BurningAcid Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Ok nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en helvettes luftkjøling! JEg skal ha swiftechen sammen med en delta 80mm eller 120mm.. Problemet er bare det at rehobusen ikke takler 120mm, og det er uaktuelt å ikke kunne styre vifta siden støy nivået er så jævlig Så jeg trenger hjelp med å Finne en Fan controll som kan takle 120mm vifta , ellers må jeg gå for 80mm ern og rehobusen. PS: Jeg tengkte å ta en PSU fra en gammel compaq for å drive delta vifta, Noen som ser noe problemer med dette? Endret 28. august 2004 av BurningAcid Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 funker vel med Sumbeam Rheobus.. skal takle 20 watt, og en del ampere den.. Lenke til kommentar
BurningAcid Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 120mm er er 24 watt Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 fydda! såpass ja... men, så har det seg sånn da at watten ikke spiller så stor rolle. det er amperen som gjelder.. så, hvis sunbeam rheobusen klarer å levere 2A, så skulle det egentlig ikke være no problem.... mener nå jeg da Lenke til kommentar
BurningAcid Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Hehe men jeg lurer på en ting til.. Jeg har bare en 350 watts PSU , lurer på om den klarer 80mm eventuelt 120mm ern , er det mulig å se hvor mye load PSUen har? Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 fant nettopp disse spesifikasjonene på rheobusen: Power : 20 watt per channel Input voltage : DC 12V Output voltage: 0 ~ 12 V Output current: up to 1.67 A Dim: 148.5x 105x 42 mm Weight( Net) : 184g min konklusjon er da at du egentlig ikke kan bruke denne rheobusen. Det kan hende det går, bare at da vil aldri vifta di kjøre på full hastighet, og det er en sjangse for at rheobusen kan bli "litt" varm Lenke til kommentar
BurningAcid Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Hehe takk for hjelpen får bli 80 mm foreløpig da , kan jo se om det kommer noe nytt senere Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 jeg har en 350W PSU jeg og.. har 3 WD HDD, 2 CD-ROM, 2 80mm delta, 2 80mm vanlige vifter.. + no lys og anna brask. Har ikke sett noen svakhetstegn enda hvertfall. Er chieftec psu da.. men, kom på det at du kan jo alltids bygge en viftestyring selv et par høywatts motstander og litt anna elektronikk, så har du plutselig en fullgod viftestyring... <-- det var den avanserte. den enkle er å la viftene kjøre på 12V, 7V eller 5V, vha en bryter. Ligger en fin beskrivelse av hvordan du gjør det her på OK.no Lenke til kommentar
BurningAcid Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 hehe kanskje jeg mekker meg en custom bryter ... men de får ikke inn delta vifter på microplex før 12.11 bubu alt forlenge til , er det noen fler som har dem? Lenke til kommentar
jaha Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 ser ikke ut som det er noen andre som fører delta-vifter må nok bare vente ja... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 jeg har sunbeam styringen å den funker fjell kjører 2 vifter på den nå. en vanlig sunbeam 80 me leds å en volcano11 cpu vifte å den trekker ganske mye strøm nor jeg sveiver den å 5000rpms.ok.no sa den brukte runt 8watt på fult så det ble annbefalt å kjøre den på rheobus pga fare for å svi HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå