Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Se her! Trenger litt hjelp, er nybørjare.

Jalla123

Anbefalte innlegg

Har endel spørsmål ang kjøp av moped.

Skal kjøpe en mrx 02 mod.

1. Hvor mye koster det å kjøre opp?

2. Forsikring.

Må man forsikre mopen, og hvor mye koster det? Og plomberinga er fjerna får jeg forsikra den da? hva er vanlig?

3. Mye koster det å registrere den.? den har jo skilt men må ikke jeg få den i mitt navn osv?

4. Har hørt at det går fint ann å kjøre opp på en moped hvor plomberinga er fjerna, stemmer det?

Sikkert noe jeg har glemt. Hva? De der biltilsyn greiene.

Håper på raske svar.

-Jalla123

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen som ny bruker på forumet.

2. Forsikring:

Man er pålagt å ha ansvarsforsikring. I tilfelle du ødelegger noe langs veien. Kasko /delkasko, fører/ pasasjerforsikring er valgfritt.

Koster ca 2000-3000 med kasko. Forsikrings selskapet spør ikke om moppen er forsikret. Men den dagen det smeller spør de... Feks at du kjører i 70 km/t og skader en gammel dame langs veien som har livsforsikring. La oss si at hun får utbetalt 1 mill. Da du kreves disse pengene i regress. Og du må betale. Og du blir mest sansynlig gjeldsslave for noen år.

Kjøp deg heller en lovlig moped. Eller ta lappen på lett mc. En moppe er og blir en symaskin. Så enkelt er det.

4. Det går ikke lov å kjøre opp med en trimmet moped. Men det går ann hvis sensor ikke får vite det.

Og et lite tips på slutten: Selv om du håper på raske svar, så hold det for deg selv. Folk svarer uansett ikke raskere enn de gidder, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...