Gå til innhold

Ny pc til rundt 35k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig funker det. Hvis trådstarter absolutt vil brenne av 35k på en maskin, la ham få lov! :p

Å bruke mye penger på PC bare for å bruke mye penger er bare dumt. Han har da ikke noe behov for noe mer enn 3500+ per dags dato? Når den, om en veeeldig lang stund, blir mer eller mindre utdatert, vel, kjøp en ny. Har jo hovedkort... Svir du av 4k ekstra på FX-53, kommer nok ikke den til å vare dobbelt så lenge (noe prisen tilsier at den burde)...

Lenke til kommentar
35K. Da må jeg bare komme med et forslag  :love:

Kabinett Thermaltake Tsunami kr 1350,-

Strømforsyning Enermax Coolergiant 430W kr 995,-

Hovedkort Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 kr 1895,-

Prosessor AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED kr 5675,-

Minne OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum kr 2895,-

Harddisk 1 Western Digital Raptor 74GB S-ATA kr 1725,-

Harddisk 2 Seagate 200GB S-ATA 7200RPM kr 1125,-

Skjermkort Powercolor Radeon X800XT kr 4995,-

Skjerm NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+ kr 13995,- (Anbefales!)

DVD NEC DVD-brenner ND-3500 kr 790,-

Floppy Sony Floppy 3.5¨ kr 150,-

Totalt kr 35590,- pluss frakt.

Nice

La meg få legge til EMU 1212M lydkort :-) Kjøpes hos procom eller på en lokal musikksjappe. Koster 2300kr.

Ingen grunn i verden til å ikke ha et ordetlig lydkort i en så dur PC. Riktignok bør du velge noe annet hvis du planlegger surroundlyd, men hold deg for god til å kjøpe creative-kort, som er av middels (lyd)kvalitet over hele fjøla.

Lenke til kommentar
ja det avr et godt forslaG? nej,

håper du køda?

men om du skal ha pc til 35 000kr så burde du gå for dual 19 eller 20" lcd oppsett

og 2* raptorer i raid!

og seff en fx-53 osv osv, men det har alle andre sakt :D

Herlig rettskriving!

Alienware er da ikke så dumt.

Slipper extra styr med bygging, får garanti, support osv., og et heftig utseende på systemet :dribble:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
ja det avr et godt forslaG? nej,

håper du køda?

men om du skal ha pc til 35 000kr så burde du gå for dual 19 eller 20" lcd oppsett

og 2* raptorer i raid!

og seff en fx-53 osv osv, men det har alle andre sakt :D

Herlig rettskriving!

Alienware er da ikke så dumt.

Slipper extra styr med bygging, får garanti, support osv., og et heftig utseende på systemet :dribble:

kremt, ekstra :)

nejda, ja jeg klarer ikke det med å se på¨skjerm og skrive riktig :p

men men, alle fortstår det...

Lenke til kommentar

Det er flere her som har satt opp noen latterlige forslag. Dere vet ikke hva han skal bruke den til. Og å uansett budskjett så er det idioti å kjøpe en CPU til 7k. Og når folk som her Dahle klarer å prestere å sette frem et rendyrket spill system til godt over 35k, så ville jeg nesten tro at han er trenger å ta noe igjen fra naturens side.

Hvis dere ser på hva denne personen har skrevet så er dette den 3 ny pc posten han har laget på 14/07/2004 , 03/07/2004. Så jeg regener med dette er en tulle post.

Lenke til kommentar

Dette skulle da bli 26220,-

Men jeg må få råde deg på mitt sterkeste og kanskje kutte ned på litt og spare penger til framtidige oppgraderinger. Ellers så synes jeg du ikke bør overstige denne maskinen heller noe særlig for å bare få brukt opp pengene. :)

edit: fikset

edit 2: glemte raptoren, kjøp en 74gb raptor i tillegg om du føler for det. Selv mener jeg bare glem hele raptor opplegget, kjenner ikke særlig forskjell fra det og vanlig 7200rpm hdd.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Det er flere her som har satt opp noen latterlige forslag. Dere vet ikke hva han skal bruke den til. Og å uansett budskjett så er det idioti å kjøpe en CPU til 7k. Og når folk som her Dahle klarer å prestere å sette frem et rendyrket spill system til godt over 35k, så ville jeg nesten tro at han er trenger å ta noe igjen fra naturens side. 

