Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt webhotell, trøbbel med street4you ++

Anbefalte innlegg

Fannt ikke noen passende overskrift til denne posten, men saken er som følger..

Driver en litt "kompleks" Postnuke side, med en del bildegallerier og forskjellige moduler. Hele sulamitten er plassert hos street4you. Billig, men ikke bra i det hele tatt. Har opplevd flere ganger at servere har kollapset og ingen backup har fantes og det hele har endt med at jeg må legge inn alt på nytt. Noe som tar utrolig lang tid, da man må stille inn masse chmod verdier på filer osv.

For noen dager siden toppet det hele seg. Jeg gikk inn for å sjekke siden, og fikk bare opp en feilside. Jeg sender mail for å høre om serveren har brutt sammen igjen, men det har den ikke, de har bare flyttet alle filene over på en ny server, grunnet vedlikehold.. En flytteprosess som har tatt knekken på alle bildegalleriene mine, siden min og på mye annet. Tenker de ikke når de bare flytter filer i hytt og gevær? Alle chmod verdiene, alle .htaccess filene, alle instillingene har gått til pises. En formidabel oppgave å ta fatt på..

Jeg har derfor bestemt at siden må over på et mer stabilt og tryggt webhotell.. Problemet er at jeg har 10forhåndsbetalte måneder igjen hos street4you. Jeg lurer derfor på hva jeg skal gjøre.. Lønner det seg å bare kjøpe et webhotell og linke dette opp mot domenet jeg kjøpte via street4you. Eller lønner det seg å kjøpe en "webpakke" hos et eller annet selskap?

Jeg har surfet litt rundt på diverse forum for å se hvilke firmaer som anbefales, men blir ikke klok av det. Noen anbefaler street4you, som jeg har veldig dårlig erfaring med, det er i det hele tatt et hav av seriøse og useriøse firmaer som anbefales, jeg blir derfor veldig i tvil om hvilket firma jeg skal velge..

Dette er hva jeg har behov for:

1. (førsteprioritet): et webhotell hvor filer ikke blir flyttet på å vilden sky. Et webhotell som faktisk tar backup som fungerer, hvor man slipper å bygge opp siden fra bunn av hver 2 måned. Rett og slett en plass hvor man kan legge flid i å sette opp et system, å vite at det ikke detter ned med det første.

2/. Pris og Oppetid

Er det noen som har anbefalinger? Det må være noenlunde seriøse firmaer, er lei av at siden detter ned og jeg må bygge den opp på nytt..

Mitt siste spørsmål er, finnes det noe program hvor man enkelt kan ta backup av allt innhold på en ftp server. Få med riktige chmod verdier på filer, få med skjulte filer osv. På en måte ta et image av hele ftpn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker www.b-one.net har hatt det i snart ett år, og må si meg fornøyd med det. Har til dags dato aldri opplevd at servene er nede. Og da jeg ikke har hatt problemer har jeg heller ikke trengt backup på den, men de skriver på sida deres at de tar backup hver dag....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...