Gå til innhold

Trenger Fan controll til delta 120mm

BurningAcid

Anbefalte innlegg

Ok nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en helvettes luftkjøling! JEg skal ha swiftechen sammen med en delta 80mm eller 120mm.. Problemet er bare det at rehobusen ikke takler 120mm, og det er uaktuelt å ikke kunne styre vifta siden støy nivået er så jævlig :D Så jeg trenger hjelp med å Finne en Fan controll som kan takle 120mm vifta , ellers må jeg gå for 80mm ern og rehobusen.

PS: Jeg tengkte å ta en PSU fra en gammel compaq for å drive delta vifta, Noen som ser noe problemer med dette?

Endret av BurningAcid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fydda!

såpass ja... men, så har det seg sånn da at watten ikke spiller så stor rolle. det er amperen som gjelder..

så, hvis sunbeam rheobusen klarer å levere 2A, så skulle det egentlig ikke være no problem.... mener nå jeg da :innocent:

Lenke til kommentar

fant nettopp disse spesifikasjonene på rheobusen:

Power : 20 watt per channel

Input voltage : DC 12V

Output voltage: 0 ~ 12 V

Output current: up to 1.67 A

Dim: 148.5x 105x 42 mm

Weight( Net) : 184g

min konklusjon er da at du egentlig ikke kan bruke denne rheobusen. Det kan hende det går, bare at da vil aldri vifta di kjøre på full hastighet, og det er en sjangse for at rheobusen kan bli "litt" varm ;)

Lenke til kommentar

jeg har en 350W PSU jeg og..

har 3 WD HDD, 2 CD-ROM, 2 80mm delta, 2 80mm vanlige vifter.. + no lys og anna brask. Har ikke sett noen svakhetstegn enda hvertfall. Er chieftec psu da..

men, kom på det at du kan jo alltids bygge en viftestyring selv ;)

et par høywatts motstander og litt anna elektronikk, så har du plutselig en fullgod viftestyring... <-- det var den avanserte.

den enkle er å la viftene kjøre på 12V, 7V eller 5V, vha en bryter. Ligger en fin beskrivelse av hvordan du gjør det her på OK.no

Lenke til kommentar

jeg har sunbeam styringen å den funker fjell

kjører 2 vifter på den nå.

en vanlig sunbeam 80 me leds å en volcano11 cpu vifte å den trekker ganske mye strøm nor jeg sveiver den å 5000rpms.ok.no sa den brukte runt 8watt på fult så det ble annbefalt å kjøre den på rheobus pga fare for å svi HK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...