Gå til innhold

Matrix tower og maskinkode

Anbefalte innlegg

Er det noen som har greid å lakke maskinkoden? Blir sikkert noe griseri hvis jeg skal prøve for hånd. Jeg tenkte å prøve med noe plastikk. Først lakke et svart lag med hovedfargen, så ta noe A4 plastikk, skjære det til med barberblad, legge det oppå og spraye et lag til med grønnfarge. Slik at når plastikken fjernes er det grønn maskinkode på underlaget. Bedre forslag?

Noe anne jeg tenkte var å lage små stempler av fyrstikker. Knekke dem til og lime til forskjellige tegn og mønstre. Dypper fyrstikk stempelet i litt tynn lakk, rister den og trykker forsiktig over svartmalingen. Slik at det ikke begynner å renne.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta meg en tur i leketøysbutikken og se om de ikke har noe klistremerker for barn, med tall og bokstaver. Kan bare klippe litt på dem slik at jeg får rare tegn.

Litt mer vågalt ville vært å borre til tegn med dremel på sidedøren. Slik at kassen var hullet med tegn og deretter plassert dioder bak hvert hull som dimmet seg av og på i serie. Slik at det så ut som tegna rant nedover siden på toweret.

noen som har en ide om hva elektronikk som kunne styrt et slik lyshow?

Lenke til kommentar

Mja, max20 hadde en del stickers med bokstaver og tall. Tok disse to her, for de så ut til å ligne mest. Fargene i maskinkoden ser ut til å inneholde litt hvitt også. Så her tenkte jeg istedenfor å lakke hele kassen grønn, lager jeg heller strimler med tape nedover kassen og maler et tynt lag med disse fargene i forskjellige nyanser. Lar det tørke og sliper det jevnt utover med 1200 papir.

Deretter på med klistremerkene og svartlakk. Skal gjøre et eksperiment før jeg begynner med kassen.

matrix.jpg

stickers.jpg

Endret av Shiva
Lenke til kommentar
Mja, max20 hadde en del stickers med bokstaver og tall. Tok disse to her, for de så ut til å ligne mest. Fargene i maskinkoden ser ut til å inneholde litt gult og hvitt også. Så her tenkte jeg istedenfor å lakke hele kassen grønn, lager jeg heller strimler med tape nedover kassen og maler et tynt lag med disse fargene i forskjellige nyanser. Lar det tørke og sliper det jevnt utover med 1200 papir.

Deretter på med klistremerkene og svartlakk. Skal gjøre et eksperiment før jeg begynner med kassen.

http://img.photobucket.com/albums/v296/skruju/matrix.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v296/skruju/stickers.jpg

ser mer ut som om det bare er hvit der.. så hvis du lakker hele grønn så tar du bare noen steder med hvitt. spray litt sånn utover det hele, med noen steder der det er litt kraftigere og noen steder der det nesten ikke er noe som helst

Lenke til kommentar

Yes, må gruble litt på det så jeg ikke gjør noen bommerter og må tørke vekk lakk igjen. Men tenk å hatt denne på andre siden. Tror jeg skulle klart det med en månedes arbeid. Jeg ser grønt og hvitt i tegningen. Eneste måten her er å lakke svart først så bruke en fin pensel for å lakke hånden.

1991art_heart.jpg

Så det plutselig. Ser litt rar ut den tommelen.

Ikke for å fylle med bilder, men her er en hvor symbolene er klarere. Noen er hvite.

genesis-banner-code.jpg

Denne blir lett å lakke i fronten på kabinettet.

113Smith_Bane-med.jpg

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...