allyse Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Noen her som bor der oppe? Fikk tilbud om leilighet igjennom ungbo (jobber i kommunen så jeg får en grei ordning) og da er prisen rimelig fin (rundt 3000 for 40kvm). Hvordan er det å bo der oppe? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Det er fint. Gode muligheter for t-bane i nærheten, kort vei til Ullevål Stadion og 1 minutt til fine matvare-butikker. Du har også Idrettshøgskolen hvis du vil trene. Så har du selvfølgelig sognsvannet som er fin gå / sykle-løype! Lenke til kommentar
Propaganda1 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 det er DRIIIT kjedelig å løpe rundt Sognsvann Lenke til kommentar
allyse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hehe. tenkte ikke helt på joggemulighetene da Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Noen her som bor der oppe? Fikk tilbud om leilighet igjennom ungbo (jobber i kommunen så jeg får en grei ordning) og da er prisen rimelig fin (rundt 3000 for 40kvm). Hvordan er det å bo der oppe? 3lakser for 40m2 er svinbillig. T-banen tar 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum. Slå til. Eneste kjipe med Sognsvann/Kringsjå er at det er kun to matbutikker og èn kiosk der, skal du ha noe annet så må du minimum ned til Tåsen/Sogn. Er du karen som liker å forflytte deg i skauen er det ideelt. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 3lakser for 40m2 er svinbillig. T-banen tar 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum. Slå til. Eneste kjipe med Sognsvann/Kringsjå er at det er kun to matbutikker og èn kiosk der, skal du ha noe annet så må du minimum ned til Tåsen/Sogn. Er du karen som liker å forflytte deg i skauen er det ideelt. Hehe. Har bodd på ullevål (rett over stadioen) før så jeg kommer nok til å handle på ica på ullevål stadion (oslos beste matvarebutikk imho). Skal bare ta en tur og se på leiligheten nå på mandag så får jeg den om jeg vil ha den Lenke til kommentar
EJN Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Jeg går på skole rett ved leilighetene og studentbyene (Nordberg Ungdomsskole). Fint sted, hvertfall. Vet ikke hvordan leilighetene er, men de ligger jo like ved T-banestasjon, Kiwi-butikk, idrettshøyskole og det parasittinfiserte Sognsvann. Fint sted, really. Endret 27. august 2004 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? Majorstuen er ikke direkte sentrum da... Da kan du jo like godt kalle grønland sentrum. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? Majorstuen er ikke direkte sentrum da... Da kan du jo like godt kalle grønland sentrum. Har jo forstått det slik at Grøndland faktisk omtales som det... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Ikke la dette bli en debatt om hvor sentrum er. Jeg vil bare ha svar fra noe som er relatert til topic. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Husk at det er forskjell på Sogn studentby som ligger like ved ullevål stadion, og Sognsvann studentby, eller Kringsjå Studentby som det egentlig heter. Leilighetene vet jeg ingenting om, men jeg bor jo midt i studentbyen (kringsjå) og kan si litt om den. Er stille, rolig og fredelig, ingen trafikk, lite bråk og kort vei til t-bane og matbutikk. Ungdommelig miljø, mange barnehager og unger, ganske så koselig her. Og avslappet..masse folk rett utafor leilighetene sine og soler seg om sommeren eller når det er fint vær. Så om du har lyst på en grei leilighet, så er det absolutt ikke noe i veien med å bo her. Og om det er fjellbirkeland, den nyeste delen av byen du har fått tilbud om, så er det inkludert 10mbit internett, strøm og andre avgifter og kabeltv. Endret 27. august 2004 av Alastor Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Hmmm. interessant. Dog er det ikke i selveste studentbyen jeg skal bo. I en av de eldre rundt Jobber jeg vettu, men jobber i kommunen så en kan trekke i noen tråder Minister ditleffs vei 22 tar jeg ikke så mye feil... Lenke til kommentar
EJN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Da bor du omtrent rett ved siden av en Meny-butikk. Også i VELDIG close proximity til en kirke, om du skulle være kristen/kirkebrenner. Vi nordmarksvikinger gleder oss til å få deg opp hit! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Vi nordmarksvikinger gleder oss til å få deg opp hit! Hehe, er det en betegnelse på dere oppi nord-vest der som jeg aldri har hørt før, eller fant du det opp nå. mvh smeboe, "østmarksviking" Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 hehe. Blir greit å komme litt fra sentrum. Bor atm. langt nedi maridalsveien, men en betaler et tonn med penger bare for å være nærme byen. Liker meg litt utenfor. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Vi nordmarksvikinger gleder oss til å få deg opp hit! Hehe, er det en betegnelse på dere oppi nord-vest der som jeg aldri har hørt før, eller fant du det opp nå. mvh smeboe, "østmarksviking" Kun et øyeblikkelig oppkok fra mitt kreative sinn allyse: Helt klart verdt å flytte opp hit, ja. Finere område (IMO) og bare et par minutter mer på t-banen enn fra Ullevål Stadion. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Nå kommer jeg oppover på mandag og tirsdag. Bare pst meg adresser til dere så kommer jeg en tur oppom Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? Nei. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? Nei. Majorstua er sentrum-vest og Grønland er sentrum-øst. På majorstua finner du de dyreste butikkene, og på Grønland finner du Fretex. begge er områder med mye butikker, men siden det ikke er så mange utesteder der, kan man vel ikke kalle det sentrum. Det er iallefall min definisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå