Gå til innhold

Tekst til AVI filmer som skal brennes på dvd?

Anbefalte innlegg

Jeg hart lastet ned et par Sikkerhets kopier av et par dvd jeg eier. de er nå blitt stjelt i sammen heng med ran på hytta... :no:

Men disse avi filmene jeg skal brenne ned på DVD har ingen tekster... HVor kan jeg finne disse tekstene og legge de inn så de kommer på filmen når jeg spiller de av på DVD spilleren min i stua forran TVen ikke PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på å brenne avi filmene på DVD plate og spille de på DVD spilleren med divx støtte eller skal du konvertere avi filen til DVD format med text? (vob+srt)??

Er ikke helt hundre prosent sikkert men på www.doom9.org har de alt av programvare til dette og en del info om kordan å gjøre det. Eller er det en fin guide her: http://www.afterdawn.com/guides/archive/co..._avi_to_dvd.cfm

Edit: Skriveleifer.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
JA akkurat det jeg mener men har sett litt på doom og forstår ikke så mye:p

Hva mener du egentlig? Støtter DVD-spilleren din DivX/Xvid? Eller gjør den ikke det?

Om ikke må du brenne ut som SVCD/VCD og legge til tekst til den. Det finnes utallige guider på nettet på hvordan å legge til undertekster til SVCD/VCD'er, og mange guider for hvordan å gjøre om DivX/Xvid til SVCD/VCD.

Om den støtter DivX/Xvid så er det ganske sannsynlig at den også støtter undertekster (mange gjør i hvert fall det). Da brenner du ganske enkelt ut DivX/Xvid fila sammen med undertekstfila, og da har du undertekster på filmen.

Om den støtter DivX/Xvid, men ikke undertekster må du enten brenne ut som SVCD/VCD og legge til tekster. Da får du velge om du vil ha med eller uten tekster når du ser på filmen på DVD-spilleren. Ellers så kan du legge til permanente tekster til DivX/Xvid fila. Da er undertekstene der for alltid og alltid, og de kan ikke fjernes igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...