Hvis dere ser på hva denne personen har skrevet så er dette den 3 ny pc posten han har laget på 14/07/2004 , 03/07/2004. Så jeg regener med dette er en tulle post.

Når man lager maskin til 35'000 kan man like godt lage en som takler både spill og alt annet.

Til de som mener at 35'000 er for mye på en PC. Hvem vet, kasnkje trådstarter har vunnet i lotto eller arvet fra en onkel i amerika. La nå gutten bruke de pengene han har lyst til.

Er selvfølgelig enig at man får en bedre PC i lengden ved å spare litt og oppgradere.

Men hvem misunner ikke Snorreh Generelt hefitgste PC...

Har Macfan noen gode forslag da?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Vent på nForce4 og putt inn 2x GeForce 6800 Ultra, en Athlon FX-53 (eller 55 hvis den har kommet da) og 4x512 MB Crucial Ballistix PC3200 2-2-2-5 RAM. Slenger du på 2x74 GB Raptor disker i RAID0, så burde du ha en ganske god begynnelse. Videre er det en god idé å gå for Prometeia Mach 2 kjøling, det gir deg litt rom for overklokking hvis det skulle bli aktuelt. Kombinerer du dette med et Lian Li kabinett ser det i tillegg bra ut. En skikkelig skjerm hører med, så gå for en 20" LCD, f.eks. Eizo FlexScan L885. Du bør også ha et dedikert lydkort (Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO) og nettverkskort (Intel Pro 1000/MT).

jahaa helt enig

Lenke til kommentar
Hallo

Jeg har nå satt sammen en pakke til deg... men har ikke mye peiling på sånne oppsett, men jeg vil tro dette er et bra oppsett..

Hovedkort: Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

Minne/Ram: Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200 DIMMs

Prossesor: AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

CD Spiller: LG CD-spiller 52x (GCR-8523RBB) Sort Bulk

DVD Brenner: Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

Harddisk: Western Digital Caviar 250GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD

Skjermkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP,"Ultra/2600 Extreme GS"450mhz,Retail

Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm

Sub.tot : 24700.22 + Frakt alt er kjøpt på www.komplett.no

håper på tilbake svar om det er en bra pakke eller ikke...

som sakt så har jeg ikke mye peiling på sånne oppsett........ :w00t:

Alt er bra unntatt hovedkortet, ikke kjøp et hovedkort med k8t800pro chipset.

Kjøp heller et hovedkort med nforce3 eller vent til nforce4 kommer :thumbup:

ellers mener jeg at alt ser bra ut :)

btw har jo fortsatt 10k å sette inn på konto :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser at du skal flytte til amerika om en liten stund. Hvorfor ikke vente til du skal flytte? Mye mas å ta med seg pcen så langt.

En annen ting. Ser at du for en liten stund siden ba "forumfolket" sette sammen en pc til MAX 10.000. Hvor fikk du plutselig 25.000,- å sløse bort om jeg tør spørre? :ermm:

Kan ikke noe for det men jeg tror du kødder litt med oss :yes:

Lenke til kommentar
Ser at du skal flytte til amerika om en liten stund. Hvorfor ikke vente til du skal flytte? Mye mas å ta med seg pcen så langt.

En annen ting. Ser at du for en liten stund siden ba "forumfolket" sette sammen en pc til MAX 10.000. Hvor fikk du plutselig 25.000,- å sløse bort om jeg tør spørre?  :ermm:

Kan ikke noe for det men jeg tror du kødder litt med oss :yes:

Jeg har selv denne mistanken . :hmm:

Lenke til kommentar

Veit ikke om noen har gjort dette før meg (orka ikke lese gjennom alle innlegga), men her er iallfall mitt forslag til kabinett og PSU og kjøling.

Lian-Li støydempet kabinett med 120mm vifter

Swiftech Kjøleribbe (finnes til flere sokler)

To avPapst 120mm til kabinettet

En av Papst 92mm til CPU-kjøleren

Sunbeam rheobus for å justere viftehastighet etter temperatur

Mist 550W strømforsyning med temperaturregulerte vifter

Er man ute etter stillhet, og ikke er ute etter vannkjøling, er vel dette noe å satse på. Kan gå for enda stillere vifter om man vil.

Når man skal ut med 35000 syns jeg personlig at dette er en smart investering.

Dessuten syns jeg dette er MYE stiligere enn Alienware :)

EDIT: Alienware

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...