU'n går ladrig over 40c har thermaltake vulcano 12. som kjører 5500 RPMs. har kjent på 3dkortet under 3dmark, og det er ikke spesielt varmt det heller. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) prøv å klokk ned kortet ditt på både core og minne. Hvor stor strømforsyning har du? (vet ikke om det kortet trenger en ekstra molex tilkobling, men) har du koblet til molex koblingen? Så igjennom den andre tråden din der. Ser du har prøvd med ny PSU i tillegg til den orginale. Det kan være noe galt med den orginale.. Det jeg ville gjort: Ta ut ALT du ikke trenger, klokk ned ALT til orginale, eller kanskje litt under orginale settings (så du hadde overklokket CPU) Du skal da sitte igjen med: PSU, Hovedkort (last ned nyeste BIOS og chipset drivere) Skjermkort, EN rambrikke og EN harddisk Se om det funker da.. I så fall bygg deg oppover, legg til et komponent av gangen og se hvor feilen ligger.. Hvis det ikke fungerer etter å ha ribba pcn prøver du med en annen ram brikke, og en annen PSU (ikke bruk den du hadde fra før, denne kan også være feilkilden) rapporter her når du har gjort dette. Lykke til! Endret 28. august 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 jupp, har en 360W som er koblet til hovedkortet og cpu, vifta. og 1 cd spiller, har en 200W som er koblet til harddiken og 3d kortet, Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg fikk dette endel med en Powercolor 9600 pro ez (treg) fikset det med å sette AGP på 4x og skru av fast writes. Send tilbake kortet hvis dette gjør den stabil, jeg gjordet det ikke selv fordi jeg er redd digital impuls ikke finner feil og da må jeg betale dem 150,- Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 når jeg går inn på den delen av options, står AGP speed på off. og fast writs på off Lenke til kommentar
Vesel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Jeg hadde dette problemt med et 9700Pro kort. Låste seg hele tiden. Fungerte når jeg kjørte på 4x agp, men jeg ville kjøre på 8x når både hovedkort og skjermkort "støttet" 8x agp. Prøvde alt mulig rart, holdt nesten på å gi opp, da jeg tenkte at lisågodt kunne kjøpe nytt hovedkort. Hadde lyst på det uansett, så jeg gjorde det. Det ble løsningen etter mye slit. Endret 28. august 2004 av Vesel Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 forskjellen på ytelse mellom AGP8x og 4x er minimaaaal uansett...sett ned på 4x du... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 alle deller er nesten helt nye, den ene ram brikken er 1 år det er kabinettet også, 3dkortet er 2-3 månder gamelt, tror jeg leverer den til komplett, alt er kjøpt der og alle garantier gjelder enda, så får se om de finner ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå