Gå til innhold

artikkel som kommer, dere kan påvirke nå


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er fint med å sette sammen FX-53 systemet sitt selv er at man får 69,7 FPS i timedemo demo1 i 1600x1200 Ultra Quality :thumbup:

 

Ellers er det en negativ ting til om kabinettet du valgte, og det er at det ikker er uttagbart tray i det. Mangler det selv og er meget irritert over dette.

Lenke til kommentar

Hei Øyvind - jeg vil først bare si at du blir bare penere og penere for hver måned...........:-) (Avatar)

 

JEG tror at noe av ustabiliteten på systemet deres kommer av at dere måtte ta den Thermaltake PSU'en. Den har "kun" 20A på +12V railen, og med alt det powerhungrige dere har puttet oppi denne kassa, så vil jeg absolutt tro at dette blir for ydmykt, og da hjelper det ikke at hele PSU'et er på 560W - prøv et annet PSU, gjerne ett med mer enn 30A på +12V railen. Tagan har noen av de mest fortreffelige kvalitets- PSU'er som er å oppdrive, og jeg tror faktisk Mamoz har slike. Og hadde dere kunnet bruke OCZ PSU'et hadde det også blitt noe helt annet ang. stabiliteten. 470 Watteren deres har 33A på 12V railen. Enermax har også samme lave 12V rail som Thermaltake.

 

For uten dette ville jeg ha byttet kabinett til et LIAN Li PC6277. Dette har 120 mm vifter, og man har også mulighet for å montere en 120 mm vifte i toppdekselet (bruk gjerne Sunon vifter). Av kabinetter er dette noe av det ypperste jeg har sett både å bygge i, og med tanke på luftgjennomstrømming.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg synes at den endelige versionen av artikkelen kan bli en sticky, og pcèn skal alltid forbli den kraftigste uansett pris :whistle: ... SÅ etterhvert som det kommer nye og bedre komponenter, så oppdaterer dere tråden! (Jeg mener ikke at dere skal også kjøpe inn det råeste, men liksom bare som info for råeste maskin at the moment.)

 

Det ville vært skikkelig praktisk for alle brukere som skal kjøpe ny pc, og ønsker det det råeste... Jeg kan også tenke meg at det kommer til å bli færre poster i artikkelen "Hjelp ny pc" eks poster som "spill pc, hva er det beste?"

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår rett, begrunnes valget av RAM med at det ble sendt mail til en av produsentene valget sto imellom. Da denne produsenten anbefalte eget produkt, var valget enkelt.

:blink:

Hvis det er tilfellet, hva slags begrunnelse er det? De er jo så langt fra objektive som man kan komme. Det blir jo som å sende mail til Microsoft og spørre om de anbefaler Windows eller Linux...

 

Ingen noen stor greie, men det gjør det litt mindre interessant å lese for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

God artikkel.. som viser at det ikke alltid lønner seg å satse på såkalt eksklusive deler/high-end... Det koster vel mer enn det smaker..

Det med Lian-Li var jo litt morsomt.. da.. Hva med å montere "snackset" i ett Q-tec kabbis til 350kr? Som kanskje slapp igjennom luft og fungerte i praksis? Hadde vel stoppet k**ten til en del synsere her... :p

For å si det sånnn:

Når du svir av så mye penger..og i tillegg setter montering bort..og blir sittende med ett ustabilt "über-system"... Det må da være *utrolig* surt/frusterende?

Problemer med demovarer/bruktvarer rasket sammen og klokket til døde er liksom litt mer akseptabelt.. så jeg holder meg til det...Billig morro.. :thumbup:

Lykke til alle som bare *må ha* det siste/verste og er villig til å betale for det..

:p

Lenke til kommentar

Å så du har kjøpt det PC... skal vi gå gjennom en artikken for hver hw-medarbeider som kjøper seg en ny maskin? For meg virker det bare som en "hva å ikke gjøre" artikkel. Slutt å teste FX53 prosessorer og overklokk en 2.4C / 2500+ med hjemmelaget pelt+vann. Internett flommer over av FX/EE tester men det er jo "ingen" som kjøper slike systemer. Hva med å teste noe som flertallet av hw.no har bruk for? Eller enda bedre: hva med å fortsette akkurat slik dere holder på og så kan jeg bare ignorere testene deres. (skrive i hånda)

Lenke til kommentar
Å så du har kjøpt det PC... skal vi gå gjennom en artikken for hver hw-medarbeider som kjøper seg en ny maskin? For meg virker det bare som en "hva å ikke gjøre" artikkel. Slutt å teste FX53 prosessorer og overklokk en 2.4C / 2500+ med hjemmelaget pelt+vann. Internett flommer over av FX/EE tester men det er jo "ingen" som kjøper slike systemer. Hva med å teste noe som flertallet av hw.no har bruk for? Eller enda bedre: hva med å fortsette akkurat slik dere holder på og så kan jeg bare ignorere testene deres. (skrive i hånda)

Speak for yorself!

Du snakker ikke på vegne av oss andre... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Å så du har kjøpt det PC... skal vi gå gjennom en artikken for hver hw-medarbeider som kjøper seg en ny maskin? For meg virker det bare som en "hva å ikke gjøre" artikkel. Slutt å teste FX53 prosessorer og overklokk en 2.4C / 2500+ med hjemmelaget pelt+vann. Internett flommer over av FX/EE tester men det er jo "ingen" som kjøper slike systemer. Hva med å teste noe som flertallet av hw.no har bruk for? Eller enda bedre: hva med å fortsette akkurat slik dere holder på og så kan jeg bare ignorere testene deres. (skrive i hånda)

Ingen som kjøper FX eller EE systemer? Klart det er det! Jeg sitter på FX og dama sitter på EE. Hvorfor har flere bruk for ekstremkjøling av stakkarslige prosessorer? Tror det er fler som har FX og EE maskiner enn det er folk som har ekstremkjølte prosessorer. Ekstremkjøling koster da skjorta gjør det ikke? Hva med å heller investere de pengene i bedre utstyr, så hadde du sluppet alt det der? Det finnes da overklokking.no også, som skal ta seg av det der. Ingen vits å konkurrere.

Lenke til kommentar

Back up det dere sier med noen tall da... spør psdata om hvor mange FX/EE prosessorer de har solgt og microplex om hvor mange vannblokker de har solgt. En ting er at du/dere har brukt 3-5 tusen på en prosessor, men ikke prøv å påstå at det er normalt.

 

"ekstremkjøling" som du kaller det (som er dine ord) koster ikke mer enn 1500,- KJØPT og om du er dreven med en fres er det ikke mange kronene det koster å kjøle ned alt du vil.

 

Deuz : Og du snakker på alles vegne?

 

Hvorfor har flere bruk for ekstremkjøling av stakkarslige prosessorer?
Om du går til overklokking.no så har de en lett forståelig guide til overklokking der. Bare et lite tips. Jeg lurer på hvor mange XP2500+ Barton prosessorer klokket til over 2 GHz som surfer dette nettverket jeg... sikkert _litt_ flere enn det er FX (aka theOpteronThatIsNotAnOpteron) og EE (aka emergency edition). Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja.. "Gunnar"...

Trur nok denne artikkelen til Øivind Dahle er relevant nok den...

Forsåvidt enig med deg, men vi har jo andre fora å boltre oss mht. "budsjett"-HW som er klokket/kjølt etter alle kunstens regler..

På forum.hardware.no virker det jo som om "alle" skal ha versting-HK, versting-CPU (AMD 64 FX) og versting-GFX..

Har'u lyst (og pæng) har'u lov.. elns...

Lenke til kommentar

Om de har en lett forståelig guide der, så hvorfor mase mer! Da har du jo fått svar på det du måtte lure på innen kjøling. Er det bitterheten som gjør at du har denne fientlige innstillingen i forhold til artikkelen. At du som privatperson aldri kommer til å ha råd til et slikt system? Hadde du slengt på 1500,- ekstra på prosessor istedet for vannkjøling, så hadde du vel kunnet få en 2ghz AMD uten å måtte trenge tyne den for det den var verdt? :)

 

Alle artikler kan ikke passe alle personer, som bevist i dette tilfelle. Men hvorfor ikke da bare ligge unna istedet for å slenge en masse dritt? Du hadde gjort oss alle en tjeneste ved å endre holdningen din litt og holdt sånn tull for deg selv.

Lenke til kommentar

@Gunnar_: Tror du har glemt verbet "å drømme". Se på testene av biler på DinSide, i bilblader osv, en stor del av dem dreier seg om biler som tilnærmet ingen har råd til (f.eks. Ferrari og Porsche). Allikevel er det stoff som selger i bøtter og spann. Selvsagt kunne man heller trimmet en Volvo 240 1980 model som alle har råd til, men det ville ikke vært like moro. Ville det vel? ;)

 

Aner ikke hvorfor jeg trekker inn biler, har egentlig ingen stor interesse av bil...

 

NB: Ikke vondt ment at jeg sammenligner Overklokking.no's virksomhet med å trimme en gammel Volvo 240 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...