Mira Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg kunne ikke dy meg om signa meg opp som web-sjef. Det kommer ikke til å føre så mye godt med seg, i hvertfall ikke for mitt vedkommende. Men anyways, jeg har brukt litt tid på å snekre sammen et design jeg håper faller i smak. Men nå står jeg litt fast. Her er link. Først og fremst, vad tycks? Står litt fast med tanke på løsning med text-area, eller hva man kaller det, Menyer etc. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Vel, den ble veldig, veldig rotete. - Stygge, prikkete røde linjer som skjærer med alt - Rutenett innenfor de røde linjene, ikke så veldig pent - Fæl font i header - Scrollen var ikke pen - "Innlogging for russen!" ble veldig malplassert og overkill, med alt for mye drop shadow. - Alt for mye drop shadow generelt - Ingen meny..? - Linjene hadde rar form Derimot, så var det veldig originalt og fresht, men jeg synes at ting kræsja her og der, og mye ble malplassert. Godt forsøk absolutt, og med litt jobbing tror jeg den sida kan bli morsom. Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Av enkle tips kan jeg bl.a. foreslå diskresjon. Gjør ting mindre i størrelse, og mindre synlig. Med dette mener jeg å senke tetthet på f.eks slagskygger, samt gjøre avstanden(offset) mindre. I tillegg hadde prikkene gjort seg i en litt mindre utgave(diskresjon). En annen ting jeg anbefaler er å dempe effektbruken. Finn deg en stil på siden, synes det ble litt mye strøk, skygger, skråkant og preg på en gang. Dette gjør at det ser litt uprofesjonelt ut, og det vil du ikke. De effektene du bruker bør ha en hensikt, som f.eks å gjøre kontrasten sterkere. Hvis du legger opp til en scrollbar integrert i designet, altså en iframe, bør du antageligvis lage en firkant til innhold. Det ser ut som du er på vei til å finne ut hvordan du vil ha siden, og du er inne på en stil. Gå videre med denne, og lag layouten på nytt med et lignende utseende. Husker du på rådene jeg ga ovenfor, er du på god vei. At du påtar deg oppgaver og ansvar synes jeg er positivt, for da vil du lære en hel del mer enn om du forholdt deg passiv. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 - Dropp alle de cheesy bevel & emboss- og skygge-effektene - Jeg finner 3-4-5 forskjellige fonter - Ser du har noen sånne opp-og-ned-piler der... Du har vel ikke planer om å bruke noe IE-only javascript på de? - Hva er den X'en oppi hjørnet til? Javascript det og? For å lukke nettlesern eller no? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 For bredt, de fleste kjører 1024x768 32Bit Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 OOOH! Det er definitivt ikke noe av det vakreste jeg har sett. Enig med alt over her, den ble liksom en blanding av alt for kompleks og alt for enkel på én gang! Rotete og uoversiktig, med veldig mange harry elementer (bevel/emboss OVERALT!) Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Beklager, men det der fungerer neppe ... Typografien er rett og slett grim. Jeg finner 4 forskjellige fonter bare på det lille som er skrevet her. Jeg ville likt å se hvor styggt det blir med nyheter og meny inni der også. Sånn linjer med prikker funker, men ikke på den måten. Når de er såpass knallrøde trekker det altfor mye oppmerksomhet. Bevel and emboss er sannsynligvis den styggeste effekten i PS når den er satt til standard. Om du absolutt insisterer på å ha den med, så vennligst demp den litt. Det var _grusommt_. Som Hoax sier, det er for bredt til å vises i 1024x768. Ikke sats på at de fleste kjører 1280x1024. Det blir for naivt ... Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å dempe alle effektene, gjøre fargene litt mindre knall (skjønner absolutt at det er snakk om rødruss, men allikevel), fjerne mest mulig duppeditter og unødvendige elementer, strippe det ned litt ... Igrunnen er vel det å lage et nytt design i samme stil det lureste. Lykke til, uansett hva du velger! Endret 28. august 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hvordan hadde du i såfall tenkt å få til custom scrollbars osv. ? Flash ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hadde ikke du en veldig lik en for en stund siden? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hvordan hadde du i såfall tenkt å få til custom scrollbars osv. ? Flash ? Det går an å bruke Javascript.. Så det på en annen side. Ble veldig kult.. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=288249 - Les her Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 og selv om du bruker javascript kan det funke i alle browsere bare man legger litt i kodingen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hvis trådstarter ikke er klar over det allerede så må jeg bare si at for meg er javascript-scrollbars noe som utløser en uutholdelig trang til å trykke Alt+F4.. Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg kunne ikke dy meg om signa meg opp som web-sjef.Det kommer ikke til å føre så mye godt med seg, i hvertfall ikke for mitt vedkommende. Men anyways, jeg har brukt litt tid på å snekre sammen et design jeg håper faller i smak. Men nå står jeg litt fast. Her er link. Først og fremst, vad tycks? Står litt fast med tanke på løsning med text-area, eller hva man kaller det, Menyer etc. Noen som har noen forslag? Husk å bruke www.russehost.com når du skal finne hosting til russesidene dine. Billig og bra hosting for russen! Russehost Lenke til kommentar
Mira Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Før slakten tar helt overhånd her :!: , vil jeg bare presisere at dette er et design som kun skal brukes i et par uker, max 2 mnd, og skal brukes av folk som ikke har peiling. Mange gode tips her som jeg skal følge opp. Men dette med "avascript-scrollbar" er noe jeg personlig mener ikke vil bli noe problem i det hele tatt, snarere motsatt. Tviler på at personene i klassen min har fått dunket inn i hodet fra tidlig alder at java-script er "fy-fy". Men uansett ser jeg nå at mye har jeg bommet på, og skal prøve å rette på dette. Men jeg spurte også om det er noen som har noen tips til hvor/hvordan menyen skal være og etc. Man kan jo ta utgangspunkt i at siden blir tilnærmet lik den er nå. Bare "litt" tonet ned! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tviler på at personene i klassen min har fått dunket inn i hodet fra tidlig alder at java-script er "fy-fy". Det er heller ikke det som er poenget, men at ~10% ikke vil kunne bruke denne scrollefunksjonen i det hele tatt. Du får håpe alle dine besøkende har JS aktivert da. ------------------ Persolig synes jeg det var overdrevent mye bevel og drop-shadows. Du vet at skyggevinkel/avstand/størrelse osv kan endres for de forskjellige layer-styles? Det ser nemlig ut som du har brukt std på alt. Dette hadde vært übert for 8 år siden, men nå blir det bare rart og alt for mye desverre. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Du får håpe alle dine besøkende har JS aktivert da. Denne siden kommer i 99% av tilfellene til å bli brukt på pcene på skolen og der er det aktivert, dessuten er det vel, om jeg ikke tar helt feil de som er "drevne" som deaktiverer JS? Persolig synes jeg det var overdrevent mye bevel og drop-shadows. Det er mottatt og jobbes med Mulig jeg høres arrogant ut når jeg prøver å motbevise kritikk, er ikke ment sånn Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Synes du er flink til å motta kritikk jeg, og man trenger selvfølgelig ikke være enig i alt. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Kan være enig i at JS ikke er den optimale løsningen, men skulle allikevell gjerne ha prøvd det og sett selv hvordan det blir. Er det noen som vet? Altså hvordan man binder scroll til to selvlagde knapper? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Dersom du kan litt tysk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå