Gå til innhold

pc oppsett til 8000kr.noe som må forandres?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe ny pc..den skal stort sett brukes til spilling og har ingen planer om overklokking. prisen bør ikke komme over 8000kr.har kommet frem til dette oppsettet foreløpig:

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Midi Tower

Asus P4P800S hovedkort socket 478 ATX, 800Mhz, S-ATA, LAN

Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 1MB Socket PGA478 Boxed "Prescott, 90nm

OCZ 512MB EL Dual Channel optimized PC-3500 DDR 256 x 2 Kit (2-3-3-7) 433Mhz

Seagate 120GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB DVI/VGA/S-Video AGP

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X dual layer sort, bulk

Creative SB Live! Player 5.1 PCI Lydkort bulk

på netshop får jeg dette for 8200kr, ferdig montert.noe som bør forandres på dette oppsettetC?eventuelt har noen andre eksempler på gode oppsett?

eventuelle svar mottas med stor takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som minne vil nok OCZ 512MB EL Dual Channel optimized, PC-3200 DDR 256x2 (2-3-2-6) gi høyere ytelse når du ikke skal klokke. PC-3200 tilsvarer jo 800 FSB, men disse har lavere timings enn PC-3500 utgaven.

Du finner kanskje ut at du skal ha 1 GB minne for nye spill. Da kan du vurdere å kjøpe en 512 MB modul nå og supplere med en modul av samme type senere; for å holde prisen nede.

Northwood utgaven av Pentium 3 GHz CPUen gir samme ytelse men mindre varme. Enklere å holde viftestøyen nede. Men kunne ikke finne denne på Netshop.

Til disse CPUene bør du også ha et Intel 865PE eller 875 brikkesett. Asus P4P800-E Deluxe skal være et bra kort.

Du kan spare inn pengene til et bedre hovedkort ved å kutte ut lydkortet og bruke lyd integrert på hovedkortet (hvis du ikke har spesielle behov når det gjelder lydkvalitet).

Endret av Streamline
Lenke til kommentar

er det mulig og bruke en p-ata hd til et hovedkort som er beregnet for s-ata?

er dette et oppsett som gir meg mye igjen for pengene eller bør jeg vurdere andre oppsett?f.eks. amd?

takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg synes oppsettet gir bra ytelse/pris forhold, men ville valgt hovedkort med 865PE brikkesett som sagt.

Begge hovedkortene har både P-ATA og S-ATA kontakter. Kortene tar P-ATA disker, S-ATA disker eller en kombinasjon av disse. Er vel integrert i Intels Southbridge i brikkesettet.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke prescott?

først og fremst spilling,men også litt bilderedigering(photoshop), word,excel

In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front

det står at det er utvidet atx(e-atx)

vil dette kabinettet passe med dette hovedkortet(Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort S478 I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire) som er vanlig atx?

Endret av LOJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...