Gå til innhold

Noen som bor på/ved Sognsvann Studentby

allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som bor der oppe? Fikk tilbud om leilighet igjennom ungbo (jobber i kommunen så jeg får en grei ordning) og da er prisen rimelig fin (rundt 3000 for 40kvm). Hvordan er det å bo der oppe?

3lakser for 40m2 er svinbillig. T-banen tar 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum. Slå til. Eneste kjipe med Sognsvann/Kringsjå er at det er kun to matbutikker og èn kiosk der, skal du ha noe annet så må du minimum ned til Tåsen/Sogn. Er du karen som liker å forflytte deg i skauen er det ideelt.

Lenke til kommentar
3lakser for 40m2 er svinbillig. T-banen tar 10 min til Majorstuen og 15 til Sentrum. Slå til. Eneste kjipe med Sognsvann/Kringsjå er at det er kun to matbutikker og èn kiosk der, skal du ha noe annet så må du minimum ned til Tåsen/Sogn. Er du karen som liker å forflytte deg i skauen er det ideelt.

Hehe. Har bodd på ullevål (rett over stadioen) før så jeg kommer nok til å handle på ica på ullevål stadion (oslos beste matvarebutikk imho). Skal bare ta en tur og se på leiligheten nå på mandag så får jeg den om jeg vil ha den :)

Lenke til kommentar

Jeg går på skole rett ved leilighetene og studentbyene (Nordberg Ungdomsskole).

Fint sted, hvertfall.

Vet ikke hvordan leilighetene er, men de ligger jo like ved T-banestasjon, Kiwi-butikk, idrettshøyskole og det parasittinfiserte Sognsvann.

Fint sted, really.

Endret av Baron Ereksjon
Lenke til kommentar

Husk at det er forskjell på Sogn studentby som ligger like ved ullevål stadion, og Sognsvann studentby, eller Kringsjå Studentby som det egentlig heter.

Leilighetene vet jeg ingenting om, men jeg bor jo midt i studentbyen (kringsjå) og kan si litt om den.

Er stille, rolig og fredelig, ingen trafikk, lite bråk og kort vei til t-bane og matbutikk. Ungdommelig miljø, mange barnehager og unger, ganske så koselig her. Og avslappet..masse folk rett utafor leilighetene sine og soler seg om sommeren eller når det er fint vær.

Så om du har lyst på en grei leilighet, så er det absolutt ikke noe i veien med å bo her.

Og om det er fjellbirkeland, den nyeste delen av byen du har fått tilbud om, så er det inkludert 10mbit internett, strøm og andre avgifter og kabeltv.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Vi nordmarksvikinger gleder oss til å få deg opp hit!

Hehe, er det en betegnelse på dere oppi nord-vest der som jeg aldri har hørt før, eller fant du det opp nå.

mvh smeboe, "østmarksviking"

Kun et øyeblikkelig oppkok fra mitt kreative sinn :p

allyse: Helt klart verdt å flytte opp hit, ja.

Finere område (IMO) og bare et par minutter mer på t-banen enn fra Ullevål Stadion.

Lenke til kommentar
Er ikke Majorstuen sentrum kanskje? :p

Nei.

Majorstua er sentrum-vest og Grønland er sentrum-øst. På majorstua finner du de dyreste butikkene, og på Grønland finner du Fretex. begge er områder med mye butikker, men siden det ikke er så mange utesteder der, kan man vel ikke kalle det sentrum.

Det er iallefall min definisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...