Gå til innhold

Vaktsoldater i sjokkvideo

Anbefalte innlegg

Tenker på denne:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=241938

Bare for å ha det klart, jeg har vært i militæret, det jeg lurer på;

"har ingen i vg redaksjonen vært der?", - fordi, dette er vel noe

som skjer når du plasserer gutter i en liten bu mitt ute i ingenmannsland,

og ber de passe på en leir der det aldri skjer noe.

(Og hvis det skulle skje noe, har de ikke noe trening til å forhindre det.

Kanskje bastant her, men jeg tror å mener, at hvis proffesjonelle kriminelle

bestemer seg for å stjele våpen fra en leir, så har ikke en vaktbu for

mye funksjon. Det er jo tross alt bedre at noen stjeler våpnene, enn

at noen rekrutter må bøte med livet fordi de begynte å løsne skudd.

(Joda, en kan mene at våpnene som blir stjelt vil føre til mer skade enn

hva en død soldat kan oppveie, men det tror ikke jeg noe på.)

Så, hva er det de mener?

Jeg har bilder jeg også, skal jeg sende de til vg?

Blue on Blue fenomenet på lørdager er vel ingen hemmelighet?

:)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

(Må gjøre mitt for å svekke militæret,:) det er noe dritt, og vil alltid være noe dritt, befale er noen idioter, forbanna mobbeoffre, de tåler jo ikke en gang å bli skreke til, løfta opp fra bakken, og bli spytta på :D (personlig erfaring tilsier at sånt takler de lite bra)

Endret av Individual-48
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp...artikkelen i VG i dag er søppel. Alle har vel slike "uansvarlige" bilder fra forcen.

Selvsagt. Noen som vil se en film der jeg driter og skyter med AG3 på likt?

ja ok få se den.. kjeder meg så jeg har ikke no fornuftig å finne på hvis noen lurer..

Lenke til kommentar
Jepp...artikkelen i VG i dag er søppel. Alle har vel slike "uansvarlige" bilder fra forcen.

Som om kvaliteten er så mye høyere de 364 dagene ellers i året.

For min del var den det, men jeg skjønner jo at vaktsoldater kjeder seg stort og trenger å få utløp for oppsamlet energi en gang i blant.

Lenke til kommentar

For min del var den det, men jeg skjønner jo at vaktsoldater kjeder seg stort og trenger å få utløp for oppsamlet energi en gang i blant.

Tipper at "journalistene" i VG aldri har stått vakt i en militærleir. Å pisse ut av vinduet og i en vannkoker er kanskje useriøst og en dårlig spøk, men noen sikkerhetsrisiko er det ikke akkurat. Om ikke annet så hadde jo vedkommende som står å pisser ut av vinduet full oversikt over porten i leiren.

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Hva med dem som faktisk får noe ut av militæret?

Hva med dem som ikke driver dank hele dagen?

Har dere selv å takke hvis dere har det kjipt.

Dere bestemmer tross alt en del over dere selv i miliæret.

Ved å gi sånt videre til vg viser at dere ikke har blitt det spor mer voksne etter militæret.

Lenke til kommentar
1#

2#

3#

Ved å gi sånt videre til vg viser at dere ikke har blitt det spor mer voksne etter militæret.

Utfra ditt utspill, så har jeg faktiskt en grunn til å tro at du ikke har vært i militæret.

1#

Jeg kjenner flere som har fått noe ut av militæret, grunnen til det er at de er autoritetstro mer enn folk flest, og at de har noen koblinger i hodet som

normale folk ikke får i sin sosialisering. Det å drive dank, er noe en gjør, og som alle i militæret har vært gjennom. Det heter dog ikke dank, men å vente.

Man "venter - venter - venter".

(Dessuten, hvorfor forsvarer du militæret? Syns du f.eks det er riktig å kalle inn de fleste unge menn i Norge til tjeneste, og det er faktiskt en mulighet for at du ikke kommer gjennom det året på grunn av uduligheter i systemet. I fjord døde 2 gutter, begge rundt 20år, på en ØVELSE - det er ikke riktig. Det er en grun til at jeg velger å se på militæret som noe veldig useriøst. Pluss, jeg har vært der.)

2#

Det er ikke sant. Det blir som å si at en som blir mobba har skylda på seg, fordi det er noe med han. En kan søke om overflytting, en kan ditt en kan datt, men man kan ikke si meninge sine. (Jeg gjorde det - og hadde nesten daglig visit innom sjefen i leiren.) Dessuten tar ting tid, og det eneder opp med at en må ha det kjipt i lengre perioder - f.eks når man venter på overflytting.

Dessuten så er det jo kjipt å må stå opp hver dag klokka 6, vakse, strekke seng, ha innspeksjon, stå i kø for frokost, +++.

Så ikke kom å si at en bestemmer så mye selv i militæret, enten er man der og hater (det gjelder de fleste, er unntakt) - heller så tar man siviltjeneste, kanskje en dimmer.

3#

Hvordan kan du tilknytte voksenhet med militæret? Ikke kom med et dårlig eksempel, fortell meg hvorfor!

- Man blir ikke selvstendig i M, blir alltid passet på.

- Man bor på rom sammen med 4-12 andre - er ikke alene.

- Må ikke lage mat selv.

Dårlige eksempler, men er det en ting som du hever her, så er det å si dette du sier. Jeg hadde en Fenrik som skjøt på en mus med ag3en sin, - hva kaller du det? Han var 24år, ikke voksen.

Lenke til kommentar

Hmmmm, hehe, må le av det hele. Fattern viste meg noen bilder fra den gang han var i forsvaret (i 1954). De koste seg med en US Carabin og nippet til en lommelerke med "gode saker" som han selv definerte det... :!:

Kan jo alltids legge ut noen bilder fra min egen tid både i Norge og xxxxxx, men siden det er mange arrangerte bilder er det kanskje best å la være siden dette kan oppfattes som brudd på ROE og SOP...

Lenke til kommentar

1#

2#

3#

Utfra ditt utspill, så har jeg faktiskt en grunn til å tro at du ikke har vært i militæret.

1#

Jeg kjenner flere som har fått noe ut av militæret, grunnen til det er at de er autoritetstro mer enn folk flest, og at de har noen koblinger i hodet som

normale folk ikke får i sin sosialisering. Det å drive dank, er noe en gjør, og som alle i militæret har vært gjennom. Det heter dog ikke dank, men å vente.

Man "venter - venter - venter".

(Dessuten, hvorfor forsvarer du militæret? Syns du f.eks det er riktig å kalle inn de fleste unge menn i Norge til tjeneste, og det er faktiskt en mulighet for at du ikke kommer gjennom det året på grunn av uduligheter i systemet. I fjord døde 2 gutter, begge rundt 20år, på en ØVELSE - det er ikke riktig. Det er en grun til at jeg velger å se på militæret som noe veldig useriøst. Pluss, jeg har vært der.)

2#

Det er ikke sant. Det blir som å si at en som blir mobba har skylda på seg, fordi det er noe med han. En kan søke om overflytting, en kan ditt en kan datt, men man kan ikke si meninge sine. (Jeg gjorde det - og hadde nesten daglig visit innom sjefen i leiren.) Dessuten tar ting tid, og det eneder opp med at en må ha det kjipt i lengre perioder - f.eks når man venter på overflytting.

Dessuten så er det jo kjipt å må stå opp hver dag klokka 6, vakse, strekke seng, ha innspeksjon, stå i kø for frokost, +++.

Så ikke kom å si at en bestemmer så mye selv i militæret, enten er man der og hater (det gjelder de fleste, er unntakt) - heller så tar man siviltjeneste, kanskje en dimmer.

3#

Hvordan kan du tilknytte voksenhet med militæret? Ikke kom med et dårlig eksempel, fortell meg hvorfor!

- Må ikke lage mat selv.

Dårlige eksempler, men er det en ting som du hever her, så er det å si dette du sier. Jeg hadde en Fenrik som skjøt på en mus med ag3en sin, - hva kaller du det? Han var 24år, ikke voksen.

-------------------------------------------------------------------------------------------

For det første. Hvorfor antar du ting om meg når du ikke kjenner meg som person?

usaklig. Var faktisk korporal og lagfører i GSV i sambandet der.

1. Vente vente vente = rekrutt

DU bestemmer selv om du kan få det fint etter rekrutten.

DU bestemmer om du vil ha det gøy i militæret på sesjon.

Hvis du gidder å satse litt på tester på sesjon.

Vet at forsvaret må endres ja, men sånt tar tid.

Men ser ingen grunn til at ting skal gjøres verre enn det er.

2. 

Det må du gjøre det sivile liv også så ser ikke problemet.

Angående overflytting så finns det faktisk ting man kan gjøre for å få det bedre mens man venter. Men det krever jo tiltak fra seg seg selv igjen. Så slutt å klandre systemet.

Det er det letteste klandre systemet enn seg selv.

3.

- Må ikke lage mat selv.

1. Når man blir satt mange på ett rom blir man tvunget til sosialisering.

Ikke alle takler dette. De som gjør det klarer seg somregel bra.

2. Man følger regler, bryter man dem straffer det seg. Funker for noen men ikke alle. Noen blir voksne.

3. Ja det finns dårlige befal, men jeg tror de er i mindre tall som med alt annet.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...