Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows Messenger på WinXP med Telenor ADSL og SMC-Barricade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I steden for å bruke DMZ-host går det vel an å åpne ruteren for de portene msm bruker? Med det er kansje ikke så sikkert hvis ikke andre maskiner bak Barricade kjører software-firewall??

Eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-05 01:26, Nimda skrev:

Quote:

On 2002-05-04 22:40, byggeren skrev:

Her ser du innstillingen du må bruke:

smc%20barricade%20msn%20mesenger.gif

I mitt tilfelle er maskinen jeg bruker sammen med MSN messenger tildelt adresesn x.x.xx157 som du ser av eksempelet.

Åssen veit du at skal være 157 på slutten? er det forskjell fra pc til pc?

Hvert LAN-kort har sin egen unike adresse (satt i HW), dette kalles 'MAC address'. Hvis du bruker Barricades DHCP-funksonalitet kan du sette opp ruteren slik at en gitt MAC-adresse alltid får en fast IP-adresse. Dette gjøres i menyen 'MAC Address Control' som du finner via 'DHCP Server' - Fixed mapping... Sjekk info via 'Help' her.

I menyen 'MAC Address Control' krysser du av for 'MAC Address control', velger aktuell PC fra nedtrekksliste 'DHCP Clients', velger 'ID' nummer (f.eks. 1), trykker 'Copy to'. Så skriver du inn den faste IP-adressen som du vil at PC-en skal ha og trykker 'Save'. Hvis en PC står i DMZ er det muligens lurt å sperre denne ute fra Barricades menysystem. Dette finner du mer om under 'Help'.

Du bør muligens også bytte admin-passordet.

NB: Hvis du også har krysset av for 'Connection control' kan du risikere at enkelte (eller ingen) PC-er får tilgang til menyene i Barricade. Dette skjedde med meg en gang, og da må du koble deg til Barricade via konsollporten (serieporten, 19200-8-N-1) og reloade default innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...