Skinney Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) hei, skal overklokke mitt Powercolor X800Pro Vivo kort men er usikker hvor langt det kan klokkes... Er det trygt å klokke det til XT hastigheter... Det finnes bare BOXED kjølere i pc'n min, bil det bli for varmt og vil jeg dermed risikere å ødelegge pc'n? Takk for hjelpa! EDIT: finnes det noe program som finner ut maks overklokkings hastighet på core\mem? som dere skjønner er jeg veldig N00b når det kommer til overklokking... Endret 28. august 2004 av Skinney Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) det er jo bare å prøve seg frem det da klokk 10 mhz om gangen og sjekk om du får articfacts i spill, 3dmark, atitool har en fin artifactfinner Edit : AtiTool har en finn max core, max mem greie ja Endret 28. august 2004 av Shade22 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 artifakts er "døde" pixler sant? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Last ned ATITOOL fra http://www.techpowerup.com/atitool/, innstaler og trykk på max core. La den kjøre i en halv times tid, når du har gjort det gjør du det samme med max mem. Dermed har du funnet ut hva de maksimale hastighetene på kortet ditt er. Forresten kan du også øke viftehastigheten på kortet i options i ATITOOL. artifakts er "døde" pixler sant? Nei Artifacts er koruppt grafikk som blir vist av skjermrkortet fordi det blir for varmt eller frakvensene er for høye. Endret 28. august 2004 av TDK Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 artifakts er "døde" pixler sant? striper, prikker, feil i grafikken osv. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå