iddi0t Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Shalom! Problem: Ett stykk shuttle som bråker altfor mye til å stå på 24 timer i døgnet Løsning?: Vannavkjøle "hele" dritten? (og lydisolere dritten?) Specs: Shuttle SK43G Radeon 9600xt 1024 mb 333 ram athlon 2800+ Barton noname dvdspiller 160gb seagate barracuda 7200rpm Specsa jeg kom på akkurat nå i hvert fall... Greia er, som dere sikkert har forstått, er at jeg vil ha den stillegående. Lar det seg gjøre? Ta det som en utfordring.... Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Det lar seg fint gjøre ja. Du får f.eks. kjøpt helt greie vannkjølingskit som plasseres sammen med CD/DVD. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg liker vannkjøling, men i en shuttle blir de mest for briefe faktoren, og intet annet. Cluet med vannkjøling vanligvis, er at man får flyttet varmen over til en stor overflate (radiator) som dermed lett kan kjøles ned med store og rolige vifter. Problemet i en shuttle er at det ikke eksisterer store overflater. Og den største radiatoren man kan få plass til uten at det går på bekostning av det meste annet, "80mm" faktisk ikke kjøler noe bedre enn luftkjøling som opptar samme plass. Derfor vil jeg heller foreslå og optimalisere den luftkjølingen som allerede er. Man har plansliping, evt bytte av vifter, bedre goop, og friere luftveier med fjerning av viftegriller, kabel sleeving osv. Man kan også bytte ut hele kjøleren til noe bedre. Deretter lydisolerer du kabinettet som du snakket om. Hvis du bruker 0-500 kroner på dette, og like mye tid som det ville tatt og installert vannkjøling, så blir du helt sikkert fornøyd. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Cluet med vannkjøling vanligvis, er at man får flyttet varmen over til en stor overflate (radiator) som dermed lett kan kjøles ned med store og rolige vifter. Problemet i en shuttle er at det ikke eksisterer store overflater. Og den største radiatoren man kan få plass til uten at det går på bekostning av det meste annet, "80mm" faktisk ikke kjøler noe bedre enn luftkjøling som opptar samme plass. Arctic, arctic.... Følger du ikke med i forumet! ( ) Arachno laget jo en knallmaskin med en evo240 radiator. Den fungerer som en fullblods pc og vel så det! (har sett den med egne øyne). Man får liten plass inni der, og må kanskje gjøre et par kompromisser, men mulig er det! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Joa, gjør så godt jeg kan (har jo svart i tråden) Tro det eller ei, men jeg hadde det prosjektet i tankene når jeg skrev! Derfor sa jeg "... uten at det går på bekostning av det meste annet" Og som vi så hadde "iddi0t" en noname DVD-spiller han antagelig skulle bruke. Jeg er ikke så glemsk serru Endret 28. august 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har vannkjøling i min SN45GV2. Lagde en helt enkel ekstern kasse (så liten som mulig) der radiatoren med vifte og pumpen er skrudd fast. Slangene og ledningen til pumpe og viften er trukket inn PCI kort hullet og så var det bare å sette på kjøleblokker på CPU og 3D-kortet. Funker veldig bra, har ca 38'C på cpu idle og 42 full load. Tenkte å kjøpe en større/bedre radiator fordi tempen gikk endel opp da jeg satte vannkjøling på 3D-kortet (Hadde 35'C med bare CPU kjøling). For å nevne det så har jeg 2 harddisker og DVD brenner i Shuttle'n så det er rimelig trangt og varmt pga dårlig luftsirkulasjon, har viften i kassen på medium (Stiles i BIOS) Har ikke på orginal dekselet på kassen, men har lagd et selv av papp for å holde støv og guffe ute. Grunnen til det er at GPU vannblokken stikker noen millimeter utenfor kassen. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Ja vi vil ha bilder, masse bilder! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Er ikke stort å se, fra siden ser man 3Dkort og fra andre siden PSU og ovenfra DVD brenneren, kabler til HD og ettpar vannslanger hehe. Skal se om jeg får tatt noen i morgen, må dra PC'n med en haug av kabler frem fra krypinnet sitt. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 alltid noe å se når man har vannkjøling i en shuttle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå